Owke ik zit met het volgende dilemma.
Ik heb 2 tweede hands recievers op het oog. Ze kosten beide hetzelfde (175€) en zijn beide in een goede staat.
Yamaha RX-V420
De nieuwste van de 2,
De RX-V496
Uit deze PDF (http://www.yamaha.co.jp/e...s/moreinfo/rxv520_420.pdf) kon ik opmaken dat de 420 een nieuwere chip heeft de 32 bit YSS 928LSI (zelfde als bij de 520) en dat de 496 een 24 bit YSS 918LSI heeft.
Zou die chip een kwalitatief verschil kunnen maken? De 420 heeft ook meer kant en klare programma's in zich en heeft.
Ik zag bij de coaxiale ingang ergens fixed en assignable staan bij de 520 en mijn vraag was wat dat betekent? De 420 heeft dit namelijk niet (wel een coaxiale ingang). Neem wel aan dat m'n nieuwe dvd speler die alleen een coaxiale uitgang heeft hier zonder moeite op aangesloten kan worden?
De 496 heeft S video uitgangen. Iemand die me kan vertellen wat daar het nut van is? De 420 heeft deze namelijk weer niet.
Aangezien ze beide 2é hands zijn iemand nog tips waar ik op moet letten tijdens aanschaf?
Ik heb reviews gezocht op internet maar kom er weinig tegen over de 420 en degene die ik tegen kom zijn niet echt informatief.
Dus gebruikers ervaringen hoor ik graag.
Ik heb 2 tweede hands recievers op het oog. Ze kosten beide hetzelfde (175€) en zijn beide in een goede staat.
Yamaha RX-V420
De nieuwste van de 2,
- Powerful 32-Bit Floating-Point Quantization System LSI (Yamaha Original YSS-928) Incorporates Dolby Digital, DTS and Dolby Pro-Logic Decoders plus DSP Processing Circuits 26 Surround Programs with 18 CINEMA DSP Programs and 5 HiFi DSP Programs SILENT CINEMA for Headphone Enjoyment Virtual CINEMA for Versatile Surround Enjoyment Equal Output Power for Five Channels: 95 W x 5 (Max Power) Wide-Range Frequency Response for DVD-Audio Compatibility 2 Optical and 1 Coaxial Digital Inputs (fixed and assignable) Front Panel Video Aux Terminal Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc. 40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning

De RX-V496
- 23 Surround Programs with 17 CINEMA DSP and 3 HiFi DSP Programs Yamaha Original LSI (YSS-918) Incorporates Dolby Digital and DTS Decoders Plus DSP Processing Circuits 6-Channel External Decoder Input for Other Future Formats Equal Output Power for Five Channels S-Video Terminals for DVD/LD and VCR Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc. 40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning Specs Max power Main channels : 100W + 100W Center channel : 100W Rear Effect channels : 100W +100W

Uit deze PDF (http://www.yamaha.co.jp/e...s/moreinfo/rxv520_420.pdf) kon ik opmaken dat de 420 een nieuwere chip heeft de 32 bit YSS 928LSI (zelfde als bij de 520) en dat de 496 een 24 bit YSS 918LSI heeft.
Zou die chip een kwalitatief verschil kunnen maken? De 420 heeft ook meer kant en klare programma's in zich en heeft.
Ik zag bij de coaxiale ingang ergens fixed en assignable staan bij de 520 en mijn vraag was wat dat betekent? De 420 heeft dit namelijk niet (wel een coaxiale ingang). Neem wel aan dat m'n nieuwe dvd speler die alleen een coaxiale uitgang heeft hier zonder moeite op aangesloten kan worden?
De 496 heeft S video uitgangen. Iemand die me kan vertellen wat daar het nut van is? De 420 heeft deze namelijk weer niet.
Aangezien ze beide 2é hands zijn iemand nog tips waar ik op moet letten tijdens aanschaf?
Ik heb reviews gezocht op internet maar kom er weinig tegen over de 420 en degene die ik tegen kom zijn niet echt informatief.
Dus gebruikers ervaringen hoor ik graag.