Na het lezen van de meeste topics over dit bord en de search toch maar een post.
Het probleem,
ik heb een nieuwe a7n8x deluxe rev. 1.04 in mij kast geschroefd en daarin geprikt:
2 x corsair value pc400 512mb bank 1 en 3
xp1800+ tbreb B week 34
asus gf4 ti4400
1 x WD 40 gb primary master
1 x dvdrom secondary slave
1 x Qtec 550 wat voeding
Het probleem dat zich voordoet is... Ik zet de pc aan de eerste keer gaat ie bios in. Ik zet de fsb op 133 ipv 100 en doe save en exit. daarna zag ik dat de DVD niet werd herkend dus ik de bios in om die handmatig in te stellen, dat lukt niet. ik ga uit de bios met save & exit. Start opnieuw op en de pc gaat niet langs de mem test. RESET pc doet niets. na alle mogelijke BIOS clear volgordes aan te houden (zelfs een nacht zonder batterij en prik) nog steeds het zelfde. Soms krijg ik beeld soms niet, meestal als ik een kwartier (zonder stroom) wacht krijg ik weel het ASUS logo maar dan houdt het op. als ik boot met alleen de CPU en een videokaart hoor ik soms de piepjes dat er geen MEM in zit, maar meestal komt ie niet zover.
Wat heb ik al vervangen?
* Gf4 ti4440 vervangen door gf4ti4200 en gf2 mx
* alle mogelijk geheugen combies geprobeerd. ook een bankje kingston Pc333 er ingedaan.
* xp2000+ palamino erin geprikt
* andere harde schijf
* 2 andere voedingen!
Ik weet het niet meer.....
Bordje heb ik gisteren op de PCDUMP gekocht bij MEMO, bij nadere inspectie lijkt diet bordje al eens gebruikt, (stof op de aansluitingen aan de achterkant, verbogen pennetje op hetmobo). De kabels enzo waren wel gewoon geseald.
Suggesties?
Het probleem,
ik heb een nieuwe a7n8x deluxe rev. 1.04 in mij kast geschroefd en daarin geprikt:
2 x corsair value pc400 512mb bank 1 en 3
xp1800+ tbreb B week 34
asus gf4 ti4400
1 x WD 40 gb primary master
1 x dvdrom secondary slave
1 x Qtec 550 wat voeding
Het probleem dat zich voordoet is... Ik zet de pc aan de eerste keer gaat ie bios in. Ik zet de fsb op 133 ipv 100 en doe save en exit. daarna zag ik dat de DVD niet werd herkend dus ik de bios in om die handmatig in te stellen, dat lukt niet. ik ga uit de bios met save & exit. Start opnieuw op en de pc gaat niet langs de mem test. RESET pc doet niets. na alle mogelijke BIOS clear volgordes aan te houden (zelfs een nacht zonder batterij en prik) nog steeds het zelfde. Soms krijg ik beeld soms niet, meestal als ik een kwartier (zonder stroom) wacht krijg ik weel het ASUS logo maar dan houdt het op. als ik boot met alleen de CPU en een videokaart hoor ik soms de piepjes dat er geen MEM in zit, maar meestal komt ie niet zover.
Wat heb ik al vervangen?
* Gf4 ti4440 vervangen door gf4ti4200 en gf2 mx
* alle mogelijk geheugen combies geprobeerd. ook een bankje kingston Pc333 er ingedaan.
* xp2000+ palamino erin geprikt
* andere harde schijf
* 2 andere voedingen!
Ik weet het niet meer.....
Suggesties?