Ik heb vandaag mijn ADSL opgeleverd gekregen: joepie! 'natuurlijk' netjes alles geinstalleerd volgens de handleiding en....niets..
Via de search een aantal tips gelezen en geprobeerd (splitter er tussenuit, kaart op 10MB full zetten, kaart verwijderen en opnieuw installeren, TCP/IP opnieuw installeren) maar ik krijg het niet werkend.
Wanneer ik via IPConfig de gegevens ophaal krijg ik netjes het door windows gegenereerde IP adres 169.... met een subnetmask 255.255.0.0
Na het commando ipconfig /release volgt de melding:
"Er is geen enkele adapter die aan DHCP is gebonden die een DHCP adres heeft. De adressen zijn automatisch geconfigureerd en kunnen niet worden vrijgegeven"
Systeeminformatie:
W2K pro met SP4.
Realtek 8139 (mét de laatste driver)
zyxel 650R (ISDN) ADSL modem van Demon
En natuurlijk een (getest) werkende kabel
Ik heb de splitter er nu weer tussen zitten
Is er een tweaker die dit bekend in de oren klinkt en nog meer mogelijkheden weet? Iemand met de gouden tip?
Via de search een aantal tips gelezen en geprobeerd (splitter er tussenuit, kaart op 10MB full zetten, kaart verwijderen en opnieuw installeren, TCP/IP opnieuw installeren) maar ik krijg het niet werkend.
Wanneer ik via IPConfig de gegevens ophaal krijg ik netjes het door windows gegenereerde IP adres 169.... met een subnetmask 255.255.0.0
Na het commando ipconfig /release volgt de melding:
"Er is geen enkele adapter die aan DHCP is gebonden die een DHCP adres heeft. De adressen zijn automatisch geconfigureerd en kunnen niet worden vrijgegeven"
Systeeminformatie:
W2K pro met SP4.
Realtek 8139 (mét de laatste driver)
zyxel 650R (ISDN) ADSL modem van Demon
En natuurlijk een (getest) werkende kabel
Ik heb de splitter er nu weer tussen zitten
Is er een tweaker die dit bekend in de oren klinkt en nog meer mogelijkheden weet? Iemand met de gouden tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 23:01 ]