Ik heb dit bericht ook in de groep software gepost terwijl dat eigenlijk niet de juiste groep is. Nu post ik het hier ook maar......ik weet alleen niet of dat ook mag
Excuses hiervoor.
Hallo allemaal.
Bij het afsluiten van de computer (Win Xp home edition) krijg ik een blauw scherm.
Ik heb de FAQ al doorgespit en ben wel iets wijzer geworden. Doordat ik ICT gericht engels nog niet helemaal onder de knie heb en mijn computerkennis het hier en daar af laat weten heb ik toch nog een paar vragen.
Ik heb de volgende foutmelding:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop: 0x000000d1 (0xf86c6a62, 0x00000002, 0x00000000, 0xf86c6a62)
onderaan het blauwe scherm staat het volgende:
cdrom.sys - adress f86c6a62 base at f86c6000, datestamp 00000000
Als ik het goed begrijp duidt de eerste reeks van cijfers en letters een stopcode aan die betrekking heeft op het niet goed functioneren van een driver.
Op een andere site stonden aanwijzingen over een pagefile, waar iets heengeschreven word en ook vond ik onderstaande :
Bug Check 0x0A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, which is defined as 0x0A, indicates that the driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or higher.
Mijn vraag is nu, zijn de conclusies die ik hierboven getrokken heb juist en kan iemand mij uitleggen wat met bovenstaande bug check bedoelt word en wat pagefile en paged memory inhouden ?
Wat moet ik doen om dit probleem in zijn geheel op te lossen ?
Met vriendelijk groet en alvast bedankt,
Mesjogguh
Hallo allemaal.
Bij het afsluiten van de computer (Win Xp home edition) krijg ik een blauw scherm.
Ik heb de FAQ al doorgespit en ben wel iets wijzer geworden. Doordat ik ICT gericht engels nog niet helemaal onder de knie heb en mijn computerkennis het hier en daar af laat weten heb ik toch nog een paar vragen.
Ik heb de volgende foutmelding:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop: 0x000000d1 (0xf86c6a62, 0x00000002, 0x00000000, 0xf86c6a62)
onderaan het blauwe scherm staat het volgende:
cdrom.sys - adress f86c6a62 base at f86c6000, datestamp 00000000
Als ik het goed begrijp duidt de eerste reeks van cijfers en letters een stopcode aan die betrekking heeft op het niet goed functioneren van een driver.
Op een andere site stonden aanwijzingen over een pagefile, waar iets heengeschreven word en ook vond ik onderstaande :
Bug Check 0x0A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, which is defined as 0x0A, indicates that the driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or higher.
Mijn vraag is nu, zijn de conclusies die ik hierboven getrokken heb juist en kan iemand mij uitleggen wat met bovenstaande bug check bedoelt word en wat pagefile en paged memory inhouden ?
Wat moet ik doen om dit probleem in zijn geheel op te lossen ?
Met vriendelijk groet en alvast bedankt,
Mesjogguh