Toon posts:

[XP] Norton Antivirus 2004 - Foutmelding 3019,1

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Ik heb sinds kort Norton Internet Security 2004 geinstalleerd. Ik heb hem netjes gekocht in de winkel.

Alles lijkt goed geinstalleerd te zijn. (net Format C: gedaan)

Telkens als ik een volledige systeemscan wil doen krijg ik vrij snel al de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/t.rutgers/norton.jpg

Natuurlijk ben ik meteen naar de onderstaande link gegaan:
http://service1.symantec....&tpre=eu&src=eu_sg&csm=no

Ik heb alles gedaan wat ze op de site vertelde, maar niks helpt.

Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Je zou ten eerste kunnen proberen Norton AV te updaten, bv. met behulp van LiveUpdate.. Hopelijk dat de error na het installeren van de laaste updates weg is, zo niet dan kun je de error waarschijnlijk omzeilen door in de opties het scannen van gecomprimeerde bestanden UIT te zetten.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

BoGhi schreef op 22 februari 2004 @ 01:16:
zo niet dan kun je de error waarschijnlijk omzeilen door in de opties het scannen van gecomprimeerde bestanden UIT te zetten.
Dat is ook geen oplossing, je gaat toch niet dé extra functionaliteit tov. NAV2003 uitzetten?

Verwijderd

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Heb geprobeerd hem opnieuw te installeren, maar blijf hetzelfde probleem hebben. Heb hem dan op mijn laptop geinstalleerd, en daar krijg ik die foutmelding niet... :?

Ik volg aandachtig.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 01:21:
[...]

Dat is ook geen oplossing, je gaat toch niet dé extra functionaliteit tov. NAV2003 uitzetten?
.. als dat nou de oplossing is voor het probleem dat TS heeft.. dan weet ie dat in ieder geval. Ik zeg niet voor niks 'omzeilen'.

@ugo: probeer het scannen van gecomprimeerde bestanden es uit te zetten..?

[ Voor 13% gewijzigd door BoGhi op 22-02-2004 01:48 ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Heb je toevallig Partition Magic of een dergelijke app?

Ik had het probleem vorige week ook.

Ik had met Partition Magic even om te testen
een partitie aangemaakt en daarna weer verwijderd
en de C:\ partitie weer resized naar z'n totale capaciteit.

Daarna wilde NAV2004 geen system-scans meer voltooien
en kreeg ik ook die errors.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd (dat was al brood nodig)
en het probleem is opgelost.

Ik hoop je hiermee te helpen.

Verwijderd

Ik heb het scannen van gecomprimeerde bestanden uitgezet, ik heb geen partition magic of iets dergelijks gebruikt. Ik heb wel 5 partities op 3 harde schijven (waarvan 2 in RAID 1, dus zuiver mirror), maar daar zou het nu normaal toch niet aan mogen liggen.
Maar in ieder geval, zelfs zonder scannen in gecomprimeerde bestanden blijf ik hetzelfde probleem hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hier hetzelfde, geen partition magic. Heb net clean install gedaan en wilde mijn eerste systeemscan doen. Toen deze foutmelding...

Verwijderd

En hetzelfde verhaal bij de buurman..
Misschien als jullie allemaal mailen naar Symantec dat de "100 users" grens wordt bereikt en ze er iemand opzetten..

Tot die tijd kunnen jullie een fix vergeten als je het mij vraagt. :/

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie allemaal al een mail gestuurd naar Symantec.
En zo ja, wat zeiden ze? Ik heb nog geen reactie gehad

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:45

jefjef

learning by doing

Ook ik had het zelfde, heb toen winXP opnieuw geinstalleerd, en fout is opgelost om daarvoor een andere (vreemde) melding in de plaats terug te krijgen.

op gezette tijden staat enable van automatisch scannen uit! ook is AV uit de taskbar verdwenen, ik krijg dan met geen mogelijkheid AV enabeld!, bij opnieuw opstarten dan is AV weer enabeld, wie weet een oplossing?

via kwb van Symatec geen oplossingen

Verwijderd

jefjef schreef op 26 februari 2004 @ 13:44:
op gezette tijden staat enable van automatisch scannen uit! ook is AV uit de taskbar verdwenen, ik krijg dan met geen mogelijkheid AV enabeld!, bij opnieuw opstarten dan is AV weer enabeld, wie weet een oplossing?
Dat klinkt als malware eigenlijk.
Maar als het echt systematisch op dezelfde tijden gebeurt..confusing.
Zeker dat je malwarefree bent?

Mocht je verdachte zut tegenkomen, graag apart topic in BV openen.

Verwijderd

je moet alle tempery internet files er uit gooien en dan komt het waarschijnlijk wel goed.
heb ik namelijk ook gehad en toen lukte het bij mij wel,hopelijk bij jou ook.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:52:
je moet alle tempery internet files er uit gooien en dan komt het waarschijnlijk wel goed.
heb ik namelijk ook gehad en toen lukte het bij mij wel,hopelijk bij jou ook.
succes
Heb ik al diverse malen geprobeerd. Werkt niet hiero

Verwijderd

dat vind ik jammer ,met behulp van iemand van mycom zijn we er uit gekomen,hopelijk lukt jou ook dit probleem op te lossen .
ik weet wel dat het een hardnekkig probleem is en helaas krijg je via symantec ook weinig hulp.
misschien kan een andere lezer jou verder helpen,sorry misschien een volgende keer.

heel veel succes

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem gehad.
En ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat er nou precies aan de hand was.
Ik had zelf het idee dat Norton op de een of andere manier zijn virus definities "kwijt raakt"
Mijn oplossing was wat drastisch maar wel afdoende.
Format c en een image terug zetten.
Daarna alles opnieuw geinstalleerd en sinds dien geen problemen meer.
Ik weet dat je er niet veel mee opschiet maar bij mij was het de snelste en simpelste oplossing.
Ik hoop dat jullie eruit komen

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Format c:\ heb ik pas gedaan, komt GVD het probleem weer tevoorschijn.

Ik kan zelfs live update niet meer uitvoeren :(

Verwijderd

Hoi,
die foutmelding had ik ook bij een systeemscan. (Foutmelding 3019,1)
Wat blijkt? de AV scanner crasht (bij mij) als hij de WinRAR3.3 install execute-file wil scannen, die al dan niet in een zip file staat.
Heb deze file van de harde schijf verwijderd en geen crash weer gehad. 8)7
Succes...

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Dat meen je niet? :*) Winrar 3.30 heb ik ook toevallig ongezipped hier staan.

Ik heb even die winrar gescanned, en ja hoor daar komt die fout melding. :Y)

Goed zo jongen weten we dat ook weer _/-\o_

Nu alleen nog dat gekloot met die fout van de Live Update,
maar dat zal ik eerst zelf uitzoeken.

THX

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, bij mij was er ook een winrar file waarbij de error in beeld kwam, maar alleen als ik meerdere winrar bestanden tegelijk liet scannen. Deed ik ze één voor één dat ging wel alles goed, heel raar.

Maar de foutmelding is nog steeds niet de deur uit bij mij, iemand nog suggesties?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

macafee rules again....
Mod-break:

Als je het niet weet is gewoon niet reageren beter dan offtopic trollen en daarbij het merk verkeerd spellen ;)
Er is al een topic om - met onderbouwing - je ei kwijt te kunnen over de verschillende scanners :*

[ Voor 88% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2004 10:43 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 19:02
hqa schreef op 06 maart 2004 @ 01:20:
macafee rules again....
nutteloze post als ik het mag zeggen.

Verder had ik het probleem ook, en na lang zoeken en het rarinstal te hebben verwijderd was ie weer in orde. Sommige mensen hier op GoT weten meer van het programma af dan de helpdesk van symantec :P

Verwijderd

Hallo,
ik heb ook die fout gehad, windows opnieuw geinstalleerd en de fout bleef, dus ik Norton opnieuw installeren, dan geeft ie een fout bij het verwijderen van de bestand (van Norton) zeer vaag dus (vind ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou de enige die het probleem nog steeds niet verholpen krijgt?

Verwijderd

Ik heb inmiddels vrij veel slechte ervaringen opgedaan met het installeren van Norton AV 2004 op verschillende computers, zowel Windows XP als Windows 98.

Het is me slechts eenmaal gelukt op een Windows 98SE computer. Het is zuur voor de mensen die AV 2004 of Systemworks 2004 gekocht hebben, maar mijn conclusie is dat het AV 2004 onderdeel niet deugt. Adviezen van Norton m.b.t de-installeren en opnieuw installeren werken niet.

Ik installeer alleen nog Norton AV 2003 en doe daarna de live update. Voor het abonnement, de mogelijkheden en de virusupdates maakt dat niet uit. Dit loopt gewoon een jaar.
Bij mensen die Norton Systemworks 2004 hebben gekocht, installeer ik dus eerst een (illegale) Norton AV 2003.
Daarna installeer ik Norton Systemworks 2004, zonder AV 2004 !

Dit is voor mij de enige manier om het goed werkend te krijgen. Op zich houd ik niet van illegale software, maar om aan klanten een niet installeerbaar AV 2004 te verkopen is ook niet in orde.

Sterkte.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie Kolibri!

Zal Norton (Symanctec) zelf er iets aan gaan doen?

Verwijderd

Proficiat. Reeds 3 maanden ben ik op zoek naar deze oplossing. Ik heb wel rar in zijn geheel moeten verwijderen van mijn computer. Maar het is eindelijk gelukt. Oef

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 18:08
hmm dis vaag,
bij mij hetzelfde probleem... Winrar 3.30 er ook afgegooid (stond op D). Als ik D: gewoon scan vanuit deze computer geeft hij wel de foutmelding. Als ik de mappen los van elkaar scan geeft hij GEEN foutmelding :S 8)7
Met scannen van de andere schijven geeft Norton ook geen problemen.

Dus alleen als ik volledige systeemscan wil doen, klapt hij er bij D uit (C gaat dus helemaal goed).

Als ik de schijven los scan gaat het ook goed (behalve op D, dan scan ik de mappen los van elkaar en dat gaat ook goed).

Ik blijf wel ff verder zoeken 8)7

eedit: hmm als ik dus winrar er helemaal afhaal (deinstallen) scant hij wel weer goed. Wat een gedoe zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door SeeS op 23-03-2004 20:51 ]

Verwijderd

Helaas.....geen van de eerder genoemde "oplossingen" biedt gewenst resultaat.

Ik kom zover als:

Winrar verwijderd
Scan C:\ --> Fout
Scan C:\ map voor map ..... blijkt C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files die LEEG is (jaja, ook tonen verborgen items) de error te veroorzaken.

Wie o wie helpt me verder!

Verwijderd

Clean XP install
NIS install

Daarna een volledige update + scan
=geen problemen

WinRar3.3 install + scan
=erro 3019,1

Back to Winrar 3.0 dus!

Verwijderd

ik heb nu iedere map/prog (daar waar hij bleef haken (3019,1)) gedeinstalleerd, maar zonder enig resultaat want na weer opnieuw scannen blijft NAV een nieuw bestand/proggie vinden voor een error!

Ik denk dat ik ook maar een image ga maken, maar ik vind het wel buitengewoon slecht van NAV ! })

-Ook heb ik Winrar eraf gehaald!
-1e x haken: Acrobat reader
-2e x haken: Kazaa Lite
-3e x haken: ??? --> hier werd ik er geflipt van !

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 11:29 ]

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 14:48
Even mijn dank voor diegene die de tip mbt WinRar330 plaatste want het verwijderen daarvan heeft bij mij het probleem verholpen! ;)
Pagina: 1