HP deskjet 916C werkt niet en er knippert oranje lampje

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een jaar of 2 hebben wij de HP deskjet 916C en die leverde tot gister goede prestataties. Maar sinds gister doet hij niks meer en ik snap er niks van.
Windows XP geeft geen enkele melding over de printer. De cartridges kunnen het ook niet zijn, want zitten net nieuwe in.
Wel knippert er een oranje lampje, maar wat dat inhoud kom ik ook niet achter.

Is onze printer nou stuk of is het iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Het is zeer eenvoudig op te lossen, er wordt geen papier gepakt, en de printer denkt daarom dat de papierbak leeg is, de printer kan geen opdrachten printen aangezien hij denkt dat er geen papier is, er zit als het goed is ergens in de buurt van dat lampje een knopje, als je die indrukt en er papier in de printerlade zit zal deze weer gaan printen.

IK denk dat dit de oplossing is

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denman89 schreef op 22 februari 2004 @ 11:05:
Het is zeer eenvoudig op te lossen, er wordt geen papier gepakt, en de printer denkt daarom dat de papierbak leeg is, de printer kan geen opdrachten printen aangezien hij denkt dat er geen papier is, er zit als het goed is ergens in de buurt van dat lampje een knopje, als je die indrukt en er papier in de printerlade zit zal deze weer gaan printen.

IK denk dat dit de oplossing is
hehe ja dat dacht ik eerst ook, maar ik heb die hele laa volgepropt, maar het lampje knippert nog steeds oranje......

Heb ook cartridges er in uit gehaalt, printer 15min uitgezet, etc, maar niks werkt tot nu toe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

je kan ook een proefafdruk maken, dat doe je door een knop lang ingedrukt te houden van je printer, in de manuel staat hoe je dat doet. Je la kan wel stervesvol met papier zitten, maar als die papierrollers geen grip krijgen op het papier, gebeurd er nog niks, als je rollers te glad zijn, moet je met een gummetje ze weer stroef maken (niet met schuurpapier!!!!!!!) Je kan ook de printer verwijderen, en opnieuw installeren.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denman89 schreef op 22 februari 2004 @ 11:14:
je kan ook een proefafdruk maken, dat doe je door een knop lang ingedrukt te houden van je printer, in de manuel staat hoe je dat doet. Je la kan wel stervesvol met papier zitten, maar als die papierrollers geen grip krijgen op het papier, gebeurd er nog niks, als je rollers te glad zijn, moet je met een gummetje ze weer stroef maken (niet met schuurpapier!!!!!!!) Je kan ook de printer verwijderen, en opnieuw installeren.
met papier heeft het niks te maken eigenlijk, want hij reageert nergens op, en je hoort die papierrollers ook niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Koppel 'm ff los van je pc/kabel, zodat een evt. defecte kabel/controller niet van invloed is, en probeer dan de zelftestfunctie van de printer.
Ik heb nl. wel eens gehad dat een HP printer raar deed zonder echt aanwijsbare reden: bleek aan gare parallelkabel te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb hem met usb en paralel kabels geprobeerd, maar blijft knipperen.
het rare is dat windows ook niks aangeeft ofzo, wat ie wel doet als de cartridges op zijn bijvoorbeeld.

zelf heb ik het gevoel dat de schrijfkoppen stuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Onzin,

De schrijfkoppen zoals jij dat noemt is bij HP een onderdeel van de cartridge. Je hebt er net nieuwe carttridges in gedaan dus dat kan het niet wezen.

Hij kan ook gewoon stuk zijn. Heb je daar al eens aan gedacht ?

[ Voor 18% gewijzigd door Bajoran op 22-02-2004 12:05 ]

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP >:)

ik reageer nog maar ff omdat ik er nog steeds mee aan het prutsen ben. :'( Het zal me niet gebeuren dat ik een nieuwe koop en dat ik gewoon iets doms over het hoofd heb gezien :)

Maar hij deed het vorige week dus weer ff, nadat ik de cartridges met doekjes had schoongemaakt (waarom geen id, probeerde gewoon wat ;) ). Maar op dit moment doet ie weer precies hetzelfde als wat ik bij mijn openingspost heb beschreven.
Het oranje lampje knippert (meest linkse vd 3 lampjes) en ik kan alles doen maar hij stopt niet met knipperen en hij reageert ook niet als ik wat wil printen.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:36 ]

Pagina: 1