Ik ben op zoek naar een dvd-speler, vooral voor audiogeluid (om als CD-speler te gebruiken) maar natuurlijk ook om af en toe ff'tjes een dvd'tje te kijken.
Een el-cheapo model geeft natuurlijk ook geluid en beeld, maar ik wil eigenlijk toch een beter (en dan ook echt een BETER) apparaat. Het moet jaren meekunnen.
Ik ben gekomen tot:
-ONKYO dv-sp500 €149
-ONKYO dv-sp501 €199
-Pioneer dv-464-s (silver dus) €134
En ik richt me toch meer op de Pioneer en de onkyo sp500, omdat deze beter bij mijn budget passen
Nu gaat mijn voorkeur uit naar ONKYO (naar mijn weten een goed/zeer goed merk)
En ook kwa uiterlijk ONKYO. Maar mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met een van deze apparaten?
of nog wat specifieker:
sp500 tegen sp501, de sp501 heeft meer opties, maar wat ik belangrijker vind, een s/n ratio van 106 dB tegenover 90 voor de SP500,
is dit verschil echt hoorbaar, ofwel, geeft de sp500 sneller ruis?
Kan de ONKYO alle typen DVD lezen? (+/- R rw) niet volgens de specificaties, maar op kieskeurig.nl wordt er wel over gesproken.
Aan het feit dat de pioneer en de onkyo sp501 WMA kunnen afspelen, hecht ik geen waarde.
Heeft bij de Pioneer de dubbele laser ook daadwerkelijk als gevolg dat het geluid of in ieder geval de kwaliteit van het lezen van audio cd's beter wordt? (Hij heeft twee lasers, één specifiek voor DVD en één specifiek voor cd)
Natuurlijk is beeldkwaliteit ook van belang.
en kheb gegoogled, maar er is eigenlijk maar HEEL weinig te vinden over deze apparaten aan reviews e.d.
En graag ook gebruikservaringen met de apparaten.
En BTW, het geluid gaat via de composiet-uitgang naar mijn stereo.
Een el-cheapo model geeft natuurlijk ook geluid en beeld, maar ik wil eigenlijk toch een beter (en dan ook echt een BETER) apparaat. Het moet jaren meekunnen.
Ik ben gekomen tot:
-ONKYO dv-sp500 €149
-ONKYO dv-sp501 €199
-Pioneer dv-464-s (silver dus) €134
En ik richt me toch meer op de Pioneer en de onkyo sp500, omdat deze beter bij mijn budget passen
Nu gaat mijn voorkeur uit naar ONKYO (naar mijn weten een goed/zeer goed merk)
En ook kwa uiterlijk ONKYO. Maar mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met een van deze apparaten?
of nog wat specifieker:
sp500 tegen sp501, de sp501 heeft meer opties, maar wat ik belangrijker vind, een s/n ratio van 106 dB tegenover 90 voor de SP500,
is dit verschil echt hoorbaar, ofwel, geeft de sp500 sneller ruis?
Kan de ONKYO alle typen DVD lezen? (+/- R rw) niet volgens de specificaties, maar op kieskeurig.nl wordt er wel over gesproken.
Aan het feit dat de pioneer en de onkyo sp501 WMA kunnen afspelen, hecht ik geen waarde.
Heeft bij de Pioneer de dubbele laser ook daadwerkelijk als gevolg dat het geluid of in ieder geval de kwaliteit van het lezen van audio cd's beter wordt? (Hij heeft twee lasers, één specifiek voor DVD en één specifiek voor cd)
Natuurlijk is beeldkwaliteit ook van belang.
en kheb gegoogled, maar er is eigenlijk maar HEEL weinig te vinden over deze apparaten aan reviews e.d.
En graag ook gebruikservaringen met de apparaten.
En BTW, het geluid gaat via de composiet-uitgang naar mijn stereo.
[ Voor 8% gewijzigd door bartvl op 22-02-2004 14:42 ]
Life is not about specs, it is about joy!