Onlangs heb ik een HP Vectra gekregen en nu wilde ik deze PC als FTP server gaan gebruiken.
Op deze PC wil ik een 40 Gb Maxtor schijf aansluiten.
Nou heb ik de volgende problemen:
Bij het starten blijft de PC continu hangen bij 16%. Zo'n balkje rechtsonderin ingesteld door HP. Ik kan nergens achterhalen wat het betekend dat hij vastloopt bij 16%.
Maar als ik nu de CMOS clear, krijg ik de melding dat de BIOS instellingen fout zijn. Ik verander de boel, Save and Exit, maar dan blijft tie weer hangen bij die 16%.
Nu heb ik vd HP site een nieuwe BIOS maar die kan ik alleen vanuit DOS of Windows uitvoeren, en niet tijdens het laden van de BIOS. Aangezien ik een kale harde schijf heb, schiet dat dus ook niet op.
Mijn vraag: is iemand bekend met een Vectra XM of met dit '16% hang' probleem.
Of weet iemand hoe ik mijn BIOS kan flashen, met een kale harde schijf.
Specs:
HP Vectra XM 5/133 series 4
Maxtor 40 Gb schijf
Diskdrive
Cd-rom speler (8x geloof ik)
Op deze PC wil ik een 40 Gb Maxtor schijf aansluiten.
Nou heb ik de volgende problemen:
Bij het starten blijft de PC continu hangen bij 16%. Zo'n balkje rechtsonderin ingesteld door HP. Ik kan nergens achterhalen wat het betekend dat hij vastloopt bij 16%.
Maar als ik nu de CMOS clear, krijg ik de melding dat de BIOS instellingen fout zijn. Ik verander de boel, Save and Exit, maar dan blijft tie weer hangen bij die 16%.
Nu heb ik vd HP site een nieuwe BIOS maar die kan ik alleen vanuit DOS of Windows uitvoeren, en niet tijdens het laden van de BIOS. Aangezien ik een kale harde schijf heb, schiet dat dus ook niet op.
Mijn vraag: is iemand bekend met een Vectra XM of met dit '16% hang' probleem.
Of weet iemand hoe ik mijn BIOS kan flashen, met een kale harde schijf.
Specs:
HP Vectra XM 5/133 series 4
Maxtor 40 Gb schijf
Diskdrive
Cd-rom speler (8x geloof ik)