Toon posts:

(W2K) realtek ziet zyxel niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn ADSL opgeleverd gekregen: joepie! 'natuurlijk' netjes alles geinstalleerd volgens de handleiding en....niets..
Via de search een aantal tips gelezen en geprobeerd (splitter er tussenuit, kaart op 10MB full zetten, kaart verwijderen en opnieuw installeren, TCP/IP opnieuw installeren) maar ik krijg het niet werkend.

Wanneer ik via IPConfig de gegevens ophaal krijg ik netjes het door windows gegenereerde IP adres 169.... met een subnetmask 255.255.0.0
Na het commando ipconfig /release volgt de melding:
"Er is geen enkele adapter die aan DHCP is gebonden die een DHCP adres heeft. De adressen zijn automatisch geconfigureerd en kunnen niet worden vrijgegeven"

Systeeminformatie:
W2K pro met SP4.
Realtek 8139 (mét de laatste driver)
zyxel 650R (ISDN) ADSL modem van Demon
En natuurlijk een (getest) werkende kabel
Ik heb de splitter er nu weer tussen zitten

Is er een tweaker die dit bekend in de oren klinkt en nog meer mogelijkheden weet? Iemand met de gouden tip?
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 23:01 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De computer ziet de DHCP server van Demon niet, da's iets heel anders.
Als je 192.168.1.xx opgeeft in je TCP/IP settings, kun je dan op de website komen van de Zyxel? (of telnet)

[ Voor 16% gewijzigd door Vinnie op 21-02-2004 23:02 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, dat was ik vergeten aan te geven: via IE geprobeerd om 192.168.1.x te benaderen. Zonder resultaat, helaas..

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je wel eerst je IP adres op 192.168.1.33 gezet? Anders kun je er idd niet op komen nee :P

Zyxel is 192.168.1.1

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnie op 21-02-2004 23:05 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Idd had ik voor de Zyxel de 1 op het eind, net ff geprobeerd met 33 op mijn eigen PC, maar helaas: bij geeft geen sjoege

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Maakt je realtekje wel contact met je zyxel modem? (dwz: brandt/flikkert het ledje op je NIC?)

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, en als ik hem ping dan lukt dat ook. Maar als ik een telnet sessie op wil starten om de settings te controleren volgt de melding "Kan geen verbinding maken met de host op poort 23 : de verbinding is mislukt

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Dat is als je je IP statisch hebt ingesteld op 192.168.1.33 neem ik aan? :+
Heb je je Zyxeltje als een harde schop/reset gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Zoeven het kastje door de kamer geschopt en daarna gereset. Alle lampen branden inmiddels (Power, system en 10M) Nog steeds geen telnet sessie voor deze jongen.. dus ook nog geen werkend ADSL, snik

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Ram die netwerkkaart eens in een ander PCI slot?

Of probeer desnoods een ander netwerkkaartje

Verwijderd

Topicstarter
Owkay, alle tips gevolgd, nog een keer alles doorgelezen, alles opnieuw aangesloten en nog wat mensen gebeld. Wat denk je: het ledje bij "DSL" brandt niet, ergo de ADSL lijn werkt blijkbaar niet.. Het is verbonden met een ISDN splitter, Ik heb het al geprobeerd met direct aansluiten vanaf de muuroutlet en dat werkt ook niet. Is het iemand wel eens overkomen dat een lijn gewoon niet is opgeleverd hoewel dat wel is aangegeven door de provider?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Check demon topic ff, daar kan je dit soort dingen beter vragen :)

[rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #10[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door spokje op 23-02-2004 21:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:14:
Owkay, alle tips gevolgd, nog een keer alles doorgelezen, alles opnieuw aangesloten en nog wat mensen gebeld. Wat denk je: het ledje bij "DSL" brandt niet, ergo de ADSL lijn werkt blijkbaar niet.. Het is verbonden met een ISDN splitter, Ik heb het al geprobeerd met direct aansluiten vanaf de muuroutlet en dat werkt ook niet. Is het iemand wel eens overkomen dat een lijn gewoon niet is opgeleverd hoewel dat wel is aangegeven door de provider?
Ja, heb ik al eens meegemaakt, bleek fout gegaan te zijn bij babyXL..

Hang de inkomende lijn eens DIRECT op de modem? Dus zonder splitter of NT of whatever. Als je dan NOG geen linesync krijgt, is of je modem kapoet, of is je lijn nog niet opgeleverd oid. Dan dus demon bellen en laten meten.

ik heb dan ook inmiddels al een stuk of 30 demon lijnen aangesloten

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Dat is allemaal leuk en aardig, maar nog steeds zou je in het modem moeten kunnen, of die lijn nou al opgeleverd is of niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Haan

Haan

dotnetter

:|

[ Voor 96% gewijzigd door Haan op 23-02-2004 21:22 ]

Verwijderd

probeer s ff de tcp/ip van je lan weg te gooien, en er opnieuw op te zetten.. nwcard herinstalleren werkt ook.
oh en .. firewall?

Verwijderd

Draai winsockxpfix eens.
Aanvulling : probeer het een in veilige modus met netwerkondersteuning.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 22:08 ]

Verwijderd

- Via seriele kabel zou je de modem moeten kunnen benaderen(zie punt 3).
- DSL Ledje moet continu branden.

De Zyxel word uitgeleverd in modem mode.

1. Zorg ervoor dat interne firewall en recente virusscanner geactiveerd zijn i.v.m. de virussen.

2. Indien je GEEN ip adres krijgt dien je contact op te nemen met de ISP.

3. Instellen in modem (seriele bekabeling)
http://www.zyxel.nl/p650/z010.html

4. Eventueel netwerkkaart 10 half duplex instellen.

(Indien de verbinding in modem mode opkomt kun je daarna altijd nog in router mode instellen daarna software/interne firewall uitschakelen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dit is niet te geloven. Een week wezen skieen en wat denk je? DSL led brand, aansluiten en hoppaaaaa verbinding! En niemand weet hoe het zo gekomen is.... :-)

In ieder geval iedereen hartelijke dank voor de hulp! Wat mij beterft mag deze gesloten worden

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:01:
Haha, dit is niet te geloven. Een week wezen skieen en wat denk je? DSL led brand, aansluiten en hoppaaaaa verbinding! En niemand weet hoe het zo gekomen is.... :-)

In ieder geval iedereen hartelijke dank voor de hulp! Wat mij beterft mag deze gesloten worden
_/-\o_ voor de kaboutertjes :D

en topics worden niet zomaar gesloten trouwens, geeft iemand met hetzelfde probleem de kans om nog een vraag te stellen zonder een nieuw topic te hoeven openen.

Pagina: 1