Toon posts:

[Tech] ABB 07 KT 94 PLC software voor aansturing gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er weer een leuke gadget bij:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cyberstuffhost/got/plc/plc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cyberstuffhost/got/plc/plc2.jpg

Leuk dingetje >:)

Ik heb er ook een datasheet van.

Het aansturen gaat dus gewoon via RS232, RS485 of ArcNet

Het enigste probleem is de software en de aansturing. Ik heb al geíformeerd naar hoeveel de software zou gaan kosten, €750 . Dat is voor een bedrijf wel te doen, maar voor een particulier... O-) .

Nu mijn vraag: weet iemand software, of kan iemand er goedkoop voor mij aan komen om dit mooie ding aan te sturen?
offtopic:
Voor de modjes, ik neem aan dit dit wel mag?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:29 . Reden: bedrag aangepast, stond nog in FL. ]

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 16:28

Leejow(saait)

Blater

Wat is dat voor een ding als ik vragen mag? Ziet er ingewikkeld uit, en misschien zelf software maken?

Verwijderd

Topicstarter
Leejow(saait) schreef op 22 februari 2004 @ 00:45:
Wat is dat voor een ding als ik vragen mag? Ziet er ingewikkeld uit, en misschien zelf software maken?
Het is een PLC, een programmable logic controller (als ik me niet vergis). Het is dus eigenlijk een soort microcontroller, maar dan met veel meer functies zoals analoog in, analoog uit, digitaal in, digitaal uit enz.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:04 . Reden: computer > controller , thx to Sine ]

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45
jow, en wat heb jij eraan, of wat wil je daar mee geen doen? k neem aan dat je er niet gewoon divxjes op kan kijken of game :Z

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Opperhoof schreef op 22 februari 2004 @ 15:49:
jow, en wat heb jij eraan, of wat wil je daar mee geen doen? k neem aan dat je er niet gewoon divxjes op kan kijken of game :Z
je kan er vanalles mee, denk eens aan schemerschakelaars/ bewegingssensors erop, en op die manier het licht in je huis bedienen.

Maar illegaal software vragen hier mag niet (warez), als die 1500€ gewoon de echte prijs is van de PLCsoftware, dan heb je gewoon pech, je moet niet op dit forum vragen of iemand voor 10€ ff een kopietje ervan wil maken.

Mij lijkt 1500€ voor wat software wel heel erg veel trouwens.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:11

WouterG

Dit is geen ondertitel

_ferry_ schreef op 22 februari 2004 @ 16:04:
[...]

je kan er vanalles mee, denk eens aan schemerschakelaars/ bewegingssensors erop, en op die manier het licht in je huis bedienen.

Maar illegaal software vragen hier mag niet (warez), als die 1500€ gewoon de echte prijs is van de PLCsoftware, dan heb je gewoon pech, je moet niet op dit forum vragen of iemand voor 10€ ff een kopietje ervan wil maken.

Er zou natuurlijk alternatieve software kunnen zijn. Voor merken als bv atmel (microproc) zijn er ook meerdere programma's beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik vraag niet om warez, ik vraag om een vervangende al dan niet 'studenten' versie, meestal zijn zulke versies wat goedkoper te krijgen.

Hiermee doel ik dus op iemand ie óf bij ABB werkt, óf bij een bedrijf dat dit verkoopt.

Ook is het best mogelijk dat er een opensource programma is wat het mogelijkmaakt om hem aan te sturen.

Voor de persoon die begon te lullen over games erop installeren;
als je niet weet waar je het over hebt, hou je kop dan gewoon. Niet overal waar het woord 'computer' in staat is te casemodden en te overclocken 8)7

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 21:36
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 00:57:
[...]

Het is een PLC, een programmable logic computer (als ik me niet vergis). Het is dus eigenlijk een soort microcontroller, maar dan met veel meer functies zoals analoog in, analoog uit, digitaal in, digitaal uit enz.
Bijna, de C staat voor controller

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 22 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Bijna, de C staat voor controller
Ik zat in de buurt :)

Verwijderd

Wat is nou precies het voordeel van zo'n ding tov een schakeling met 1 of meerdere microcontrollers?

Het lijkt me dat dit ding vooral gemaakt is om dingen te testen, niet om echt te gebruiken dus. Daarvoor ben je meestal met een simpele schakeling en 1 of meerder microcontrollers al klaar. Software daarvoor is gratis en onderdelen zullen bij elkaar niet meer als 10 euro zijn.

Wat heeft dit ding precies met Computers te maken? Of met C&E? Lijkt me dat dit eerder thuishoort in SA of OH.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 18:05:
Wat is nou precies het voordeel van zo'n ding tov een schakeling met 1 of meerdere microcontrollers?

Het lijkt me dat dit ding vooral gemaakt is om dingen te testen, niet om echt te gebruiken dus. Daarvoor ben je meestal met een simpele schakeling en 1 of meerder microcontrollers al klaar. Software daarvoor is gratis en onderdelen zullen bij elkaar niet meer als 10 euro zijn.

Wat heeft dit ding precies met Computers te maken? Of met C&E? Lijkt me dat dit eerder thuishoort in SA of OH.
Kijk bijvoorbeeld eens naar drukpersen, daar zie je erg veel van deze dingen. Ik denk omdat ze toch wat robuuster en universeler zijn.
Bij een microcontroller zul je (lijkt me) niet zo makkelijk 0..12V op een ingang kunnen zetten om bijv. een temperatuur sensor uit te lezen (Nou slaat een temp. sensor niet zo erg uit, maar het is als een voorbeeld bedoeld). Of 0..24V op een uitgang, om een lamp o.i.d. te dimmen >:)
Ik zat idd. ook te twijfelen waar ik hem neer moest zetten, uiteindelijk maar voor hier gekozen, omdat ik een plc nou niet echt tussen de software zie staan, aan de andere kan, ik heb er natuurlijk wel software voor nodig, dat is het doel van dit topic.
Moeilijk :P

Om hier nog even op terug te komen:
[...]
Goed mogelijk dat deze prijs nog in guldens was, dus daar heb ik dan ook €750 van gemaakt, lijkt mij idd. wat logischer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:31 . Reden: opmerking over het bedrag geplaatst ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik er echt veel aan heb, maar ik ben er achter gekomen dat de 'dure' software abb ac31-graf heet.

Afbeeldingslocatie: http://www.abbplc.com/softbit.gif

Edit:

Er blijkt ook een ander softwarepakket te zijn; 907ac1131, hier is ook een demo van die ik nu aan het downloaden ben.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 20:23 . Reden: . ]

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Lol k heb dit op men vorige sgool gehad, staat nog wel ergens in mn boeken met welke software die rommel wordt aangestuurd(en volgus mij hebbik destijds owk software gekopieerd toen >:) ).
Zal ff voor je kijke ben nu nie thuis.

Verwijderd

Topicstarter
lexophilia schreef op 22 februari 2004 @ 19:48:
Lol k heb dit op men vorige sgool gehad, staat nog wel ergens in mn boeken met welke software die rommel wordt aangestuurd(en volgus mij hebbik destijds owk software gekopieerd toen >:) ).
Zal ff voor je kijke ben nu nie thuis.
Ik weet niet of dat slim is om dat zo te laten staan, ik wil liever niet dat dit topic gesloten word omdat het over warez gaat ;)

Verwijderd

Softwarevraag, dus meer SA ;)
move CME > SA

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 19:57:
[...]

Ik weet niet of dat slim is om dat zo te laten staan, ik wil liever niet dat dit topic gesloten word omdat het over warez gaat ;)
Leoxphillia leef je nog?
Pagina: 1