Toon posts:

[WinXX] Alles gaat fout behalve XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een heel vaag probleem. Op een (normale) Dell machine probeer ik al dagen Win2K Server of Win 2003 Server te installeren maar dat blijft fout gaan.

Bij het installeren van NT 4.0 Server krijg ik "Fout tijdens laden van besturingssyteem".

Bij Win2K loopt hij vast na het 4 (installatie) diskette en komt hij met een fatale error.

Alles gaat gewoon fout behalve het installeren van Win XP. Hier heeft hij geen enkel probleem mee en installeert perfect.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ??? Ik heb in eerste instantie aan m'n HD gedacht, maar die kan niet stuk zijn als XP wel gewoon geinstalleerd wordt.

Help . .

Verwijderd

Het geheugen van de pc is kapot denk ik.

Verwijderd

Of een van de condensatoren... Dit gaf bij mij ook wel eens fouten bij de installatie van windows. Controleer ze eens of ze niet gelekt hebben of bol staan! Zonodig vervangen!

Verwijderd

Ik durf te beweren dat dit soort problemen vaker optreden bij merken zoals Dell of Compaq dan bij kloon-PC's. Heb je uberhaubt een BIOS op die bak?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Aan m'n geheugen kan het echt niet liggen, want NT4 herkent en ziet het aantal geheugen en zelfde geldt voor Win XP. Draait perfect en het geheugen wekt prima.

En ja, natuurlijk heb ik een Bios er in zitten. Originele Dell Bios verie 6.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:36:
Ik durf te beweren dat dit soort problemen vaker optreden bij merken zoals Dell of Compaq dan bij kloon-PC's. Heb je uberhaubt een BIOS op die bak?
waar concludeer jij dat uit?
ik denk dat moederborden van bekende merken beter gecontrolleerd worden dan van een kloon pc, ik denk dat niet alleen, ik weet het ook zeker...

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:36: Heb je uberhaubt een BIOS op die bak?
waar slaat dat nu weer op?

ontopic
zijn die cd`s wel goed?
een klein krasje is voor data fataal,en cd`s vergaan ook.

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 22 februari 2004 @ 11:47:
[...]

ontopic
zijn die cd`s wel goed?
Cd's zijn allemaal in orde. In een andere machine worden ze perfect gelezen.
Het probleem schijnt ergens met m'n HD te maken te hebben. Maar wat, aangezien XP wel goed gaat maar de rest niet !

Verwijderd

ascona schreef op 22 februari 2004 @ 11:47:
[...]

ontopic
zijn die cd`s wel goed?
Waar dit op slaat?

Bij sommige van die fantastische merk-PC's kan je niet in het BIOS (ik druk me inderdaad niet helemaal lekker uit).

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:33
[quote]Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:52:
[...]

Waar dit op slaat?

Bij sommige van die fantastische merk-PC's kan je niet in het BIOS (ik druk me inderdaad niet helemaal lekker uit).[/quote

Nou volgens mij moet jij toch wat meer opletten tijdens het booten!

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Is het niet zo dat die Machines beveiligd zijn door middel van een ingebouwde mbr beveiliging wat ervoor zorgt dat alleen hun besturingssysteem geladen kan worden? Oid. :?
Correct me if i'm wrong
Heb net vage film gezien dus kan zijn dat ik nu doordraai :+

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
twitt schreef op 22 februari 2004 @ 23:56:
[...]
Waar dit op slaat?

Bij sommige van die fantastische merk-PC's kan je niet in het BIOS (ik druk me inderdaad niet helemaal lekker uit).[/quote

Nou volgens mij moet jij toch wat meer opletten tijdens het booten!
Volgens mij moet je je beter laten voorlichten, dan had je geweten dat sommige merken (Compaq weet ik het bijvoorbeeld van), het BIOS op een stukje van de HD plaatsen. Als er nu origineel XP op stond en met een Dell Win XP cd geïnstalled is, dan is het nogal logisch dat andere OSen na een format er niet opkunnen, daar die het BIOS niet plaatsen.
The_Dart schreef op 23 februari 2004 @ 00:00:
Is het niet zo dat die Machines beveiligd zijn door middel van een ingebouwde mbr beveiliging wat ervoor zorgt dat alleen hun besturingssysteem geladen kan worden? Oid. :?
Correct me if i'm wrong
Heb net vage film gezien dus kan zijn dat ik nu doordraai :+
Lijkt me sterk dat ze de mogelijkheden van hun PC bewust drastisch inperken, lijkt me niet goed voor de verkoopcijfers ;) Of ík draai door natuurlijk :+

Wat is het toch met die mensen die niet kunnen quoten in dit topic?

[ Voor 35% gewijzigd door sdomburg op 23-02-2004 00:10 ]

• GeeMoney
  • Nu online
[quote]sdomburg schreef op 23 februari 2004 @ 00:06:
twitt schreef op 22 februari 2004 @ 23:56:

[...]

Volgens mij moet je je beter laten voorlichten, dan had je geweten dat sommige merken (Compaq weet ik het bijvoorbeeld van), het BIOS op een stukje van de HD plaatsen. Als er nu origineel XP op stond en met een Dell Win XP cd geïnstalled is, dan is het nogal logisch dat andere OSen na een format er niet opkunnen, daar die het BIOS niet plaatsen.
Dat bedoelde ik dus ook :o

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb op mijn Compaq (en later ook een Packard Bell desktop en laptop) zonder problemen Windows XP Pro geinstalleerd na een format van de originele XP Home. Ik heb natuurlijk niet getest of het met Windows 98 ofzo ook was gelukt, maar het lijkt er niet op dat het bios verloren is gegaan. Ik heb voor de herinstallatie overigens geen speciale Compaq (of PB) versie gebruikt.

Overigens had ik ook nog nooit gehoord van "bios op de harde schijf"... lijkt me wel de garantie voor problemen met je pc trouwens, dus het lijkt me sterk als het echt zo gebeurd. Ik heb bij die PB's wel gemerkt dat de DVD met software die je er bij krijgt niet meer wil installeren als je de hd hebt geformateerd omdat daarmee bepaalde installatiebestanden ook verloren gaan. Handig hoor, die gratis software...

• GeeMoney
  • Nu online
Ik weet bijna zeker dat ze een soort beveiliging op de HD hebben hoor, of iets met het mbr.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
The_Dart schreef op 23 februari 2004 @ 00:18:
Ik weet bijna zeker dat ze een soort beveiliging op de HD hebben hoor, of iets met het mbr.
Ja, maar niet alle Compaqs hebben het hoor ;)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bij merk pc's hebben ze vaak een klein gedeelte van de hdd in gebruik voor test software en inderdaad een soort van bios idee.
hier op het werk (hp pc's) kan ik echter zonder probleem alles erop installeren zonder die bios/test software gebeuren mocht ik dat willen
werk je toevallig met ultra100 schijven of scsi / raid o.i.d. dan moet je nl de drivers daarvoor installeren (tijdens de boot cvan de installatie cd in het blauwe scherm op F6 drukken)de reden waarom het werkt bij xp kan zijn dat win2k/nt4 deze drivers simpelweg nog niet standaard kennen.heb dit ook wel meegemaakt.
ik hoop dat dit wat nuttigs toevoegd :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:40:
Aan m'n geheugen kan het echt niet liggen, want NT4 herkent en ziet het aantal geheugen en zelfde geldt voor Win XP. Draait perfect en het geheugen wekt prima.

En ja, natuurlijk heb ik een Bios er in zitten. Originele Dell Bios verie 6.
Het feit dat ik mijn auto en het nummerbord ervan hiervandaan kan zien, betekent nog niet dat hij het doet ook ;)
Oftewel: controleer het toch even. www.memtest.org
Even naar de condensatoren kijken kan inderdaad ook geen kwaad --> de kast openschroeven dus. En voor het checken van je HDD staan er wat tips in de FAQ van OM.

Geef trouwens even aan wat voor hardware je hebt, op zich zegt alleen Dell al wat maar nu de rest nog graag - misschien relevant :)

Welke fatal error kreeg je trouwens bij de 2k instal?

offtopic:
Overigens is het handiger om voortaan meteen in je topicstart genoeg info te geven ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1