Toon posts:

Computer start niet meer op na installeren nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:00 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 16:12

megaleo

Special member

Zit je nieuwe schijf wel als op de primaire IDE? En als master aangesloten?

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 21:17

x-man

Proud newbie!

Wat ik heb is de twee harde schijven op Primairy staan
En de twee andere cdroms op de secondairy

Ik heb een promise ata100.

[ Voor 13% gewijzigd door x-man op 22-02-2004 12:26 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Trek eens 1 van de IDE kabels los van het moederbord en zie of ie opstart, dat is wat makkelijker naar het probleem zoeken...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• x-man
  • Laatst online: 07-03 21:17

x-man

Proud newbie!

dreeke schreef op 22 februari 2004 @ 12:25:
Trek eens 1 van de IDE kabels los van het moederbord en zie of ie opstart, dat is wat makkelijker naar het probleem zoeken...
Ja gewoon stapsgewijs...eerst de werkende (oude) hardeschijf alleen, testen, daarna de nieuwe vastmaken, testen, daarna je cdrom, testen, etc.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 22 februari 2004 @ 12:25:
d

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:02 ]

Verwijderd

Je HDD's aansluiten op 1 kabel (hdd met OS op primary en extra HDD als slave) en deze op je moederboard op de primary master aansluiten.
Je DVD via een andere IDE kabel aansluiten op je Secondary master (mobo). Je DVD kan je op die kabel wel gewoon als primary mster aanlsuiten.

Edit: typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 12:30 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 12:29:
[...]

Bedankt, welke zal ik los trekken? Hoe komt het dat hij ook niet meer van de diskette opstart, terwijl ik daar niets aan veranderd heb :? ?
Een van de 2, en daarna de andere van de 2 .... dan weet je bij welke kabel het probleem zit...

Hij boot niet van diskette omdat ie zover niet eens komt, de computer loopt al vast voordat je bij het punt komt waar hij gaat booten.

Je hebt best kans dat als je een minuut of 2 wacht, hij met een melding komt dat 1 van je HDDs niet werkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:01 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Van het netwerk te starten? Dit kan zijn omdat hij geen bootdisk zie op de hd (omdat hij de hele HD niet ziet) en je in je voorkeur van het bios hebt staan dat hij dan van het netwerk moet starten.

Wat doet hij al je alle IDE kabel los trekt?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:01 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, het ligt waarschijnlijk aan je setup.
Dit wil zeggen:
- Jumpers
- IDE kabels
- Instellingen bios

In een uiterste geval kan het zijn dat je dvd-speler niet wil werken met HD omdat die niet met elkaar over weg kunnen.

Probeer dus verschillende opties en kijk in de FAQ onder "mijn IDE-config brak"

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:01 ]

• Gaius
  • Niet online
Vriend van me had dat ook: Met z'n nieuwe hd, crashte windows.
Bleek z'n voeding slechts 235 Watt te zijn :X
Dus:
Wat heb je nog meer voor hardware erin zitten, en wat voor voeding heb je? :)

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:01 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

in principe hoeft 250 of zelfs 235 watt niet eens te weinig te zijn, het draait imho veel meer om de kwaliteit van je voeding. Van welk merk is jouw voeding (zegt niet alles, maar wel veel)?
Ondersteunt je mobo/bios het uitlezen van voltages? Zo ja kijk daar even naar en hou met name even de +5 en +12 in de gaten, deze mogen niet meer dan 10% verschillen, natuurlijk wel zo weinig mogelijk (heb ik eens gelezen hier op GoT) :)

Ik gok het erop dat je voeding tekort schiet :)

Hoi

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:22:
Alles werkt nu! De dvd en de nieuwe harde schijf, maar alleen in veilige modus. Als ik de computer gewoon opstart dan herstart hij opeens tijdens het laden van windows.

Wat is er nu weer mis??
Het kan je voeding zijn, maar dat hoeft niet. Wis eens in het apparaatbeheer je ide-controllers, hd's en dvd-roms. Dan opnieuw opstarten.

Pagina: 1