Toon posts:

red hat installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer red hat feodora te installeren op een oude compaq deskpro 200mhz 2000 non-mmx met laatste firmware+softbios. Wordt file/webserver zonder X etc.

Feit is dat ik van cd kan booten maar dan tegen het probleem aanloop dat ook in onderstaand topic beschreven staat:

[rml][ RedHat 9.0] Probleem met cd-rom[/rml]

1) ik boot van cd rom, kies een willekeurige optie en de installatie loopt vast
2) ik boot van diskette (werkt), kies vervolgens voor cd-rom install. Er verschijnt een melding dat de cd-rom niet aanwezig is, wat natuurlijk wel zo is (msdos startdisk ziet hem gewoon wel)

het probleem in bovenstaand topic wordt opgelost door een andere cd-rom drive. Al geprobeerd, werkt hier dus niet...

Dus gegaan voor hard disk install. 1 x harddisk met alle vier de test iso's, 1 x de doel schijf van 10 gig. Nu krijg ik de melding dat "tree doesn't match boot media". Ik gebruik de test versie (FC2-test1-i386-discX.iso).

vraag is dus:
1) heeft iemand dat probleem met cd-rom spelers bij oude compaqs wel eens opgelost? Heb je een bepaald type nodig?
2) waarom krijg ik die melding bij harddisk install? werkt deze wijze alleen met de originele core? ik kon geen bootdisk.img voor de diskette vinden op de test release cd's dus heb die van core 1 gebruikt, kan dit het probleem zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 01:41 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
de iso's op de hd gezet? de inhoud ervan hoop ik?
verder zou ik als ik jou was gewoon een ftp install proberen, of idd alle cd's op de schijf zetten en daarvan starten met de bootdisk. Let er dan wel goed op dat je alles kopieert (dus niet in eoa domme windows verkenner zonder extensies die denkt dat je tere ziel de systemfiles e.d. niet kan verdragen)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie

De inhoud van de iso's op disk gezet. Installatie: de melding verschijnt dat het geen geldige images zijn. En als er wel images opstaan dus de die andere melding over de "tree".

http://www.redhat.com/doc...e/s1-begininstall-hd.html

hier staat ook "Enter the device name of the partition containing the Red Hat ISO images"

tsja, ik kan een http/ftp install proberen. Ik lees daar dat je alle iso's wel moet uitpakken tot een installation tree... Ik neem aan dat je eerst drivers moet hebben voor je netwerk kaart, dus daarom eerst maar harddisk install geprobeerd...

Ik zal een poging wagen als harddisk install echt niet lukt, maar voor nu bestaat dit probleem dus nog steeds.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je de beschikking hebt over een andere machine, is het te overwegen om een NFS-installatie uit te voeren. Ik mount de iso's op een /temporary en kopieer de inhoud naar /var/www/fedora2/ om vervolgens in /etc/exports de regel /var/www/fedora2 192.168.1.*(ro,sync) op te nemen. Daarna hoef je alleen nog maar de bootimg te branden en in het bootmenu te kiezen voor linux askmethod. Anaconda vraagt dan welke methode je wilt gebruiken en je kiest voor nfs. DHCP zorgt voor het ip-adres en als padnaam geef je /var/www/fedora2.

Hoe ziet mijn /var/www/fedora2 er dan uit:
images
isolinux
Fedora
GPG-keys
TRANS.TBL

Onder Fedora zit
base
RPMS
TRANS.TBL

en zo verder. Dit zou de tree moeten zijn als je van HD wilt installeren. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reactie maar ik ben een redelijke linux n00b dus niet geprobeerd...

Nog wel een andere cd-rom geprobeerd maar werkte ook niet.

Dus maar even opnieuw de officiele core 1 release gedownd ipv de test release, ik heb toch FUP })

De diskette die ik gebruikte voor het opstarten verwachtte kennelijk exact de officiele iso's, want nu werkt de harddisk install wel. Kennelijk wordt er gecheckt op md5 of filenames/groottes van de iso's ofzo. Voor iedere release moet je dus de eigen bootdisk.img gebruiken voor het maken van een diskette!

ik ben nu klaar om nachten lang linux te gaan leren B)