Pc valt steeds uit met Asus Geforce FX 5950

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dat die kaart zoveel stroomt trekt dat ie uitvalt.
of is er werkelijk iets verkeerd met die kaart.

Ik heb namelijk vandaag ook een nieuw systeem gekocht (Athlon 64 3200+, Asus K8V deluxe mobo). En nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb een 450watt voeding, geen merk ofzo.

Ik heb ook geprobeert 2 voedingen aan te sluiten en de Geforce op een apparte voedig maar dan valt die ene voeding stil =/ i.p.v. m'n hele pc. Is een nieuwe (betere) voeding aan te raden ?

Ik gebruik de 53.03 drivers van nvidia zelf. Of zou ik beter de asus drivers gebruiken ?

Graag wat hulp
Dank bij voorbaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Ja dat kan, maar er zijn ook nog een hoop andere mogelijke oorzaken.

Wat gebeurt er als je je cpu eens flink onderklokt+ondervolt?

Wat zijn je voltages/temps?

Dat die 2e voeding niet opstart is logisch omdat hij geen 'opstartsignaal' krijgt van de ATX connecter.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de kaart niet even uitproberen op een ander systeem :? 450watt zegt niet zoveel, het kan ook maximaal vermogen zijn dat er maximaal geleverd dus kan worden en dat is niet super veel. :9

Hoop voor je dat je het uit kan proberen op een ander systeem. Kan je nog wel in de bios komen zodat je de voltage lijnen uit kan lezen of meteen zwart beeld B) .
De kaart trekt wel aardig wat vermogen hoor, maar om nou direct zwart beeld te geven, misschien is je kaart gewoon rijp voor RMA.

^^reactie op post hierboven: de processor onderklokken :? Zonder cpu load loopt die 64bitter maar 800mhz dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel 2e voeding had ik wel geschakeld dat ie automatisch mee aanslaat dus had wel stroom

maar ik krijg maar probs wanneer ik games speel, wanneer de kaart zwaar belast wordt, maar ik denk ook niet dat die kaart te warm wordt.

Trouwens de voltages zijn ook ok alleen de 12V ligt er iets onder 11.59 maar ik denk wel ok

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43
misschien een klein beetje heel erg off topic... sorry daarvoor

maar ik zie eindelijk iemand met een Asus 5950
zou je misschien je bios willen backuppen en naar me willen mailen of ergens in dit topic achterlaten: Start van Website met veel Geforce FX BIOS Files...

btw

het ziet er uit al een voeding probleem, zal waarschijnlijk zijn dat die 450W idd het piekvermogen is.
btw al met andere drivers geprobeerd ? DX9 opnieuw geinstalleerd ?
probeer je videokaart is te onderklokken of met een kaal systeem (alleen het benodigde, geen netwerkkaarten, case fans, en al dat soort dingen)
als het dan nog zo blijft ligt het gewoon aan de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 23:56:
Kan het dat die kaart zoveel stroomt trekt dat ie uitvalt.
of is er werkelijk iets verkeerd met die kaart.

Ik heb namelijk vandaag ook een nieuw systeem gekocht (Athlon 64 3200+, Asus K8V deluxe mobo). En nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb een 450watt voeding, geen merk ofzo.

Ik heb ook geprobeert 2 voedingen aan te sluiten en de Geforce op een apparte voedig maar dan valt die ene voeding stil =/ i.p.v. m'n hele pc. Is een nieuwe (betere) voeding aan te raden ?

Ik gebruik de 53.03 drivers van nvidia zelf. Of zou ik beter de asus drivers gebruiken ?

Graag wat hulp
Dank bij voorbaad
Zou je AUB je BIOS willen opslaan op JE HARDE SCHIJF en posten op dit forum.
Dit doe je met een bios editor. je hoeft maar BIOS editor in te tikken bij google, te te downloaden, te installeren, je current bios te openen en op te slaan.
Ik doe een moord voor deze BIOS :D:D

Trouwens, het maakt geen ruk uit of je de asus drivers of de nvidia drivers gebruikt. Ikzelf heb de Asus FX5900Ultra en merk totaal geen verschil.
Ik heb trouwens een "vrije" voedingsconnector op de GeForce aangesloten met verder niks meer eraan...kep zelf een Zalman 400Watt voeding en alles doet het. Ik heb ook de recom neon lichten op de voedingsconnector aangesloten waar de geforce aanzit...niet doen dus. beeld gaan af en toe haperen en lichtjes worden zwakker.

Maar AUB post je BIOS op deze website of stuur ze naar andybartholome@planet.nl, dan doe ik ze wel posten. Of naar Phyro (alias Mavke) hij maakt een website met alle BIOSsen erop.
je zou ons een groot plezier doen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44

BLN

maf dit. Ik heb een Q-tec 450 die nou niet echt bekend staat om zn geweldige voltlijntjes. Maar ik heb(2 hdd 1 dvd + 9800 pro @gpu412men363) allemaal op 1 zoown kabeltje zitten met nog 2 ccfl balken eraan en een ledfan(ik heb er 3 de andere 2 zitten op mobo) dus k vind t wel vreemd. Volgens mij is die kaart gewoon kut.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

voeding kan ook brak zijn he. dan moet hij die kaart eens in een andere PC testen, of in de winkel in een PC gooien en teste. Dan weet ie dat het niet aan de kaart ligt.
Voeding 450W is idd PIEK, ik heb een Zalman 400Watt en alles draait perfect. Een 5900Ultra (wat ik heb) zal qua stroom niet veel verschillen met de 5950Ultra

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Zal de voeding wel zijn volgens mij...

Als er iets is waar je niet op wilt besparen is het wel je voeding. Er zijn namelijk veel noname voedingen in omloop die erg "overrated" zijn. Maw ze halen langs geen kanten het aangegeven vermogen.

Ik zou beetje sparen voor bvb een Zalman voedingkje van 400watt of zo (en die is dan weer "underrated", heb er uitgebreide reviews van gelezen, en ze haalt zo'n 460 watt)

*off topic*
Zou je idd asjeblief effe de moeite willen nemen je BIOS van die kaart uit te lezen, vraagt slechts een minuutje werk, en je zou er honderden mensen plezier mee kunnen doen. :*)

dit progje heb je ervoor nodig

[ Voor 17% gewijzigd door misterpro op 22-02-2004 23:09 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol welja ik heb het al geprobeert maar werkt volgens mij niet.
ik kijk straks nog ff

en hopelijk is het de voedig lol
anders heb ik weer geld in de vuilbak gegooid zonder het probleem op te lossen :S

we zien wel

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hhmm ok raar ik kan gewoon niks met dat progje aanvangen om die bios te downen.
Ik weet wel ondertussen dat je die bios al hebt maar hoe komt het dat ik niks kan doen met Bios editor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

je moet XBIOS editor downen op de Guru3d.com site.

Installeren, starten, dan READ FROM MEMORY, dan leest ie je bios uit de geforce. Dan opslaan als, klaar......

ik heb trouwens die BIOS al, degene die hem moet hebben moet zijn mail maar neerknallen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe welja
installeren: lukt
opstarten: lukt
READ FROM MEMORY: uhm daar gaat ie mis

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/casemod/naamloos.JPG

in options kan ik enkel taal changen
in AGP kan ik enkel maar info zien.

nou zeg jij me eens wat ik doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wat zegt ie dan precies? Bij mij doet ie het wel,hij zegt dan CURRENT.ROM, dan gewoon save as......

Vertel je foutmelding eens, ik kan ook alleen bji AGP wat info zien.
bji options ook alleen taal wijzigen.

je moet op dat pijltje aan de OPEN-button klikken, dan READ FROM MEMORY of open last opened.
Probeer eens een andere bios te openen.

Download je die BIOS van Leadtek of zo en dan doe je op de OPEN-knop en dan de leatek file inlezen

exacte fouten vermelden

[ Voor 69% gewijzigd door Deathchant op 23-02-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah lol ok my bad lol
nooit dat stupid pijltje beprobeert =.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is het dan nu wel gelukt en heb je je bios ff gepost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem lag dus degelijk bij de voeding
Vandaag een Zalman 400W gekocht probleem opgelost
Pagina: 1