iets gaat er mis, maar wat

Pagina: 1
Acties:

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 11:08
ja sorry voor die vage titel, een goeie kon ik zo 123 ook niet bedenken n.a.v. dit probleempje

Beveel ik een keer (voor het eerst) een AMD systeempje voor iemand aan, gaat al meteen mis..

't is een 3000+ op een A7n8x-x moederbord, met 512 MB 3200 geheugen, en een Asus 9570 videokaart..

Computer blijft wel érg vaak hangen in z'n POST, cdrw's knipperen enzo, verder nix, apparaat een minuutje ofzo uit laten staan en dan doet ie het wel weer..

Net ff Lomac geinstalleerd om eens te kijken wat zo'n AMD nou eigenlijk waard is omdat er zo over geroepen wordt... *PATS* BSOD na ongeveer 2 minuten spelen en ik zag nog net de melding IRQ not less or equal.. Grumpf :S

Dan mijn vraagjes na deze probleempjes:

Hoe moeten precies de settings zijn in de bios met zo'n 3000+, hij staat nu op 200MHz, 13x, en nog iets.. de amd kenners zullen het wel weten.. Als non-amd kenner was deze instelling voor mij een wilde gok, maar de enige manier waarop ik het MB kon laten weten dat er inderdaad een 3000+ in zit

Verder vertelde me de verkoper dat een 300 watt voeding toch echt wel genoeg was voor dit systeem, zijn jullie het daarmee eens, want ik heb best wel een beetje twijfels!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 07:29
300 watt is in ieder geval wel genoeg

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een 3000+ hoort op 166 FSB, aangezien je hem nu op 200 draait verklaart dat je problemen wel ...

En "300 watt voeding" zegt weinig, zit een hoop verschil in die dingen onderling. (welk merk? Een Sweex 300 zal na 2 uur aan het eind van z'n leven zijn, een AOpen of Antec oid houdt het systeem wel)

[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 22-02-2004 01:53 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
kaat17 schreef op 22 februari 2004 @ 01:51:
300 watt is in ieder geval wel genoeg
Wow, jij bent slim dat je dat meteen doorhebt!

300W hoeft niet voldoende te zijn, wat voor een hardware hangt er nog meer aan? Is het een Amerk voeding of een el cheapo? Gebruik de calculator op de site van AMD voor berekeningen hoeveel Watt je voeding moet hebben.

• pres_lincoln
Compliments met jullie snelle antwoorden mensjes !

Voor dreeke: Maar dan komt de bios met dat de processor een 17xx (raar getal) is, ik probeer het daar nog ff verder...

Voor sdomburg: Jahaha, zo ver ben ik nog niet gekomen, d'r hangt nog een NEC 1300 in, maar die heb ik nog niet eens kunnen testen, de voeding is overigens van Codegen.. Zat standaard in deze kast.. Mijn ervaring is niet verkeerd met codegen tot ik eens een ccfl aansloot die aan stond toen ik hem erbij plugde, dat vond de voeding al meteen genoeg om de geest te geven..

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

ik vind het nog knap dat je 2 minuten kan draaien op 2600mhz met luchtkoeling zeg. die processor moet op 2,17ghz lopen. zet even je fsb op 166 en laat de mp op 13 staan.

en ik draai ook op een aopen 300watt zie verder specs. dus voeding zit wel goed

• pres_lincoln
Hoodlum, waarom heet dat ding dan in Godsnaam een 3000+, ik zou het eerder een 3000- noemen ofzo..

Ach ja, 't is m'n eerste keer een non Intel processor intallatie, hij draait nu inderdaad wel op FSB 166, terwijl ie aangeeft 3000+, het lijkt er dus op dat het een heel eind opgelost is, al blijf ik er een wrang gevoel bij houden... 2,17 terwijl het je verkocht wordt als 3 GHz, zo leest het de leek toch, nietwaar ? Maar dat zal wel een heel andere (lees: foute) discussie kunnen worden..

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie mee denken!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 19:59

Paulus0013

pom pom

Pres_Lincoln schreef op 22 februari 2004 @ 02:57:
Hoodlum, waarom heet dat ding dan in Godsnaam een 3000+, ik zou het eerder een 3000- noemen ofzo..
kijk anders even in de search hier, dan heb je enig id waar het over gaat ;)
al blijf ik er een wrang gevoel bij houden... 2,17 terwijl het je verkocht wordt als 3 GHz, zo leest het de leek toch, nietwaar ?
word niet verkocht als 3GHz, zo leest idd de leek het, nogmaals, nergens staat vermeld dat het om een 3GHz processor staat (noch bij AMD en hopelijk ook niet bij de winkels die hem verkopen!!)
btw ik wist niet dat leken zelf hun systemen in elkaar zetten :+ dan krijg je dus idd deze problemen.
NOFI

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus0013 op 22-02-2004 03:12 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Als je echt op "echte megahertzen" kickt kun je altijd nog een "echte" Intel Celeron kopen, bijv. op 2600 Mhz, maar wel met ongeveer net zoveel performance als een AMD (XP of zelfs Duron) op ca. 1800 Mhz. Megahertzen zeggen dus niet zoveel.

[ Voor 7% gewijzigd door pinockio op 22-02-2004 03:50 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:16
Probeer je eerst te informeren voor je aan iets begint dat je niet kent. Voor hetzelfde geld zit je daar met een kapotte cpu. En wie had het dan gedaan? Yup, AMD, terwijl het helemaal jouw fout is. |:( Door zulke ondernemingen van beginners krijgt AMD onterecht een slechte naam...

Als je je goed geinformeerd had, had je ook ineens geweten dat een AMD proc vergeleken met een hoger geklokte P4, minder pure MHz nodig heeft om tot vergelijkbare prestaties te komen.

De bekende afkortingen rtfm & stfw zijn hier wel op z'n plaats... :/

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

-Noel- schreef op 22 februari 2004 @ 03:43:
Als je je goed geinformeerd had, had je ook ineens geweten dat een AMD proc vergeleken met een hoger geklokte P4, minder pure MHz nodig heeft om tot vergelijkbare prestaties te komen.
dit hangt ook puur van de toepassing af...

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus0013 op 22-02-2004 04:52 ]

• pres_lincoln
opgelost, alles op failsave en het werkt perfect.

AMD ongetwijfeld, Intel alles uit laten vinden en dan maar rippen ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

Pres_Lincoln schreef op 24 februari 2004 @ 01:50:
opgelost, alles op failsave en het werkt perfect.

AMD ongetwijfeld, Intel alles uit laten vinden en dan maar rippen ;)
makkelijk he: ergens geen verstand van hebben en er toch een mening over geven, lees dit maar eens: nieuws: Linus Torvalds geeft commentaar op Intels 64 bit-extensies

oja en wil je niet dat je een bordje met [NOOB] op je voorhoofd hebt, zet dan niet alles op failsave maar zoek uit waarom het systeem niet goed werkt. Kijk bijvoorbeeld eens naar een bios update, lees wat sites over bios settings en ga naar de winkel terug als de hardware kapot is...

[ Voor 29% gewijzigd door Jimbolino op 24-02-2004 02:08 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

als je toch zo tegen AMD bent, waarom koop je er dan 1 ? je hebt al vooroordelen zonder dat je het ding goed hebt zien draaien. mensen als jij moeten gewoon 300euro meer betalen en dan een Intel kopen... en er daarna spijt van hebben dat wij 300euro bespaart hebben op ongeveer dezelfde config die nog beter zal draaien ook... helaas zijn dit de mensen die AMD de slechte naam geven. net als mensen die hun koeler verkeerd plaatsen en dan zeggen dat het aan AMD ligt dat hij te warm wordt... wat je niet kunt, moet je laten...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hehe lol topic :)

onder welke steen heeft ts afgelopen jaren gezeten.. ik had er wel op gerekend dat mensen het af en toe niet zien, en vooral als een winkel onterecht reclame maakt voor 3000 mhz bij een 3000+ processor.. maar 3 jaar later :Z

blijkbaar heeft iemand de TS ooit verteld dat intel de beste is en dat niks daaraan kan tippen enzovoorts.. maarre.. ze zitten niet stil hoor in de andere processor fabriekjes.. :)

en vergeet niet die bios in te stellen he. als je iets niet snapt in de bios typ je gewoon de benaming over in google en klik je op een van de sites. overslaan is voor mietjes

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

Lekker is dat, mensen installeren systemen terwijl ze geen benul hebben van de FSB snelheid van de proc die ze kopen. Ik zou ook AMD flamen voor m'n onwetendheid...

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

beetje jammer van de TS dat ie over iets flamed, waar ie blijkbaar nog totaal niets van afweet.

nog jammerder is dat hij door dit gedoe met zijn AMD, hij waarschijnlijk de komende tijd niet nog een AMD gaat aanschaffen.

trouwens een bios voor AMD instellen is niets moeilijker als voor een Intel.

Verwijderd

Alle specs kun je hier vinden over je Bartonnetje 3000+
:)

oftewel: 13x166 of 11x200
Pagina: 1