Edimax USB 2 kaart maakt computer ziek

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb heen usb 2 aansluitingen op mijn tyan s2460 en ik wil daar dus graag iig 1 usb 2 poort op hebben.

Nu heb ik een edimax kaartje gekocht met 4 USB 2 aansluitingen. Toen ik de VIA chip er op zag begon ik al een beetje te zweten, maar wat gebeurt er als ik hem in een pci slot zet (heb alleen dat pci slot nog):

Pc start op, Maar hangt voorbij de SCSI schijven detectie. Ook synced hij 1 van mijn harde schijven op 80MB ipv op 160MB per sec. :?

Haal ik het kaartje er uit dat doet alles het weer. Ik heb even gezocht en ik kwam nog wel meer problemen tegen met deze kaartjes, dus ik denk dat ik wat anders moet verzinnen. Of iemand tips?

Iemand goeie ervaringen met een bapaald merk, dus het liefst zonder VIA chipset maar met iets anders ofzo?

Of hoe zou ik anders USB 2op mijn pc kunnen krijgen?

specs

Verwijderd

Ik heb goede ervaring met een Sweex usb 2.0 kaart,
daar zit een NEC-chipset op.
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=83

Oppassen dat je de goede Sweex-kaart koopt, want op die andere kaart zit een VIA-chip.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56

NielZ

Casual

Ik werk zelf bij een computerwinkel waar we die kaartjes ook verkopen, en ik heb er niet zulke super ervaringen mee... Er komt er nog wel eens terug. Ze zijn waarschijnlijk niet van de beste qualiteit dus.
Ik zou 'm zoals hierboven aangeraden wordt gewoon terugbrengen en een ander kaartje proberen. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Thanx lui

Ik heb er nu een Sweex 5 port usb 2 controller in zitten met een NEC chipset, en dat werkt prima.

Dus ik kan nu ook als tip geven, koop liever NEC dan VIA.

specs