Monitor dubbel beeld

Pagina: 1
Acties:

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03-2025
Ik heb een brandend vraagje. Ik heb sinds gister een 2ehands monitor op de kop getikt. Een Compaq s7500. Ik heb hem van een man gekocht die hem op de computerbeurs in groningen heeft gekocht. Ik ben daar ook geweest maar heb hem daar niet gekocht. uiteindelijk vond ik hem toch wel mooi. Nu blijkt toen ik thuiskwam dat het beeld dubbel is... Een vaag dubbel beeld achter het normale beeld. ERG irritant. Heb de man gebeld en die zegt hem gekocht te hebben en hem draaiende gezien op de beurs zelf. Met foto's op de achtergrond. Die man heeft zelf een TFT van zijn vrouw gekregen diezelfde dag bijna dus heeft hem zelf niet uitgetest. Bij het beter inspecteren v.d. monitor valt me op dat de kabel van de monitor VGA kabel naar de computer waarschijnlijk gerepareerd is. Er is zelf een VGA-connector op gesoldeerd (ik neem niet aan dat compaq zijn monitoren levert met zilveren connectors met plakband eronder). Vanochtend piepte de monitor ook even heel hoog. Na Refresh rate aan te passen was het over. Heb ook even op het forum gekeken. Ik denk dan ook zelf dat het aan deze kabel ligt. Omdat tie waarschijnlijk zelf gemaakt is door dat bedrijf waar hij hem gekocht heeft. Wat denken jullie ervan. Nieuwe vga kabel eropzetten. En zo ja, wat voor type en hoe te monteren (liefst duidelijke uitleg of link ofzo). De monitor heeft wel 3 mnd garantie via het bedrijf maar ze zitten helemaal in Hoogeveen en ik in Groningen en geen vervoer. De monitor is uit 2002, zou ook nog compaq garantie op zitten. WAT MOET IK DOEN alvast bedankt :'(

PSN: JustinNL79

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dit is niet te lezen.

pas die text eens aan.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

ascona schreef op 22 februari 2004 @ 11:50:
dit is niet te lezen.

pas die text eens aan.
Lijkt mij alsof je in 't zak bent gezet, je moet gewoon voor je garantie gaan hoor.

offtopic:
En als je dit niet kunt lezen, dan heb jij toch ook een heel wazig beeld hoor.

• Ranzy
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Lijkt mij alsof je in 't zak bent gezet, je moet gewoon voor je garantie gaan hoor.

offtopic:
En als je dit niet kunt lezen, dan heb jij toch ook een heel wazig beeld hoor.

edit:
Damn, heb er een boeltje van gemaakt, het is nog vroeg hé...

[ Voor 19% gewijzigd door Ranzy op 22-02-2004 12:08 ]

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 09:03

x-man

Proud newbie!

Terugbrengen/sturen, tenzij het teveel moeite is/teveel geld kost. Dan zou ik het maar als geleerde les beschouwen en de volgende keer wat beter uitkijken.

* x-man kijkt naar zijn tweedehands laptop zonder garantie waar vanalles mis mee is :'(

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• koraks
  • Niet online
Bij het beter inspecteren v.d. monitor valt me op dat de kabel van de monitor VGA kabel naar de computer waarschijnlijk gerepareerd is. Er is zelf een VGA-connector op gesoldeerd (ik neem niet aan dat compaq zijn monitoren levert met zilveren connectors met plakband eronder).
Hoogstwaarschijnlijk is dat inderdaad het probleem. Een VGA kabel moet geschikt zijn voor HF toepassingen (een VGA signaal is behoorlijk breedbandig) en zo'n zelf-eraan-gebraden connector kan zeker voor reflecties zorgen. En daar heb je overduidelijk last van. Dus: nieuwe (goede) kabel erop (laten) zetten.
Vanochtend piepte de monitor ook even heel hoog. Na Refresh rate aan te passen was het over.
Dat heeft niks met de kabel te maken maar met resonerende spoeltjes, meestal in de voeding of eventueel in de inverter. Het kan geen kwaad, maar is hooguit soms irritant.

• jpschouten79
Dus wat kan ik het beste doen, eerst nieuwe kabel erop ? zo ja... hoe moet dat. Iemand een beschrijving of link naar een website, bij voorbaad dank

• jpschouten79
Heb de mannen van dat bedrijf gebeld en ze geven toe dat de kabel v.d. monitor tussen een pallet was gekomen waardoor ze zelf een vga connector eraan hadden gezet. Ik heb geen flauw idee of het makkelijk is zo'n kabel te VV wordt het solderen in de monitor.... ???

Pagina: 1