Toon posts:

Asus A7N8X deluxe vreemd boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de meeste topics over dit bord en de search toch maar een post.

Het probleem,

ik heb een nieuwe a7n8x deluxe rev. 1.04 in mij kast geschroefd en daarin geprikt:

2 x corsair value pc400 512mb bank 1 en 3
xp1800+ tbreb B week 34
asus gf4 ti4400
1 x WD 40 gb primary master
1 x dvdrom secondary slave
1 x Qtec 550 wat voeding

Het probleem dat zich voordoet is... Ik zet de pc aan de eerste keer gaat ie bios in. Ik zet de fsb op 133 ipv 100 en doe save en exit. daarna zag ik dat de DVD niet werd herkend dus ik de bios in om die handmatig in te stellen, dat lukt niet. ik ga uit de bios met save & exit. Start opnieuw op en de pc gaat niet langs de mem test. RESET pc doet niets. na alle mogelijke BIOS clear volgordes aan te houden (zelfs een nacht zonder batterij en prik) nog steeds het zelfde. Soms krijg ik beeld soms niet, meestal als ik een kwartier (zonder stroom) wacht krijg ik weel het ASUS logo maar dan houdt het op. als ik boot met alleen de CPU en een videokaart hoor ik soms de piepjes dat er geen MEM in zit, maar meestal komt ie niet zover.

Wat heb ik al vervangen?

* Gf4 ti4440 vervangen door gf4ti4200 en gf2 mx
* alle mogelijk geheugen combies geprobeerd. ook een bankje kingston Pc333 er ingedaan.
* xp2000+ palamino erin geprikt
* andere harde schijf
* 2 andere voedingen!

Ik weet het niet meer..... :'( Bordje heb ik gisteren op de PCDUMP gekocht bij MEMO, bij nadere inspectie lijkt diet bordje al eens gebruikt, (stof op de aansluitingen aan de achterkant, verbogen pennetje op hetmobo). De kabels enzo waren wel gewoon geseald.

Suggesties?

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

Mobo terugsturen en een nieuwe vragen? het lijkt erop dat je mobo niet goed behandeld is qua ESD.. krijg je ook dit soort wazige symptomen van..

[ Voor 63% gewijzigd door sko op 22-02-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is ESD?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Electro-Static Discharge? Gewoon statische elektriciteit dus :)

...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:10:
1 x WD 40 gb primary master
1 x dvdrom secondary slave
Waarom heb je de DVDROM op Slave staan op de Secondary IDE? Als je alleen de DVDROM hierop hebt aangesloten, moet je deze in de Master stand zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen heb ik echt alle mogelijke master slave combi geprobeerd.

dit bord lijkt echt semi dood...

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd om de pc te starten met zo weinig mogelijk apparaten?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

nexhil

BAM!

ik had een soort gelijk iets vorige week, nadat ik geheugen dat bijgeprikt (ook de deluxe versie nieuwste bios enzo)

wat ik toen heb gedaan is:

alle HD/DVD/cdrom, kortom alles op ide en sata losgehaald
toen bios reset
opstarten en bios opslaan
en toen pas alle hd's e.d. teruggezet

edit: ik heb wel een REV:2.00 versie

[ Voor 8% gewijzigd door nexhil op 24-02-2004 11:22 ]

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik vind het een beetje raar dat je nog een rev 1 bordje kan kopen. Toen ik mijn bord kocht(in augustus 2003) werden er overal reeds rev 2 borden verkocht.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Het lijkt erop dat de BIOS gaar is, daar zijn nogal wat problemen mee met dit bord (Die-on-save & exit probleem e.d.).

Al een Bios Flash geprobeerd? Bepaalde biossen hebben problemen met geheugen e.d., afijn lees de verschillende release notes maar.
Het lijkt er niettemin op dat het bord naar de moeren is. Dat is zo'n beetje het enige wat je niet vervangen hebt. Ik zou even bij Memo langs gaan of bellen.

AdB

Verwijderd

Start dat ding es op zonder VGA kaart en hang er paar speakers aan(er zit toch post reporter op?)
Ik had vrijwel hetzelfde probleem en dat bleek dus een kapotte AGP kaart te zijn.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:42:
Start dat ding es op zonder VGA kaart en hang er paar speakers aan(er zit toch post reporter op?)
Ik had vrijwel hetzelfde probleem en dat bleek dus een kapotte AGP kaart te zijn.
d'r zit idd zo'n pratend computer wijfie in ja

die eerste releases hadden idd veel last van 'die on save' die zouden in versie 2.00 opgelost moeten zijn... jammer dat jij die niet hebt :-\

[ Voor 31% gewijzigd door nexhil op 25-02-2004 09:56 ]

Pagina: 1