Na een aantal weken zelf het probleem proberen op te lossen ben ik toch een beetje ten einde raaden vraag ik jullie om me te helpen want ik word er nu toch een beetje gek van..
Het probleem is als volgt:
Zogauw ik een game opstart (oa. Far Cry BETA, Far Cry demo, Championship Manager 03/04, Prince of Persia, Call of Duty, Unreal Tournament 2k4) crashed ie erg snel, het punt waarop hij crashed is nogal verschillend bij de games dus dat kan ik niet erg goed aantonen.
Ik kom vaak de error code tegen: 0xc0000090.
In de weken dat ik hier al mee aan 't prutsen ben ben ik veel topics hier over tegen gekomen, en dan zeggen er veel mensen dat 't aan de voeding ligt. Heb hiernaar gekeken, dat was een 250 watt voeding, te weinig dus.. Dus vervangen naar een Q-Tec 450 watt voeding maar helaas, het probleem is er nog steeds.
Ook werd er veel naar het geheugen gewezen, ik heb er tot nu toe 2 tests op los gelaten (1 of ander windows test proggie, en een Dell exencive test, welke je kan gebruiken door te booten van de Resource cd die je standaard bij dell pc's krijgt).
De tests op het geheugen zijn steeds positief dus mijn conclusie is dat 't daar ook niet aan ligt.. Voor de zekerheid ga ik komende week 2 x 256mb stukkies erbij kopen en testen of 't daar aan ligt, zoniet heb ik altijd 512 mb erbij, dus dat is nooit verkeerd
Ik heb me hd nu al zon 12 x geformateerd, Windows XP Professianal MET SP1, Windows Professional zonder SP1 geprobeerd, Windows XP Home met sp1 geprobeerd, en nu dus uiteindelijk windows 2003 server (zodanig aangepast zodat 't eigenlijk een gewone client is). Ik heb voor de Ati kaart verschillende drivers geprobeerd, die van Omega, van ATI zelf, en dan ook nog verschillende versies, van 3.2 tot aan de nieuwste, 4.2. Ook van andere hardware heb ik alle drivers geupdate, standaard windows drivers geprobeerd, etc. Niets heeft geholpen (daarom denk ik dat het een hardware probleem is, al hoop ik van niet). Tevens heb ik de geluidskaart een keer eruit gehaald en gekeken of ie zonder dat geval het iets beter deed, maar dat was dus ook niet het geval..
Ik hoop dat ik jullie nu zon beetje genoeg info heb gegeven dat jullie mij verder kunnen helpen, als dat niet zo is, graag vragen, want ik hoop echt dat er hier iemand is die mij kan helpen, word er nu echt ziek van.
Hieronder het overzicht wat Aida uitspuugte:
Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.3790.0 (IE 6.0 - Windows Server 2003)
Computernaam BOVEN
Naam gebruiker Scrummie
Logon Domein BOVEN
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
Moederbordnaam Dell Computer Corporation Dimension 8300
Moederbord Chipset Intel Canterwood i875P
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (01/15/04)
Communicatiepoort Bluetooth Communications Port (COM3)
Communicatiepoort Bluetooth Communications Port (COM4)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)
Scherm:
Video kaart RADEON 9800 PRO - Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON 9800 PRO (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB] (4Y2813BDAB3U)
Multimedia:
Geluidskaart Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor
Opslag:
Diskettestation Floppy disk drive
Harde schijf Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD2000JB-75DUA0
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station TEAC DVD+RW DV-W58E (DVD:8x/4x/12x, CD:32x/16x/40x DVD+RW)
Partities:
C: (NTFS) 40907 MB (36132 MB vrij)
D: (FAT32) 59900 MB (16676 MB vrij)
E: (NTFS) 30004 MB (10862 MB vrij)
F: (FAT32) 29989 MB (3287 MB vrij)
G: (FAT32) 89794 MB (54564 MB vrij)
H: (FAT32) 57295 MB (33671 MB vrij)
Invoerapparaten:
Toetsenbord HID Keyboard Device
Toetsenbord Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Muis HID-compliant Mouse
Muis Logitech MX900 Bluetooth Optical Mouse
Netwerk:
Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Peripherieapparaten:
USB-apparaat Bluetooth wireless hub
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat USB Composite Device
USB-apparaat USB Human Interface Device
Edit: Mijn mobo heeft btw een Phoenix BIOS, dus dingen daar in veranderen is behoorlijk mja.. bijna niet mogelijk laat ik maar zeggen.
Het probleem is als volgt:
Zogauw ik een game opstart (oa. Far Cry BETA, Far Cry demo, Championship Manager 03/04, Prince of Persia, Call of Duty, Unreal Tournament 2k4) crashed ie erg snel, het punt waarop hij crashed is nogal verschillend bij de games dus dat kan ik niet erg goed aantonen.
Ik kom vaak de error code tegen: 0xc0000090.
In de weken dat ik hier al mee aan 't prutsen ben ben ik veel topics hier over tegen gekomen, en dan zeggen er veel mensen dat 't aan de voeding ligt. Heb hiernaar gekeken, dat was een 250 watt voeding, te weinig dus.. Dus vervangen naar een Q-Tec 450 watt voeding maar helaas, het probleem is er nog steeds.
Ook werd er veel naar het geheugen gewezen, ik heb er tot nu toe 2 tests op los gelaten (1 of ander windows test proggie, en een Dell exencive test, welke je kan gebruiken door te booten van de Resource cd die je standaard bij dell pc's krijgt).
De tests op het geheugen zijn steeds positief dus mijn conclusie is dat 't daar ook niet aan ligt.. Voor de zekerheid ga ik komende week 2 x 256mb stukkies erbij kopen en testen of 't daar aan ligt, zoniet heb ik altijd 512 mb erbij, dus dat is nooit verkeerd
Ik heb me hd nu al zon 12 x geformateerd, Windows XP Professianal MET SP1, Windows Professional zonder SP1 geprobeerd, Windows XP Home met sp1 geprobeerd, en nu dus uiteindelijk windows 2003 server (zodanig aangepast zodat 't eigenlijk een gewone client is). Ik heb voor de Ati kaart verschillende drivers geprobeerd, die van Omega, van ATI zelf, en dan ook nog verschillende versies, van 3.2 tot aan de nieuwste, 4.2. Ook van andere hardware heb ik alle drivers geupdate, standaard windows drivers geprobeerd, etc. Niets heeft geholpen (daarom denk ik dat het een hardware probleem is, al hoop ik van niet). Tevens heb ik de geluidskaart een keer eruit gehaald en gekeken of ie zonder dat geval het iets beter deed, maar dat was dus ook niet het geval..
Ik hoop dat ik jullie nu zon beetje genoeg info heb gegeven dat jullie mij verder kunnen helpen, als dat niet zo is, graag vragen, want ik hoop echt dat er hier iemand is die mij kan helpen, word er nu echt ziek van.
Hieronder het overzicht wat Aida uitspuugte:
Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.3790.0 (IE 6.0 - Windows Server 2003)
Computernaam BOVEN
Naam gebruiker Scrummie
Logon Domein BOVEN
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
Moederbordnaam Dell Computer Corporation Dimension 8300
Moederbord Chipset Intel Canterwood i875P
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (01/15/04)
Communicatiepoort Bluetooth Communications Port (COM3)
Communicatiepoort Bluetooth Communications Port (COM4)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)
Scherm:
Video kaart RADEON 9800 PRO - Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON 9800 PRO (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB] (4Y2813BDAB3U)
Multimedia:
Geluidskaart Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor
Opslag:
Diskettestation Floppy disk drive
Harde schijf Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD2000JB-75DUA0
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station TEAC DVD+RW DV-W58E (DVD:8x/4x/12x, CD:32x/16x/40x DVD+RW)
Partities:
C: (NTFS) 40907 MB (36132 MB vrij)
D: (FAT32) 59900 MB (16676 MB vrij)
E: (NTFS) 30004 MB (10862 MB vrij)
F: (FAT32) 29989 MB (3287 MB vrij)
G: (FAT32) 89794 MB (54564 MB vrij)
H: (FAT32) 57295 MB (33671 MB vrij)
Invoerapparaten:
Toetsenbord Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Muis HID-compliant Mouse
Muis Logitech MX900 Bluetooth Optical Mouse
Netwerk:
Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Peripherieapparaten:
USB-apparaat Bluetooth wireless hub
USB-apparaat USB Composite Device
Edit: Mijn mobo heeft btw een Phoenix BIOS, dus dingen daar in veranderen is behoorlijk mja.. bijna niet mogelijk laat ik maar zeggen.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T