What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Verwijderd
Een pagine met allemaal plaatjesLePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:23:
Goeie,
Heb ik m'n pa eindelijk aan de adsl gekregen, krijgt-ie een mailtje dat hij in een halve maand al over z'n datalimiet heen zit (250Mb, tja). Ik heb de getallen ff bestudeerd, en ik vraag me af of het wel kan kloppen. Zo heeft hij volgens de tellers van hetnet in 8 minuten 22.44mb aan dataverkeer gehad. Dat zou betekenen dat hij in die 8 minuten *continue* en *full speed* aan het downloaden had moeten zijn. Aangezien hij alleen maar webpagina's bekijkt lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Heeft iemand hier ideeën over?
-b
250 MB is ook niet echt veel of je vader zou alleen maar html pagina's moeten bekijken zonder al te veel plaatjes.
-
- pagina met veel plaatjes;
- pagina met filmpje (foei pappie ...).
1/4 G maandelijks is verdomd weinig gezien de huidige aangeklede web-sites.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Dus dat is dan 2 1/2 dag internetten met zo'n lage datalimiet.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
als het pas geleden is kan je bij onlangs geopend kijken, en kijken als daar een groot nieuw bestand bij zit.
of bij software kijken als daar onlangs iets is geinstaleed waar hij geen cd voor had.
wat een webpagina met 22 mb haal je bijna niet (behalfe dan bij Got een foto topic als je pageviews op 1000 hebt staan...)_
Flying High!
Is niet moeilijk dit te begrijpen. Is je vader een internetter die vaak internet? Download hij hier en daar updates(windowsupdate, of automatisch kan ook). Misschien bekijkt hij wel een filmtrailer.LePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:32:
Is allemaal wel waar, maar met een 384kbit abonnement moet je die 8 minuten echt full speed downloaden wil je aan 22Mb komen. Toch?
Kortom, om 8 min full speed te downloaden zal heus wel een keer voorkomen. En 250MB is wel heeeeel weinig. En misschien heeft hij wel per ongeluk op een download link geklikt(of missch, weet ie niet eens wat een MB en niet aan de limiet kan houden.)
TIP: Installeer een download/upload meter, zodoende heb je bewijs en sta je niet voor verassingen.
Verwijderd
Welk abo heeft hijSharkys schreef op 22 februari 2004 @ 10:38:
[...]
Is niet moeilijk dit te begrijpen. Is je vader een internetter die vaak internet? Download hij hier en daar updates(windowsupdate, of automatisch kan ook). Misschien bekijkt hij wel een filmtrailer.
Kortom, om 8 min full speed te downloaden zal heus wel een keer voorkomen. En 250MB is wel heeeeel weinig. En misschien heeft hij wel per ongeluk op een download link geklikt(of missch, weet ie niet eens wat een MB en niet aan de limiet kan houden.)
TIP: Installeer een download/upload meter, zodoende heb je bewijs en sta je niet voor verassingen.
Hij heeft die avond besteed aan het bekijken van websites over noorwegen (vakantiebestemming), de telefoongids en verder eigenlijk niet. Geen "streaming data" dus. De enige streaming data is remote administrator, wat ik gebruik om z'n pc op afstand over te nemen.
Het lijkt er inderdaad wel op dat hij een zwaarder abo moet nemen, maar 22Mb in 8 minuten lijkt me gewoon technisch gezien vrijwel onmogelijk.
Een meterprogramma lokaal installeren lijkt me wel nuttig. Suggesties?
Bedankt voor het meedenken, iig.
-b
Windows Update automatisch downloaden staat in veel gevallen standaard aan in windows, dus heel mooi dat je pa niet handmatig windows update heeft gedaan, maar er is grote kans dat windows in de achtergrond fijn is gaan updaten, en dan is die 22mb mijns inziens in ene zeer verklaarbaar...LePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:54:
[..]Windows Update, bestanden ophalen en film trailers bekijken is allemaal niet aan de orde (heb ik nagevraagd).
Verwijderd
lijkt me sterk. zonder windows update kun je hooguit een paar minuten surfen voordat je blaster te pakken hebt.LePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:54:
Me Pa heeft nog maar net een halve maand internet. Windows Update, (...) niet aan de orde (heb ik nagevraagd).
weet je zeker dat het niet automatisch aan staat?
//edit: of hij heeft een virusscanner maar ook die vreten data, zeker meteen na de install.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 11:03 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:03
DUmeterLePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:54:
Een meterprogramma lokaal installeren lijkt me wel nuttig. Suggesties?
Bedankt voor het meedenken, iig.
-b
Euhm.. TS heeft niet aangegeven welk OS er op die pc draait, dus als er Win98 op draait zul je geen last krijgen van Blaster... Dus dan kun je uren/dagen/maanden surfen zonder blaster te krijgen...Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:02:
[...]
lijkt me sterk. zonder windows update kun je hooguit een paar minuten surfen voordat je blaster te pakken hebt.
weet je zeker dat het niet automatisch aan staat?
//edit: of hij heeft een virusscanner maar ook die vreten data, zeker meteen na de install.
Maareh.. zoals al aangegeven, installeer DU-meter (download/upload meter programmaatje..)
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Vriend van me internet nu al zo'n 2 maanden op de router van z'n buurman....
(Nadat ik langs was geweest
Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
DUmeter is een goede suggestie; 'k zal het 'ns bij 'm installeren.
Nee, geen wifi router. Zo'n
-b
[ Voor 16% gewijzigd door LePlatDuJour op 22-02-2004 11:24 ]
Verwijderd
my badFlipFluitketel schreef op 22 februari 2004 @ 11:13:
[...]
Euhm.. TS heeft niet aangegeven welk OS er op die pc draait, dus als er Win98 op draait zul je geen last krijgen van Blaster... Dus dan kun je uren/dagen/maanden surfen zonder blaster te krijgen...
Maareh.. zoals al aangegeven, installeer DU-meter (download/upload meter programmaatje..)
ik ging maar weer eens uit van billies nieuwste speeltjes
tsja, dumeter idd
Verwijderd
Verwijderd
Misschien 8 minuten met vader meegekeken of het wel goed ging? Of om te zien of je de vakantiebestemming wel leuk genoeg vond?LePlatDuJour schreef op 22 februari 2004 @ 10:54:
...De enige streaming data is remote administrator, wat ik gebruik om z'n pc op afstand over te nemen...
Dan kom je waarschijnlijk wel aan die 22mb.
Als ik updates binnenhaal van die "bagger" server dan zit ik meestal toch wel boven de 200 KB/s ...Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:24:
En windows update lijkt me uit de boze want de verbinding naar die server is bagger en dan ben je voor 22 mb wel langer bezig
En bij ~50 KB/s heb je die 22 MB al in 8 minuten binnengehaald.
-
800 kbyte/sec noem ik geen bagger...Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:24:
En windows update lijkt me uit de boze want de verbinding naar die server is bagger en dan ben je voor 22 mb wel langer bezig
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik denk ADSL Instap Surfen van Het Net:Bartjuh schreef op 22 februari 2004 @ 10:31:
wow, 250mb/m is wel heeeeeeell weinig![]()
Welk abbo heeft hij dan ?
- € 19,95/maand (tijdelijk € 14,95)
- 384/128 Kbit/s
- Datalimiet 250 MB
Best prijzig voor deze snelheid en limiet
Ik zou overstappen naar een andere als de waarden kloppen.
Als ik het goed heb gezien rekenen ze bij hetnet alleen downstream data. Met remote admin zit je voornamelijk aan upstream data.
Het abbo is 384kbit downstream. Dat komt volgens http://www.techweb.com/winmag/columns/broadband/2000/03a.htm uit op 37.5Kb/sec onder ideale omstandigheden. 8 minuten van 60 seconden @ 37.5Kb/sec = 18000Kb = 17.5Mb Dat vooronderstelt nog altijd een continue doorvoer van data, en dat lijkt me zo sterk. Dat kan gewoon niet - niet met wat hij doet.
-b
Survival of the W-est
Verwijderd
dat is dan knap weird want bij mij blijftie hangen op 15kb/sec en ik zit op 5mbitJuicy schreef op 22 februari 2004 @ 11:34:
[...]
Als ik updates binnenhaal van die "bagger" server dan zit ik meestal toch wel boven de 200 KB/s ...
En bij ~50 KB/s heb je die 22 MB al in 8 minuten binnengehaald.
edit: netlimiter (voor dc++) staat uit
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 17:35 ]
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heb ik mijn vader weten te overtuigen van het nut van ADSL. Hij heeft dan ook sinds kort (half februari) bij HetNet het ADSL instapsurfen abonnement genomen. Dit abonnement komt met een limiet van 250Mb, wat ruim voldoende zou moeten zijn voor wat surfen en emailen; zo had ik hem in ieder geval gemeld.
Mijn schrik was dan ook groot toen ik op de HetNet specificatie-site zag dat hij in deze halve maand al ruim 90Mb boven de data limiet uitgekomen is. Navraag leert dat hij geen bijzondere sites heeft bezocht (o.a. enkele sites over Noorwegen) en geen bijzondere dingen heeft gedaan met de mail. Na controle mijnerzijds blijkt hij ook virus- en trojan-vrij te zijn.
Ik heb nog eens verder de genoemde getallen bekeken en wat nagerekend, en mij valt iets bijzonders op. Bijvoorbeeld: op 18 februari 2004 zou mijn vader van 22:52 tot 23:00 maar liefst 22.44Mb hebben gedownload. Het instapsurfen abonnement is beperkt tot 384Kbit/sec; dat komt neer, onder ideale omstandigheden, op 37.5KByte/sec. 8 minuten van 60 seconden maal 37,5Kbyte = 18000 kilobyte, gedeeld door 1024 is 17,57Mb. Dat vooronderstelt dan ook nog:
(a) dat er de *gehele tijd* gedownload werd;
(b) dat dat de gehele tijd *op volle snelheid* gebeurde.
Zowel (a) als (b) komen in werkelijkheid niet voor.
Als ik de overige sessies van februari bekijk kom ik op gelijksoortige conclusies uit.
Ik vermoed dan ook dat deze getallen niet kunnen kloppen. Ik zal binnenkort software op mijn vaders PC installeren om e.e.a. lokaal te verifieren.
Ik ga er vooralsnog van uit dat hier geen sprake is van opzet. Wel zou ik graag van u een reactie ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
En anders ben je nog 1 jaar de l*l om bij hetnet te zitten, BBNED is er zeker niet leverbaar?
BBned? Neuh, anders had ik m'n pa wel aan de Demon gekletst. Heb ik zelf ook een paar jaar (isdn) bijgezeten, en dat beviel best.
-b
Verwijderd
Verwijderd
tot zover de onderbouwing.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:43:
Als je internet hebt van het Net moet je echt meteen en onmiddelijk weg bij ze, want ze zijn echt de allerslechtsten!
ik weet het niet hoor: ze leveren alles wat ze beloven (op dit zaakje na dan), dus zo slecht kan het niet zijn.
hetnet heeft trouwens een heel groot aandeel in het populair maken van internet in nederland (jaja, KPN, eigenbelang, maar het is duidelijk wat ik bedoel)
uit een ander topic van je:
meneer was ervaringsdeskundige?Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:37:
Ik ben nog redelijk nieuw in de wereld van het internet moet ik er even bij zetten,
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 10:50 ]
Verwijderd
ik heb een ander abbonement van hetnet, met 1mbit down en 8gb datalimiet. Ben er reuze tevreden mee, op 1 storing van 4 dagen na (toen lag heel de wijk er hier uit) is er nooit wat aan de hand. En dat met 3 pc's via een sweex routerVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:43:
Als je internet hebt van het Net moet je echt meteen en onmiddelijk weg bij ze, want ze zijn echt de allerslechtsten!
Verwijderd
Edit:
En ik snap internet enzo allemaal wel, alleen in de technische details ben ik nog niet zo'n ster.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 10:56 ]
HetNet bevalt verder uitstekend (anderhalve week van aanvraag tot oplevering
-b
LePlatDuJour schreef op 23 februari 2004 @ 10:59:
Mja. Het moest goedkoop, en alleen KPN heeft er z'n adsl apparatuur staan, dus extreem veel keus was er niet.
HetNet bevalt verder uitstekend (anderhalve week van aanvraag tot oplevering); alleen ik vraag me af of [b]ik]/b] me nu zo heb vergist bij het aanraden van dit abbo, of dat de meetsoftware van HetNet niet kan tellen.
Oh, en overstappen is het eerstvolgende jaar nog niet mogelijk, ook. Jaarabbo, weet je wel.
Oeps, quote ipv edit.
-b
[ Voor 4% gewijzigd door LePlatDuJour op 23-02-2004 11:00 ]
Verwijderd
maar aan de andere kant: 250 MB is wel heel erg weinig. met alleen surfen zijn we daar (met 6 pc's en 5 bewoners) in een dag doorheen. en dan is er nog geen flash game gespeeld...
Edit:
Zou in iedergeval nooit meer iemand adviseren een adsl abo te nemen met een limiet van 250MB. Vind 1GB toch wel het minimum om onbezorgd te kunnen surfen (zoals o.a. tiscali hanteert). Daarbij vind ik het gewoon achterlijk waarom een provider een limiet in zou willen stellen van 250MB, de kostprijs van 1GB traffic is iets van 1euro.
Nu ik zo zit te rekenen bij zonnet Gratis ADSL kost je 250MB leechen, dus continue full speed downloaden Eur 4,95 in de piekuren. Eigenlijk best wel een leuk abotje voor de mail checkers.
[ Voor 80% gewijzigd door waslijn op 23-02-2004 11:25 ]
- Niet alleen KAN het theoretisch, dus daar toon je niks mee aan,
- maar daarnaast zijn er genoeg fotoalbums die groot genoeg zijn om met een pagina 20meg aan dataverkeer te genereren. In de HK staan wel een aantal leuke topics waarmee je je bandbreedte uit kan testen, bv het desktop topic haalt dat wel (heb niet gewacht tot de hele pagina binnen was, maar zat al over de 10meg). Er zullen vast ook wel fotoalbums met ULV's te vinden zij die makkelijk zoveel dataverkeer genereren...
helaas...
OTOH, dat zou ik niet zo fraai vinden van HetNet.
--
Hoezo, theoretisch kan het, Dijkhuis? En zelfs al kan het theoretisch, als ik mbv DUmeter heel andere getallen haal dan denk ik dat er wel een verhaal in zit; me dunkt dat HetNet daar niet op zit te wachten.
[ Voor 53% gewijzigd door LePlatDuJour op 23-02-2004 11:16 ]
Het is heel slim.Waslijn schreef op 23 februari 2004 @ 11:05:
Daarbij vind ik het gewoon achterlijk waarom een provider een limiet in zou willen stellen van 250MB, de kostprijs van 1GB traffic is iets van 1euro.
Nu ik zo zit te rekenen bij zonnet Gratis ADSL kost je 250MB leechen, dus continue full speed downloaden Eur 4,95 in de piekuren. Eigenlijk best wel een leuk abotje voor de mail checkers.
Mensen die enkel naar de prijs kijken nemen zo'n abbo. Na een klein tijdje komen ze erachter dat de limiet echt extreem laag is en zijn genoodzaakt te upgraden aangezien je getekend hebt voor 12 maanden.
Terwijl zulk soort gebruikers anders nooit direct het duurdere abbo genomen zouden hebben, die prijs schrikt te veel af waarschijnlijk.
Het is wel vrij lame, dat wel.
🌞🍃
Mja. In dit geval is het waarschijnlijker dat pa weer overstapt naar een analoge dial-up verbinding. Hetgeen betekent dat ik z'n pc niet meer op afstand kan bekijken, zodat ik 'm weer vragen kan gaan stellen als "En als je nu op de Start knop klikt.. nee, de *Start* knop. Linksonder."DataBeest schreef op 23 februari 2004 @ 12:12:
[...]
Het is heel slim.
Mensen die enkel naar de prijs kijken nemen zo'n abbo. Na een klein tijdje komen ze erachter dat de limiet echt extreem laag is en zijn genoodzaakt te upgraden aangezien je getekend hebt voor 12 maanden.
Remote Administrator is een mooi program, dan.
Verwijderd
kweenie hoor. hij heeft voor een jaar getekend, en ik ken niemand die na een jaar vaste verbinding (ook met zo'n hetnet surf abo) nog terug wil naar analoog.LePlatDuJour schreef op 23 februari 2004 @ 12:26:
[...]
Mja. In dit geval is het waarschijnlijker dat pa weer overstapt naar een analoge dial-up verbinding.
Tsja, maar nu het precies de theoretische limiet is, lijkt me dat geen toeval maar juist iets waardoor de gegevens van de provider gesterkt worden.LePlatDuJour schreef op 23 februari 2004 @ 11:08:
--
Hoezo, theoretisch kan het, Dijkhuis? En zelfs al kan het theoretisch, als ik mbv DUmeter heel andere getallen haal dan denk ik dat er wel een verhaal in zit; me dunkt dat HetNet daar niet op zit te wachten.
Of je moet denken dat de gegevens door de provider bijgeschaafd zijn om binnen zijn datalimiet te passen, maar dat is een gevalletje voor conspiracy.com
Verwijderd
Wat heeft dat met dit topic te makenVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:21:
Heeft er iemand hier al wat vernomen van dat 'gratis' adsl van Zonnet. Dat werkt toch weer met telefoontikken of zoiets?
The devil is in the details.
Wat een humor, als ze slim zijn maken ze het een 8 mbit lijn. Dan zit je pas snel over de 250 MB!Ruzor schreef op 22 februari 2004 @ 11:52:
[...]
Ik denk ADSL Instap Surfen van Het Net:
- € 19,95/maand (tijdelijk € 14,95)
- 384/128 Kbit/s
- Datalimiet 250 MB
Best prijzig voor deze snelheid en limiet
Ik zou overstappen naar een andere als de waarden kloppen.
Maar dan valt hun bedoeling van het abo zo op heSharkys schreef op 23 februari 2004 @ 13:27:
[...]
Wat een humor, als ze slim zijn maken ze het een 8 mbit lijn. Dan zit je pas snel over de 250 MB!
hmmz
Gretverdegretver. Natuurlijk had ik die link al gezien. Is ongeveer 10% relevant (iin geval van een extern adsl router geval), maar pa heeft een USB modem, en moet dus specifiek inbellen. Ik heb de helpdesk maar ff teruggemaild dat ze nog maar een poging moeten doen.Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag. Veelal bevatten onze antwoorden ter verduidelijking afbeeldingen en/of links. Het is echter mogelijk dat uw e-mail programma dit niet ondersteunt. Vandaar dat wij uw antwoord online beschikbaar hebben gesteld. U kunt dit antwoord lezen door te klikken op de onderstaande link, of door deze te kopiëren in uw browser.
Titel van de link: Hoe registreert u mijn internetverbruik? (dataverkeer)
Link: http://hetnet.custhelp.co...2137&p_created=1073385632
Stelletje
Verwijderd
Heb zelf ook hetnet 1mbit met 8gb datalimiet. Maar die tijden kloppen voor geen reet wel het gene wat je hebt gedownload.
http://www.techweb.com/winmag/columns/broadband/2000/03a.htm
Ik heb nu een hele dag lang flink zitten surrefe, en kom volgens DUmeter op 89Mb. Da's voor 8 uur lang surfen.
-b
Verwijderd
doh, 3x raden waar onze vriendjes en vriendinnetjes van hetnetKPN-telecom op uit zijnStoney187 schreef op 23 februari 2004 @ 18:16:
lol kun je niet overstappen naar een hoger abonement binnen het net ? bij de meeste providers is dit gratis
Verwijderd
iedereen adviseerde het niet te nemen omdat 250MB niets is.
nu heeft hij de rekening gekregen
6 gig gedownload
en omdat deze maand nog vrij was hebben ze erbij vermeld dat het 14.95 is per eenheid die hij boven de 250 is.
maar hij wil niet upgraden omdat hij 250 genoeg vind.
wat hun met 1 eenheid noemen weet ik niet meer.
PSN-id: Chrasher
384Kbit/sec = (384/8) * 60 = KB/min
2.88 MB per minuut dus.
Bij Hetnet zeiden ze dat ik in iets minder dan 2 uur 314 MB had gedownload, dit betekent dus 115*2.88= 331 MB.
dit betekent dat ik dus bijna constant op zijn maximum zat te downloaden, wat dus niet kan kloppen, beetje msnen en andere onzin,wat dus volgens DU-meter (40/115)/60=0.005 MB sec: 5KB sec ipv. 48 KB/sec.....
ik heb dit bij een aantal dagen berekend, en bij elke dag kwam er uit dat we volgens Hetnet maximaal aan het downloaden waren.
na 3 mailtjes gestuurd te hebben, en 3 nutteloze antwoorden te hebben teruggekregen. heb ik dan maar gebeld... (40 cent/pm).... de enige oplossing zou een klachtenbrief zijn, en die is nu onderweg...
ps.
volgens mij weet Hetnet ook wel dat er iets niet klopt, want ze brengen constant de limietoverschreiding niet in rekening, en dit zou alleen de eerste maand gebeuren.... het gebeurt nu al 3 maand. Kennissen hebben ook last van dit zelfde probleem, en bij hun is het al 10 Maand !!! niet in rekening gebracht.... Ik denk dus dat Hetnet wel weet dat er problemen zijn, en hun klanten gewoon niet kwijtwillen.
Signature
Ik zit er niet mee, als ze de kosten maar niet in rekening brengen.
Een echte golver is nooit uitgeput
btw. ik gebruik Kerio Personal Firewall
Een echte golver is nooit uitgeput
de vorige antwoorden waren: wij hebben niks te maken met een eigen meter, en of ik wel wist dat gewoon een site bezoeken of een mailtje ontvangen ook downloaden was.....
Verwijderd
Denk inderdaad dat bovenstaande aan de hand is...pastapappie.NET schreef op 25 februari 2004 @ 11:10:
Als ik het zo lees, lijkt Het Net de tijd te tellen die je online besteedt, ipv de echte download hoeveelheden. Beetje krom van Het Net IMO
de uitzondering dat het afwijkend is sleutellen ze er misschien aan???