Toon posts:

leuk speeltje voor bp6???

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig meer over dit geval, het begin is er, maar komt er ook een bios upgrade voor de bp6 zodat ik straks (maart :)) lekker een dual PIII 550E@733 kan bouwen met m'n BP6?http://www.friendtech.com/S370.htm

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
nu kan je er ook gewoon op klikken
http://www.friendtech.com/S370.htm

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ja, en nu kan je ook hier klikken. Leuk he?
Ik dacht dat ze dit al een maand of langer geleden op BP6.com hadden geconstateerd. Maar ik weet niet heoveel geld jij over hebt...
Het is iig goed te weten dat je nog een tijdje vooruit kan met je lieve plankje, toch?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ruim een maand geleden is inderdaad geconstateerd dat het mogelijk ZOU MOETEN ZIJN maar dat er minimaal twee dingen nodig zijn:
Een socket to socket convertor
Een nieuw BIOS.

Geen van beide was echter verkrijgbaar. Van Abit werd niet verwacht dat ze een socket to socket convertor gingen maken. Nu is er dus een andere fabrikant, die die dingen maakt. 1 probleem is dus opgelost.
Nu hoeft Abit slechts nog even een BIOS-je inelkaar te klussen die ook met de P-III werkt. En aangezien Abit kampioen is met nieuwe Biossen uitbrengen, welke zonder uitzondering van hoge kwaliteit zijn, kunnen we nog wel wat leuks verwachten. Not. :(

Ik hoop ten zeerste dat Abit met een Bios komt, en dat die dingen iets goedkoper worden. Die dingen zijn nu nog nieuw, interessant etc, maar de nieuwigheid is er straks af, en zijn meerdere fabrikanten, dus dan zal de prijs ook wel zakken.

Echter, ik zie Abit nog niet met een nieuw P-III Bios uitkomen. Laat ze sowieso eerst met een fatsoenlijk gewoon Bios uitkomen, waarin de IRQ probleempjes worden opgelost.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik vraag em af of een bios-update nodig is. Als ik kijk naar de (bus)snelheden die ik in kan stellen in het softmenu, en dan bedoel ik dus niet de custom-settings maar de voorgeprogrammeerde. Snelheden als 600x100 etc ken ik alleen van de PentiumIII.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor we een test zien op de bp6 :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

jep een bios-update is zeker nodig

en abit heeft al toegezegd GEEN biosupdates te gaan uitbrengen die DUAL -P3 ondersteunen

helaas, moi had daar ook wel wat in gezien :(

maargoed, misschien verrassen ze ons net zo hard als bij de introductie van de bp6

Verwijderd

aan de andere kant staat er op de site van powerleap (die socket-to-socket convertor)

dit:
(Note: In order to use the Pentium III at 100MHz or 133MHz, your motherboard must support the 100MHz or 133MHz frontside bus, respectively.)
en:
Allows drop-in CPU replacement, with no software drivers to install.

Verwijderd

verrek joh, ik dacht dat die dingen er niet waren... nou, dan denk ik dat ik toch nog een tijdje aan intel vast zit... tenzij er dan ook dual athlons zijn :) dan is het voor mij duidelijk!
sowieso geen single meer voor mij! win2k en linux rule!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

gevonden op het message board van www.bp6.com
I had an answer by email from support@powerleap.com!!!! Read and enjoy:

Hi,

Thanks for your inquiry. The PL-S370 will be available in March, and it
will work with the dual-Celeron boards out there. I'm not sure what boards
have been involved in Alpha testing, but probably the Abit line of dual S370
models, since they are out there in quantity. I'm also not sure about the
voltages - but I'm sure the engineers have taken care of that (all our other
adapters have voltage conversion). Retail price will be less than $20.

Best regards,

Nate Dahl
powerleap.com support
Er is hoop... :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• php
  • Niet online

php

Alleen wie klust er een bios inelkaar?? Abit lukt het al amper om een gewoon fatsoenlijk bios te klussen.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
is er nu wel een nieuwe bios nodig?????

aangezien die convertor lijkt het alles voor z'n rekening neemt

zo zeggen ze het zelf ook, volgens dat mailtje

3kwp pvoutput

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
JA dat is toch ook de grap van een converter?
Een converter zorgt ervoor dat de pins zo geswapt wordern en het voltage aangepast, dat het voor het moederbord lijkt of het om een andere processor gaat. In dit geval dus een celeron. Waarschijnlijk dus geen bios nodig

• php
  • Niet online

php

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Maar is het niet zo dat de meeste BX planken met slots ook een bios update nodig hadden om de celeron (op een slotket) te herkennen. Of herkennen de dual slot1 borden de celerons ook niet?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Natuurlijk is er BIOS-ondersteuning nodig. Voor microcode patches, ondersteuning van het formaat van de cache e.d. Dat zijn echter dingen die niet zo moeilijk te realiseren zijn. Bovendien weet niemand (behalve Abit) of het nu niet al wordt ondersteund.

Dual-ondersteuning is weer wat anders. Op zich zou de coppermine het moeten ondersteunen, maar 100% zeker is dat niet.
Als de coppermine echter dual support, dan zou er een adapter mogelijk moeten zijn die dit op de BP6 ondersteunt.

• php
  • Niet online

php

Het lijkt mij wel dat de coppermine dual ondersteunt. Die proc is juist interesant voor servers etc.

Wat echter wel mogelijk is, is dat Abit zoveel met de pinlayout heeft lopen rommelen, om de celeron op dual te krijgen, dat de coppermine er niet mee werkt, of dat er wellicht een andere socket-s370 comvertor nodig is. (Of de bestaande omsolderen >:))

We hopen er maar het beste van, de tijd zal het leren.
Pagina: 1