Spontaan restart

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het een software of een hardware probleem is...

Mijn probleem is dat soms mijn pc spontaan een restart maakt. En dan gewoon dat alle programmas worden afgesloten.
Ik draai windows xp pro SP1.
Mijn systeem: A7N8X-E Deluxe / Amd xp2500+ / Twinmos 512ddr pc2700 / club 3d radeoon 9600pro / 300watt silent voeding (Aopen h600a kast)

Dit heb ik al vanaf ik dit systeem heb aangeschaft. Dat is zo ongeveer 3 weken.

Alvast bedankt!

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Verwijderd

wat zijn je temps en je voltlijnen?

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 22:42

x-man

Proud newbie!

Je bedoelt dat windows gewoon alle programma's stopt en dan gaat herstarten? B)

Of is het *piep*, alles uit en..computer start op?

[ Voor 28% gewijzigd door x-man op 22-02-2004 12:16 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• styx1
  • Niet online
Mijn voltages zijn:
12,288
4,945
3,328
1,696

• styx1
  • Niet online
Windows stopt alle programma's en dan krijg je dat beeld van windows word afgemeld ofzo.. en dan restart.

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 22:42

x-man

Proud newbie!

Windows Boots without Warning!

By default when WinXP encounters a system failure, it reboots without warning. The setting that controls this can be changed:
Control Panel/System/Advanced/Settings (Startup & Recovery)/System Failure/Uncheck-Automatically Restart. To view the event log: Administrative Tools/Event Viewer or Start/Run/eventvwr.To bypass the BSOD altogether and enable the instant "Auto Reboot" feature: Start/Run/Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl. Right click on "AutoReboot", modify and change the value to 1. Exit, reboot. To disable set the value back to 0.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52
x-man schreef op 22 februari 2004 @ 12:32:
Windows Boots without Warning!....To disable set the value back to 0.
Het probleem is dus niet dat zijn computer uitvalt, maar dat zijn programma's afgesloten wordt. Lijkt me meer een virusprobleem, Blaster of iets dergelijks.

zpolat: Heb je al op virussen gescanned? Geef eens aan wat je al zelf hebt geprobeerd.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
x-man schreef op 22 februari 2004 @ 12:14:
Je bedoelt dat windows gewoon alle programma's stopt en dan gaat herstarten? B)

Of is het *piep*, alles uit en..computer start op?
even voor mij; ik heb ook wel eens dat je een klik hoort, en dat ie dan ineens restart (zonder af te sluiten o.i.d.)... ik heb Club3d Radeon 9700 non-pro, msi 865PE Neo2, Intel 2.6@800fsb.. voltage lijnen lopen redelijk.. kleine afwijkingen hier en daar (maar niet over ed 10 procent).. someone?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• styx1
  • Niet online
Mijn computer valt niet uit, het word netjes afgesloten, maar zonder een warning, het lijkt mij geen virus, ik draai norton antivirus / norton firewall / en ook nog eens achter een hardware matige firewall.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

staat er nog iets bijzonders in je logfiles rond die tijd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• styx1
  • Niet online
Volgens mij wel ja : Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.
Waar slaat dat D op, is dat mijn D partitie ? Want daar staat win2k3 op, er zijn heel veel van dezelfde errors.

Verwijderd

zit je dan ook op internet als dat gebeurd, want dat kan het ook zijn. Heb ik zelf ook gehad dan is het een update wat XP mist

• styx1
  • Niet online
Ja mijn pc staat altijd op internet, maar wat bedoel je nou met xp update en missen, ik heb liveupdate altijd..

Verwijderd

zpolat schreef op 22 februari 2004 @ 13:53:
Ja mijn pc staat altijd op internet, maar wat bedoel je nou met xp update en missen, ik heb liveupdate altijd..
ik bedoel: Als dat gebeurd komt er dan ook een vierkant schermpje in beeld te staan waar in staat: Computer sluit zich in 40 39 38 37 sec. enz???

• styx1
  • Niet online
Nee krijg geen waarschuwing...

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Zijn het vaste momenten waarop dat de pc gaat herstarten?
Zitten er meer pc's in jouw prive netwerkje?

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Hej dat had ik ook, althans iets vergelijkigs. Bij mij zijn het gewoon spontane reboots, dus poef herstart. Volgens mij is mijn overgeklokte AMD het hoor, klok ik hem terug heb ik dat niet meer...

• styx1
  • Niet online
Mijn proc heb ik pas 3 weken ong.. en nooit OCed

Verwijderd

even voor mij; ik heb ook wel eens dat je een klik hoort, en dat ie dan ineens restart (zonder af te sluiten o.i.d.)... ik heb Club3d Radeon 9700 non-pro, msi 865PE Neo2, Intel 2.6@800fsb.. voltage lijnen lopen redelijk.. kleine afwijkingen hier en daar (maar niet over ed 10 procent).. someone?
Ik had exact hetzelfde als jij, en ik kon het simuleren door Adobe Acrobat te installeren. Het bleek de processor te zijn, hij was gewoon kapot! Ik heb een nieuwe gekregen. P.S. ik heb ook een P4 2.6Gig 800FSB

• styx1
  • Niet online
Niemand weet wat dit is in eventlog: Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Pagina: 1