Onlangs heb ik me een case aangeschaft merk chieftec medium bx-01b black,waar ik overigens heel tevreden over ben qwa gebruiksgemak,echter tussen de onderdelen bevind zich een dikke ronde ijzeren ring,maar nergens vind ik waartoe deze dient, kan iemand me dit vertellen thx
Die zat zeker 'om' de draden die van je frontpanel (aan/uit reset + lampjes) naar je mainboard lopen? Dan zie je wel vaker, het nu ontgaat mij ook wel eens. Het enige dat ik zou kunnen bedenken.......nee, weinig!
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Kun je gebruiken om kables (bv van powerknop etc.) in te winden.
Verwijderd
Dat is een ring, die je moet plaatsen rond de kables van je front usb /1394/ audio enzo. Om storing buiten de kaste te voorkomen.
Die ring heet een ferrietkern en is (dus) niet van ijzer. Hij dient inderdaad om HF rotzooi weg te filteren uit de draadjes naar led's en schakelaars aan het frontpaneel. Haal de draadjes door de ring en wikkel ze twee of drie keer om de kern.
Ook zonder dat ding werkt je pctje goed hoor. * TERW_DAN gebruikt die krengen nooit, maakt het wegwerken van je kabels enkel lastiger.
Meestal wel ja, maar het kan toch geen kwaad om ze wel te gebruiken. De kabeltjes pikken nogal makkelijk allerlei HF-zooi op waardoor oscillaties kunnen ontstaan. In het ergste geval wordt je machine daar instabiel van of overlijdt zelfs je mobo (al zal dat zeker niet vaak voorkomen).Ook zonder dat ding werkt je pctje goed hoor.
Pagina: 1