Welke van de 2? Yamaha RX-V420 of RX-V496

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke ik zit met het volgende dilemma.

Ik heb 2 tweede hands recievers op het oog. Ze kosten beide hetzelfde (175€) en zijn beide in een goede staat.

Yamaha RX-V420

De nieuwste van de 2,
  • Powerful 32-Bit Floating-Point Quantization System LSI (Yamaha Original YSS-928) Incorporates Dolby Digital, DTS and Dolby Pro-Logic Decoders plus DSP Processing Circuits 26 Surround Programs with 18 CINEMA DSP Programs and 5 HiFi DSP Programs SILENT CINEMA for Headphone Enjoyment Virtual CINEMA for Versatile Surround Enjoyment Equal Output Power for Five Channels: 95 W x 5 (Max Power) Wide-Range Frequency Response for DVD-Audio Compatibility 2 Optical and 1 Coaxial Digital Inputs (fixed and assignable) Front Panel Video Aux Terminal Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc. 40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/img/rxv420grf.jpg

De RX-V496
  • 23 Surround Programs with 17 CINEMA DSP and 3 HiFi DSP Programs Yamaha Original LSI (YSS-918) Incorporates Dolby Digital and DTS Decoders Plus DSP Processing Circuits 6-Channel External Decoder Input for Other Future Formats Equal Output Power for Five Channels S-Video Terminals for DVD/LD and VCR Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc. 40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning Specs Max power Main channels : 100W + 100W Center channel : 100W Rear Effect channels : 100W +100W
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/img/rx-v496grf.jpg

Uit deze PDF (http://www.yamaha.co.jp/e...s/moreinfo/rxv520_420.pdf) kon ik opmaken dat de 420 een nieuwere chip heeft de 32 bit YSS 928LSI (zelfde als bij de 520) en dat de 496 een 24 bit YSS 918LSI heeft.
Zou die chip een kwalitatief verschil kunnen maken? De 420 heeft ook meer kant en klare programma's in zich en heeft.

Ik zag bij de coaxiale ingang ergens fixed en assignable staan bij de 520 en mijn vraag was wat dat betekent? De 420 heeft dit namelijk niet (wel een coaxiale ingang). Neem wel aan dat m'n nieuwe dvd speler die alleen een coaxiale uitgang heeft hier zonder moeite op aangesloten kan worden?

De 496 heeft S video uitgangen. Iemand die me kan vertellen wat daar het nut van is? De 420 heeft deze namelijk weer niet.

Aangezien ze beide 2é hands zijn iemand nog tips waar ik op moet letten tijdens aanschaf?

Ik heb reviews gezocht op internet maar kom er weinig tegen over de 420 en degene die ik tegen kom zijn niet echt informatief.

Dus gebruikers ervaringen hoor ik graag.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
*kick*

Ik dacht dat er hier mensen met verstand van deze zaken zaten ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53
Het nut van s-video ingangen (en uitgangen) is dat je, naast dat je geluid van apparaten kan schakelen, ook beeld en geluid gecombineerd kan schakelen.

Op die manier kan je dus je bijv. je video en dvd-speler op je versterker aansluiten en je versterker op je TV. Je schakelt dan dus alleen je versterker...

[edit]

ik heb de specificaties even bekijken, en ook de 420 heeft video-ingang, alleen is deze composite. Beiden dus alleen dezelfde functie, alleen is de kwaliteit van een S-video ingang beter dan een composite.

Verder denk ik dat er niet extreem veel verschil in beide versterkers zit, en dat je het beste voor de 420 kan gaan, aangezien deze technisch gezien nieuwer is (al hoeft dat natuurlijk geen voordeel te zijn).
Het beste kan je gewoon even met allebei spelen en kijken welke je zelf het fijnst vindt werken.

[ Voor 47% gewijzigd door Koen_R op 22-02-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 09:29
ik heb de rx-v496... en ik ben er erg tevreden over....

ik gebruik vrijwel alle beschikbare aansluitingen:
cd wissellaar analoog en digitaal
dvd speler s video, analoog digitaal
pc analoog en svideo
video recorder analoog, svideo

het voordeel van svideo is dat je direct met 1 enkele kabel naar je tv je beeld kan laten zien.. ik heb dan ook geen geluids kabel naar de tv lopen.... geluid gaat gewoon 5.1 door de rest van mijn kamer,.... Magnats zijn toch echt een stuk beter van geluid dan de mono speaker van mijn protech tv