W2K installeren op 2940 UW2 lukt niet;

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
systeem:
siemens nixdorf
SCSI: 2940 UW2
hd; seagate st175lw

SCSI BIOS: HD ID 7
SCSI parity checking enabled
terminator automatic

probleem:
ik wil w2k installeren maar op het moment dat ik de schijf moet kiezen krijg ik de melding dat er gaan schijf is gevonden.
ik heb al een floppy geprobeerd met de adaptec drivers maar dat had ook geen resultaat.

Wat gaat hier nu mis?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik neem aan dat je met die floppy het volgende doet: bij het starten van de W2K installatie ram je op F6, en laat de setup je driver vanaf de floppy laden? Zo ja, weet je zeker dat je de goede driver hebt? Zo nee, dan moet je dit alsnog doen.
Wat meer info over wat je precies gedaan hebt zou welkom zijn trouwens ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• the noise
ik heb zeker F6 gebruikt. Maar voor mijn gevoel zomt het doordat ik tot nu toe nog niet alles weet over SCSI.
De BIOS van de adaptec wordt de schijf dus wel prime herkent. Ik heb em zelfs geformatteerd.

Ik weet nu dus even net wat verder te doen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ff checklist:

Controller----kabel-----Schijf---kabel-----Terminator ?

Controller:
-ID op 7? (ja dus)
-scant alle ID's?
-booten van welk ID ingesteld?

Schijf
-Staat op id 0 of 1?
-Je hebt niet TERM POWR gejumperd ofzo? (want dat is wat anders dan een terminator)
-andere dingen gejumperd?

Terminator:
-Zit er wel goed op?

Kabel:
-kabel al gechecked? Wat voor kabel is het?

Volgens mij herkent w2k die kaart al automatisch..Dus drivers hoeven dacht ik niet eens.

Wat voor harde schijf is dat psies, kijk eens nog een keer naar het nummer, want st175lw bestaat niet bij seagate.

(http://www.seagate.com/su...s/interface_scsi_st1.html)

[ Voor 45% gewijzigd door maratropa op 22-02-2004 12:52 ]

specs

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Als je met de SCSI bios je disken herkent, dan is de bekabeling, en terminatie goed. Is het niet zo dat je alleen f6 hoeft te drukken, als je een SCSI driver wilt installeren, die niet voorkomt in het windows bestand?
Probeer gewoon es niet op f6 te drukken, misschien herkent windows hem gewoon. Ik meen me te herinneren dat ook tijdens het laden van alle bestanden, allerlei adaptec drivers langskwamen..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
HD ID 7

Dat zal niet ;) je moet een andere ID kiezen zoals Gladiool al zei ID 1 of 0

Ik zie je schijf trouwens ook niet in de database staan van Seagate, alleen maar het nieuwste (U160/U320) :?

Voorderest is het aanbevolen om geen andere IDE schijf aangesloten te hebben tijdens installatie dit kan problemen geven, na installatie geen probleem.
Dit heb ik ook iedere keer gehad en ze moeten dus uitgeschakeld zijn wil je de schijf kiezen.

• the noise
de terminatie en bekabeling zit wel snor dus.
Het is wel de enige hd in het systeem.

Ik ga nu even met de ID van de HD omzetten.

De schijf:
ST39175LW

ben zo terug.

nou; ID 0 komt dus niet goed; hij ziet de schijf dan op iedere ID ..?

de default settings van de controller gaat ook niet goed. Nu nog eens ID1 proberen.

En ID 1 werkt ook niet hoewel de jumer goed staat..

Wat nu?

[ Voor 41% gewijzigd door the noise op 22-02-2004 13:39 ]

• maratropa
  • Niet online
Dus opstarten gaat goed, id van controller op 7 en van de schijf op 1, en bij het booten zie je de adaptec controller initialiseren, en dan staat er zo iets van

ID 1 ST39175LW SYNC 80

??

En dan gaat het dus fout bij de windows instalatie?

heb je ook al eens geprobeerd om de schijf te benaderen via dos? (dus opstart flop met adaptec ASPI driver in de config.sys?) Windows XP geprobeerd? (wie weet?)

Ook even alle andere niet nodige hardware er even af halen, misschien dat het helpt.

[ Voor 34% gewijzigd door maratropa op 22-02-2004 13:50 ]

specs

• the noise
gladiool schreef op 22 februari 2004 @ 13:46:
Dus opstarten gaat goed, id van controller op 7 en van de schijf op 1, en bij het booten zie je de adaptec controller initialiseren, en dan staat er zo iets van

ID 1 ST39175LW SYNC 80

??

En dan gaat het dus fout bij de windows instalatie?
inderdaad, klopt helemaal.

Hij begint de installatie wel; tot het punt waar staat:
'Welkom bij setup.
Kies ENTER voor installeren.'

En dat die ik, daar komt dan de melding dat er geen HD aanwezig is..

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het is aanbevolen om geen andere IDE schijf aangesloten te hebben tijdens installatie dit kan problemen geven, na installatie geen probleem.
Dit heb ik ook iedere keer gehad en ze moeten dus uitgeschakeld zijn wil je de schijf kiezen.

Heb je dat doorgelezen?

En dit http://www.seagate.com/support/disc/manuals/scsi/67526e.pdf heb je die product manual ook doorgelezen? Op blz. 34/44 staat de jumper configuratie.

[ Voor 24% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-02-2004 14:31 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-03 19:14
ook je geformatteerde partitie geactiveerd.
volgens mij heeft win2k hier geen problemen mee maar toch ;)
is hij wel geformatteerd of is het alleen net als fdisk (geprut)?
shadowing uit in gewone bios? moet geloof ik aan bij adaptec scsi kaarten.
heb zelf ook een scsi kaart met tapestreamer. werkte vanaf eerste begin zonder enige driver. dat was ook een 2940.
hoop dat het lukt :)

Even niets...

• maratropa
  • Niet online
dat was denk ik een 20mb per sec kaartje voor die taprestreamer, dit is een 2940u2w, ietsje anders.

Kun je niet testen met een andere scsi schijf, kabel en terminator, gewoon om die dingen uit te sluiten?

specs

Pagina: 1