Toon posts:

[Java - XP/2000 - NSIS] Security filesystem en registry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb voor een Java project een installer gemaakt die m'n Java applicatie en de benodigde third party componenten installeert. Onder deze componenten is een Microsoft text to speech engine, welke bestaat uit een algemene dll en een taal specifieke dll, daarnaast worden er een aantal registry settings gedaan.

De applicatie moet gaan draaien op Windows 9x, 2000 en XP. Nu heb ik problemem met de security settings onder 2000 en XP. De installer vereist dat de applicatie wordt geinstalleerd als Administrator, maar na de installatie moeten alle lokale gebruikers de applicatie kunnen draaien. Zoals aangegeven in de beschrijving van de text to speech engine heb ik in het register de permissions op de sleutels zodaning aangepast dat iedereen full control heeft.

Als ik de applicatie als Administrator draai en de text to speech engine benader is er geen enkel probleem. Doe ik het zelfde onder een niet admin user, dan ontstaan er fouten die bij het benaderen van text to speech er op duiden dat de user onvoldoende rechten heeft, ACCESS VIOLATIONS. Volgens de bijgeleverde beschrijving zou bovenstaande echter voldoende moeten zijn om het voor alle gebruikers succesvol te laten draaien.

Nu is mijn vraag zijn er binnen Windows XP en 2000 nog zaken waarmee ik nog rekening moet houden met betrekking tot rechten. Moet er voor een dll bijvoorbeeld nog extra dingen gedaan worden om algemeen beschikbaar te maken. Ik hoop dat mijn beschrijving enigszins duidelijk is en dat iemand een opllossing of tip heeft.

Oh ja de applicatie directory is ook voor iedereen volledig open gesteld. Ik heb met bijvoorbeeld Regmon gekeken tijdens het uitvoeren van het programma welke registry keys benaderd werden, probleem is alleen dat dergelijke programma's om te monitoren alleen werken onder Admin rechten.

Alvast bedankt,

Jurjan

Verwijderd

Ik weet niet onmiddellijk waarmee je nog rekening zou moeten houden, maar je kan altijd eens proberen om met dcomcnfg.exe de gebruiker te veranderen voor de text to speech engine.