[WinXP] Blijft tijdelijk hangen na inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probleem.
Ik heb Win Xp op mijn nieuwe PC geinstalleerd..De hele zooi geupdate en nu blijft mijn pc na het inlogscherm zo'n 60 hangen, waarna die doorstart. Ik krijg dan al wel mijn desktop te zien, maar niets werkt.
Na die 60 sec hoor ik de welkoms-tune van Windows en worden de programma's geladen (Die icoontjes links naast de klok).
Verder werkt verder perfect.
Ideeen??

Specs:
P4 2.8 HT
FSB: 800 Mhz
512 mem
GF FX5900XT

Verwijderd

zit er toevallig een wifi-kaart in?

of probeer je een VPN op te starten via een netwerkverbinding die nog niet actief is?

• Roelos
  • Niet online
Ik herinner me nu dat Zonealarm vroeg ok ik het wou toestaan of er een VPN gestart moest worden. Ik heb toen op NEE geklikt, want ik heb daar volgens mij niet nodig........(of ben ik nu een enorme NOOB)

Ik heb geen WiFi...
Wel ADSL via USB-modem
2048 up en 320 down

Verwijderd

Roelos schreef op 22 februari 2004 @ 12:43:
Ik herinner me nu dat Zonealarm vroeg ok ik het wou toestaan of er een VPN gestart moest worden. Ik heb toen op NEE geklikt, want ik heb daar volgens mij niet nodig........(of ben ik nu een enorme NOOB)
nee hoor, VPN is alleen nodig als je een VPN hebt :)
Ik heb geen WiFi...
Wel ADSL via USB-modem
2048 up en 320 down
usb modem kan het ook aan liggen. vanaf het moment dat de usb drivers geladen zijn gaat dat modem line syncen. dat kan een minuutje duren.
als windows probeert om meteen in te bellen heb je dus een probleem.
is het dat?

• Roelos
  • Niet online
Roelos schreef op 22 februari 2004 @ 12:43:

Ik heb geen WiFi...
Wel ADSL via USB-modem
2048 up en 320 down
Dit moet uiteraard zijn : 2048 down en 320 up

Verder..
Tijdens het initialiseren van de usb-modem knipperen de lampjes , maar deze zijn al voordat het welkomsscherm er is al netjes groen...zoals dat hoort.
Windows probeert ook niet direct in te bellen, want dat doe ik handmatig nadat die is opgestart..

Verwijderd

Roelos schreef op 22 februari 2004 @ 12:52:
[...]

Dit moet uiteraard zijn : 2048 down en 320 up

Verder..
Tijdens het initialiseren van de usb-modem knipperen de lampjes , maar deze zijn al voordat het welkomsscherm er is al netjes groen...zoals dat hoort.
Windows probeert ook niet direct in te bellen, want dat doe ik handmatig nadat die is opgestart..
hmmz, da's een stuk sneller als bij mij. dat dat syncen zo lang duurde was de grootste reden dat ik hem gedumpt heb.

maargoed ik zou het ook niet weten. wie wel?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 21:59
DHCP ? Of is dat al voor het inlogscherm ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Roelos
  • Niet online
Dr.DNA schreef op 22 februari 2004 @ 12:58:
DHCP ? Of is dat al voor het inlogscherm ?
Eehh..Deze semi-noob heeft even opgezocht wat DHCP nou weer is.... Wat ik hierover kan vinden is iets met een dynamisch ip adress of een vast IPadress...Nou, ik heb een vast ip adres
Of bedoel je dit niet?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Roelos schreef op 22 februari 2004 @ 13:05:
Eehh..Deze semi-noob heeft even opgezocht wat DHCP nou weer is.... Wat ik hierover kan vinden is iets met een dynamisch ip adress of een vast IPadress...Nou, ik heb een vast ip adres
Of bedoel je dit niet?
Welke provider ? Sommige forceren namelijk het toekennen van een ip via dhcp.

Kan je die hele vpn-verbinding eens verwijderen ? 'Start > Instellingen > Netwerkverbindingen' voorzover er daar iets staat. Zit er toevallig naast het usb-modem ook een gewone netwerkkaart in de pc ? Schakel die eens uit.

Traag bij het inloggen hieft niet per-se aan het inloggen te liggen als de pc net is opgestart. Kan ook zijn dat de pc druk bezig is met achtergrondtaken. Misschien kan je het programma bootvis downloaden om te kijken of er iets lang duurt tijdens het opstarten.

Virussen en spyware eveneens al eens gescand ? Meer info daarover in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Roelos
  • Niet online
sanfranjake schreef op 22 februari 2004 @ 17:34:
[...]

Welke provider ? Sommige forceren namelijk het toekennen van een ip via dhcp.

Kan je die hele vpn-verbinding eens verwijderen ? 'Start > Instellingen > Netwerkverbindingen' voorzover er daar iets staat. Zit er toevallig naast het usb-modem ook een gewone netwerkkaart in de pc ? Schakel die eens uit.

Traag bij het inloggen hieft niet per-se aan het inloggen te liggen als de pc net is opgestart. Kan ook zijn dat de pc druk bezig is met achtergrondtaken. Misschien kan je het programma bootvis downloaden om te kijken of er iets lang duurt tijdens het opstarten.

Virussen en spyware eveneens al eens gescand ? Meer info daarover in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)
Mijn provider is Planet...

Het is volgens mij niet zo dat er allerlei processen op d4e achtergrond plaats vinden, want is namelijk ook helemaal geen schijfactiviteit en dat is dan dus raar..
Ik heb echt het idee dat de pc ergens op wacht...en vervolgens na een time-out of zoiets verder gaat met opstarten...

PS Geen VPN verbindingen bij mijn instellingen..en ja ik heb ook een netwerkkaart, maar dit zou toch geen probleem moeten zijn?
Ik ga zo ff dat programmatje proberen

Thx

[ Voor 23% gewijzigd door Roelos op 22-02-2004 23:41 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Kijk met msconfig anders welke dingen er opstarten (run - msconfig)

DM!

Verwijderd

ik heb dit ook. maar ik heb dit al jaren, al vanaf 1e keer dak win XP kreeg.
na installeren doet ie het. maar als er aardig wat software geinstalleerd is krijg ik ook dat hij na inlogscherm gewoon minuut of langer moet wachten voor hij verder laad.
ik zie ook de desktop, dan is alles stil, kan niks doen.. na minuut begint ie weer te laden en komen de pictogrammetjes tevoorschijn waarna ik kan beginnen :D
vet vaag.

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:24:
ik heb dit ook. maar ik heb dit al jaren, al vanaf 1e keer dak win XP kreeg.
na installeren doet ie het. maar als er aardig wat software geinstalleerd is krijg ik ook dat hij na inlogscherm gewoon minuut of langer moet wachten voor hij verder laad.
ik zie ook de desktop, dan is alles stil, kan niks doen.. na minuut begint ie weer te laden en komen de pictogrammetjes tevoorschijn waarna ik kan beginnen :D
vet vaag.
Raar dat je hetzelfde hebt als ik! Ik begin het alleen wel knap irritant te vinden en ben eigenlijk niet van plan om dit jaren zo door te laten gaan.
Bij 'msconfig' zie ik niets raars...

Wat kan het toch zijn?

Verwijderd

ach je went er aan :D
geduld jonge, wat is nou een minuut.. get something to drink ofzo :p

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Welke progsels starten automatisch op (check msconfig / boot)

en...is je Persoonlijke instellingen map niet toevallig enorm groot? (C:/Documents and Settings/username)

check of explorer.exe niet toevallig corrupt is

An Explanation of l33t Speak

• Roelos
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op 24 februari 2004 @ 09:14:
Welke progsels starten automatisch op (check msconfig / boot)

en...is je Persoonlijke instellingen map niet toevallig enorm groot? (C:/Documents and Settings/username)

check of explorer.exe niet toevallig corrupt is
Kunnen jullie hier ff naar kijken?? Ik weet niet prcies wat hier mee bedoeld wordt.

http://home.planet.nl/~koopm760/

Ik heb bij het tweede plaatje al watr vinkjes uitgezet, maar het p[robleem bleef bestaan...

En de mijn documenten map is niet aso groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Roelos op 24-02-2004 16:22 ]

Verwijderd

Installeer eens: http://www.windowsstartup.com/

en kijk of niks raar's bijstaat.

Voor de zekerheid: Werk je in Active Directory?

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-04 20:33
En van die boot.ini zou ik maar ff afblijven straks start je systeem helemaal niet meer op!

Waarschijnlijk start er een service niet (goed) op. Wat je kunt doen is even nagaan of je foutmeldingen ziet staan in de eventv iewer.

Deze tool kun je openen door naar START MENU-->CONTROL PANEL-->ADMINISTRATION TOOLS-->EVENT VIEWER te gaan.

Het kan ook anders, ga naar START MENU--> RUN en type eventvwr.msc

Kom je foutmeldingen tegen in System/Application post ze ff......

[ Voor 14% gewijzigd door Impulsive_nl op 24-02-2004 16:43 ]

• Roelos
  • Niet online
Impulsive_nl schreef op 24 februari 2004 @ 16:35:
En van die boot.ini zou ik maar ff afblijven straks start je systeem helemaal niet meer op!

Waarschijnlijk start er een service niet (goed) op. Wat je kunt doen is even nagaan of je foutmeldingen ziet staan in de eventv iewer.

Deze tool kun je openen door naar START MENU-->CONTROL PANEL-->ADMINISTRATION TOOLS-->EVENT VIEWER te gaan.

Het kan ook anders, ga naar START MENU--> RUN en type eventvwr.msc

Kom je foutmeldingen tegen in System/Application post ze ff......
Hoe vaag kan het zijn....

Ik eventvwr.msc intypen kom ik daar steeds 2 foutmeldingen tegen.
De eerste ging over mijn Nvidia drivers dat hij iets niet kon vinden. Dat zag ik ook al in 'windows startup'. Ik heb dit uitgevinkt in 'msconfig' alleen komt het programmatje steeds terug!! In mijn startup lijst staat ie dus nu 2x
Zie ook : http://home.planet.nl/~koopm760 (plaatje 3 en 4)

Daar staat ook de tweede foutmelding.. (plaatje 5)

Kan iemand hier iets mee?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roelos op 24-02-2004 17:16 ]

• Impulsive_nl
Roelos schreef op 24 februari 2004 @ 17:14:
[...]

Hoe vaag kan het zijn....

Ik eventvwr.msc intypen kom ik daar steeds 2 foutmeldingen tegen.
De eerste ging over mijn Nvidia drivers dat hij iets niet kon vinden. Dat zag ik ook al in 'windows startup'. Ik heb dit uitgevinkt in 'msconfig' alleen komt het programmatje steeds terug!! In mijn startup lijst staat ie dus nu 2x
Zie ook : http://home.planet.nl/~koopm760 (plaatje 3 en 4)

Daar staat ook de tweede foutmelding.. (plaatje 5)

Kan iemand hier iets mee?

Alvast bedankt.
Install voor fout op plaatje 5 gewoon ff nvidia drivers opnieuw en deel jij je internet via die pc???

Verwijderd

heb je misschien norton antivirus zo ja? welke versie?

Groetjes

Amish

• Roelos
  • Niet online
Impulsive_nl schreef op 25 februari 2004 @ 12:31:
[...]

Install voor fout op plaatje 5 gewoon ff nvidia drivers opnieuw en deel jij je internet via die pc???
Ben nu op mijn werk dus ik ga als ik thuis ben Nvidia drivers opnieuw installeren. ;)

En ik sluit af en toe de laptop van mijn werk aan op deze pc. Omdat werkende te krijgen heb ik zo'n wizard 'thuisnetwerkje' van win xp gebruikt.
9 van de 10 keren dat ik mijn pc start hangt de laptop er dus niet aan...

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:52:
heb je misschien norton antivirus zo ja? welke versie?

Groetjes

Amish
Ja, Norton AV
versie: 9.05.15

• Roelos
  • Niet online
Nieuwe Nvidia drivers geinstaleerd en foutmelding plaatje 3 op http://home.planet.nl/~koopm760 is weg.

De foutmelding van plaatje 5 blijft bestaan en is dus waarschijnlijk de boosdoener. Ik ga op zoek naar de oplossing..

Weet iemand toevallig zo al wat deze foutmeling inhoud?

• Impulsive_nl
Roelos schreef op 25 februari 2004 @ 17:19:
Nieuwe Nvidia drivers geinstaleerd en foutmelding plaatje 3 op http://home.planet.nl/~koopm760 is weg.

De foutmelding van plaatje 5 blijft bestaan en is dus waarschijnlijk de boosdoener. Ik ga op zoek naar de oplossing..

Weet iemand toevallig zo al wat deze foutmeling inhoud?
Ga eens naar START MENU-->UITVOEREN type services.msc

Kijk eens even naar de service Internet Connection Firewall(ICF)/Internet Connection Sharing(ICS)

Probeer die eens even uit te schakelen, dat doe je door rechtermuisknop-->eigenschappen en dan bij opstarttype uitgeschakeld te kiezen.
Start ff opnieuw op en kijk of het wat sneller gaat en of je die foutmelding op plaatje 5 nog te zien krijgt.

Is dat zo dan weten we waar het probleem ligt.

Succes

• Roelos
  • Niet online
Impulsive_nl schreef op 26 februari 2004 @ 10:00:
[...]

Ga eens naar START MENU-->UITVOEREN type services.msc

Kijk eens even naar de service Internet Connection Firewall(ICF)/Internet Connection Sharing(ICS)

Probeer die eens even uit te schakelen, dat doe je door rechtermuisknop-->eigenschappen en dan bij opstarttype uitgeschakeld te kiezen.
Start ff opnieuw op en kijk of het wat sneller gaat en of je die foutmelding op plaatje 5 nog te zien krijgt.

Is dat zo dan weten we waar het probleem ligt.

Succes
Ik heb het uitgeschakeld...foutmelding is weg, maar het probleem blijft bestaan....
Dit is het dus niet...

• Impulsive_nl
Welke programma's worden er allemaal opgestart?

• Roelos
  • Niet online
...

[ Voor 101% gewijzigd door Roelos op 01-03-2004 12:21 . Reden: sorry..dubbele post ]

• Roelos
  • Niet online
Dat zijn er niet zoveel... ZIe ook het tweede plaatje op http://home.planet.nl/~koopm760

Ik zit nu te denken dat het misschien ligt aan de gf5900xt wdm drivers. Ik krijg steeds foutmelding 10 (kan apparaat niet starten). Misschien probeert de pc dus steeds het apparaat te starten en als na 60 seconden blijkt dat dat niet gaat lukken start ie maar door.....en heb al verschillende dingen geprobeert. Ik de search functie kom ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem dus eerst dat maar eens even lezen...

Misschien zou het hier aan kunnen liggen..

[ Voor 9% gewijzigd door Roelos op 01-03-2004 12:20 ]

• Impulsive_nl
Roelos schreef op 01 maart 2004 @ 12:19:
Dat zijn er niet zoveel... ZIe ook het tweede plaatje op http://home.planet.nl/~koopm760

Ik zit nu te denken dat het misschien ligt aan de gf5900xt wdm drivers. Ik krijg steeds foutmelding 10 (kan apparaat niet starten). Misschien probeert de pc dus steeds het apparaat te starten en als na 60 seconden blijkt dat dat niet gaat lukken start ie maar door.....en heb al verschillende dingen geprobeert. Ik de search functie kom ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem dus eerst dat maar eens even lezen...

Misschien zou het hier aan kunnen liggen..
Dat zou heel goed kunnen :D
Pagina: 1