Toon posts:

[XP] Blue screen door cdrom.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit bericht ook in de groep software gepost terwijl dat eigenlijk niet de juiste groep is. Nu post ik het hier ook maar......ik weet alleen niet of dat ook mag :? Excuses hiervoor.

Hallo allemaal.

Bij het afsluiten van de computer (Win Xp home edition) krijg ik een blauw scherm.
Ik heb de FAQ al doorgespit en ben wel iets wijzer geworden. Doordat ik ICT gericht engels nog niet helemaal onder de knie heb en mijn computerkennis het hier en daar af laat weten heb ik toch nog een paar vragen.

Ik heb de volgende foutmelding:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000d1 (0xf86c6a62, 0x00000002, 0x00000000, 0xf86c6a62)

onderaan het blauwe scherm staat het volgende:
cdrom.sys - adress f86c6a62 base at f86c6000, datestamp 00000000

Als ik het goed begrijp duidt de eerste reeks van cijfers en letters een stopcode aan die betrekking heeft op het niet goed functioneren van een driver.
Op een andere site stonden aanwijzingen over een pagefile, waar iets heengeschreven word en ook vond ik onderstaande :

Bug Check 0x0A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, which is defined as 0x0A, indicates that the driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or higher.

Mijn vraag is nu, zijn de conclusies die ik hierboven getrokken heb juist en kan iemand mij uitleggen wat met bovenstaande bug check bedoelt word en wat pagefile en paged memory inhouden ?
Wat moet ik doen om dit probleem in zijn geheel op te lossen ?

Met vriendelijk groet en alvast bedankt,
Mesjogguh

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Eerste hit van Google:

http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_ottj.asp
Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.
Zoals te lezen is zijn het waarschijnlijk brakke drivers of brakke software van iets. En niet lullig bedoeld hoor, maar je moet op z'n minst toch wel engels goed beheersen om ver in de IT wereld te komen

[ Voor 11% gewijzigd door silentsnake op 21-02-2004 23:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat (was: Blue screen) :)

Verder - heb je de BSOD Guide (te vinden onder de "Howtolist" bovenaan dit forum) hierover al eens doorgelezen? :)

edit:
Mijn topic titel was toch mooierder! :P

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 21-02-2004 23:24 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb je topictitel maar even aangepast zodat hij voldoet aan de regels die in de Windows Operated Systems - Policy ;)

edit:
Stomme ele ;(

[ Voor 9% gewijzigd door moto-moi op 21-02-2004 23:22 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik mnoet dus gewoon zien dat ik een andere/betere driver vind....

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteravond de hele zooi opnieuw geinstalleerd.
Windows XP Home, RPC update, Kaspersky antivirus en de ISDN kaart. Ging allemaal probleemloos.
Totdat ik Pinnacle installeerde. Pinnacle bestaat uit 2 cd's. Nadat de eerste geinstalleerd was moest de pc opnieuw opstarten om daarna de tweede te kunnen installeren.
Hier hing het WEER mis.... Weer datzelfde BSOD.

Nu zit ik zelf te denken.....
Er zit in dat Pinnacle pakket een (hardware) kaart en de videobewerkingsprogramma's. Ik heb niet eerst de kaart geinstalleerd, maar meteen de bewerkingsprogramma's.
De vorige keer dat ik alles installeerde, installeerde het ook meteen de drivers voor de kaart.
Kan het misschien zo zijn dat dat hele probleem veroorzaakt word doordat ik EERST de hardware apart moet installeren en daarna de videobewerkingssoftware ?

Nadat de hele zooi wederom vastliep heb ik systeem herstel gedaan zonder resultaat. Kan het wezen dat Windows xp ergens een bestand opslaat waar de fout in opgeslagen word en die niet door systeemherstel gewist word ?

Ik hoop dat jullie me een beetje helpen kunnen want ik word er hopeloos van.......

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ben bang dat je het gewoon moet proberen... Dus eerst zo kaal mogelijk houden.... en dan kijken wat je er bij gooit... Als je alles er één voor één er in gooit krijg je vanzelf wel een error... en dan weet je dat het daar aan ligt...

Moguh trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook mogguh..... ;)

Ik ben nu op school en volgens mijn leraar ligt het aan de cdrom drivers van windows. Een Aopen cdromdrive accepteerd deze niet en gooit dan het page geheugen vol wat een bsod tot gevolg heeft.
Ik moet dus de drivers van de cdrom drive fabrikant downloaden.
Ik zal eens even proberen.....
In ieder geval iedereen die gereageerd heeft bedankt.
Pagina: 1