Toon posts:

Linux en Gigabit Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde de knoppix versie van linux eens uitproberen, hetgeen prima ging:
CDRom op primary boot en alles startte relatief snel door naar de desktop....de netwerkkaart werd herkend en ik kon vlot via m'n adsl modem het internet op.

Nu heb ik sinds kort een ander MoBo met gigabit Lan.
De driver hiervoor heeft linux zelf niet aan boord.
Via de MoBo site heb ik een 3com LAN-driver opgehaald voor linux.
Mijn vraag is nu of zoiets gaat lukken zonder linux op de HD te installeren. M.a.w.: kan ik met de knoppix cd -dus zonder te installeren- toch de lan driver laden zodat ik internettoegang krijg....

Verwijderd

Is dit niet een gevalletje RTFM??? :?
Ik heb hier zo niet alle documentatie bij de hand, maar op de site van knoppix staat alles beschreven hoe je ermee om kan gaan en zelfs hoe je eigen specifieke drivers kan toevoegen!
En JA, ook zonder dat je een HD installatie doet!
Dus JA, je kan een nieuwe Knoppix boot-CD maken met jou eigen specifieke wensen en drivers!!
En alles staat in de documentatie van knoppix beschreven!!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik eerst gezocht op diverse sites, maar kennelijk heb jij een andere link in je hoofd dan de links die ik heb gevonden.
Had in elk geval nog geen uitsluitsel...en zou het daarom op prijs stellen als je die link waar dat dan beschreven staat zou willen doorgeven....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, het kan.

Zover ik weet zit er gewoon een compiler bij knoppix. Gecombineerd met de kernel sources die er vast ook wel bij zitten en een plekje om te kunnen schrijven (iirc is de homedir een writable ramdisk) kun je die module compilen en installen.

Als het een binary driver is wordt 't nog makkelijker. Kopieer naar een writable plek en 'insmod drivernaam.o'

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
welke kaart hebben we het dan over?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Een 3com onboard NIC is volgens mij de 3c940 (naar mijn weten nog geen kaart met deze chip alleen onboard nog maar).

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 18:15

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb ook die 3Com, en ik heb de drivers van de Asus site gedownload(heb een A7V600), en uitgepakt. Maar dit zijn drivers voor RH, maar ik heb hem een hekel aan RH en wil gewoon lekker Debian en Gentoo instaleren...

edit:
laat maar zitten, hieronder de oplossing uit een andere post
Trebor schreef op 29 januari 2004 @ 11:29:
Je moet de sk98 module hebben. Deze 3com kaart is eigenlijk een SysKonnect kaart. De driver van de Asus site heb ik ook geprobeerd maar die is niet al te best. Als je een kernel gaat configureren dan kijk je bij 1000 bit kaarten en dan moet je de sk98lin hebben. Er staat keurig bij vermeld dat als je een 3C2000 hebt je deze module moet hebben. Ik heb dezelfde nic en hier werkt hij perfect.

Info over de module: http://www.syskonnect.com.../readme/linux/sk98lin.htm

[ Voor 62% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 28-02-2004 18:45 ]

Pagina: 1