Linksys gateway firewall

Pagina: 1
Acties:

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik zit hier met het probleem dat als ik de firewall enable op m'n Linksys WAG54G dat dan actieve verbindingen om de paar minuten verbroken worden. Zonder die firewall werkt het als een zonnetje. Iemand enig idee wat deze firewall uberhaupt doet? Achter NAT is een firewall helemaal toch niet nodig?

Verwijderd

Welke actieve verbindingen? Doe eens wat duidelijker.

En die firewall is waarschijnlijk de portfilter in de router, opzich wel handig ;)

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld een groot bestand aan het downloaden ben dan halt deze na een paar minuten (wat ik voorheen met een draytek router niet had). En wat doet die portfilter precies? Achter NAT zijn toch alle poorten gesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Wits op 22-02-2004 12:28 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je heel toevallig programmas zoals eMule draaien?(die veel verbindingen leggen)
Probeer ook eens een firmware update

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik heb geen P2P of andere software welke veel verbindingen leggen draaien , en de nieuwste firmware (1.01.5) draait erop.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06
ik heb hem ook aan en nergens last van, kijk eens bij logs(Firewall log) of je veel dropped packets hebt

is het als je bij een bepaalde site download of altijd? ook msn en irc vallen uit of dat niet?

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gezien te stoeien met de firewall, aangezien ik hier de verbinding niet zomaar kan verbreken (lees: zeurende huisgenoten ;) ). Het is echt alleen die (download-)verbinding die halt. MSN/IRC ed blijven gewoon geconnect.

[ Voor 14% gewijzigd door Wits op 23-02-2004 01:46 ]

Pagina: 1