Toon posts:

Linksys BEFSR81 en SPF5.5 werkt niet samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een linksys BEFSR81 Router, werkt prima! Echter voordat ik de router had, had ik altijd Sygate Personal Firewall Pro (versie 5.5) draaien om mijn pc te beschermen, ook dat werkte prima!

Het probleem is nu dat als ik ze allebei gebruik, is er plots totaal geen netwerkverkeer meer mogelijk vanaf die pc, niet met de server (of welke andere pc in het netwerk dan ook) en ook niet met internet.

Na de installatie krijg ik keurig netjes de vraag of bijvoorbeeld internet explorer of MSN Messenger een verbinding mag maken, ik zeg ja en geef aan dat dat onthouden moet worden, maar verbinding krijgt ie nooit.

Bij SPF kun je aan de kleur van het icoon zien of deze data blokkeert of juist doorlaat, en daaruit zou je moeten concluderen dat het de data doorlaat, echter komt er dus nooit wat aan!

Eerst dacht ik dat het aan deze pc lag, vervolgens dus SPF op mijn (net schoon geinstalleerde) laptop gezet, zelfde probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee? in principe zou dit toch gewoon moeten werken? Ik wil de firewall voornamelijk gebruiken om het uitgaande verkeer te controleren, wat de router dus niet doet.

Zoektocht op google leverde niets op, netzomin als hier op got. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat iemand anders met een ander merk router wel gewoon SPF kon draaien.

Ik heb ook al geprobeerd om mijn interne ip adressen (192.168.99.1-254) met een advanced rule toe te voegen, maar ook dat mocht niet baten.

Verder draai ik WinXPSP1 op een P4 2,8Ghz, ASUS P4P800Dlx mobo met onboard 3com Gigabit LAN.

Suggesties?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*Tis me niet helemaal duidelijk wat er allemaal niet werk maar krijgen je pcs nog wel een IP toegewezen van je router?

*Gooi die firewall er eens af? Werkt het dan wel?
(kill process smc.exe)

*En wat als je nou eens dubbel klinkt op het icoontje van je firewall?(en vevolgens even rond neuzen, security status?, icoontjes geblokkeerd?)

[ Voor 7% gewijzigd door SSH op 22-02-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Tis me niet helemaal duidelijk wat er allemaal niet werk maar krijgen je pcs nog wel een IP toegewezen van je router?
PC krijgt gewoon ip, alleen wordt er geen verkeer meer doorgelaten!
*Gooi die firewall er eens af? Werkt het dan wel?
(kill process smc.exe)
Das dus de grap, dan doet ie het prima! Ook als ik de router er tussenuit haal en de pc gewoon rechtstreeks aansluit op het kabelmodem zijn er geen problemen, het doet zich alleen voor als beiden tegelijk ingeschakeld zijn!
*En wat als je nou eens dubbel klinkt op het icoontje van je firewall?(en vevolgens even rond neuzen, security status?, icoontjes geblokkeerd?)
Alle programma's die verbinding mogen maken hebben ook de juiste rechten, het werkt alleen maar als ik de status op 'allow all' zet, niet erg nuttig dus...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?? Ik dacht dat hier op GoT zoveel knowhow rondzwierf.... ;)