Heb al een fUnc sUrface 1030 versleten en vind het maar niets [heb hem trouwens versleten met een IE 1.1 ~> IE3.0 ~> MX300]. Je wilt wel een mat die je optische muis verbeterd. Eerlijk gezegd geloof ik niet veel van die theorie. Kan best waar zijn hoor maar dan zou het verschil wel miniem zijn. En daarnaast is een hedendaagse muis met bijvoorbeeld een MX motor in mijn menig goed zat.
Wat ik ook niet snap is dat steeds meer mensen een relatief gezien grote muis kopen om vervolgens een gladde pad kopen en ook nog skates. Leuk die snelheid maar je moet ook denken aan je precisie in mijn mening. Zo'n fUnc is leuk en aardig, en misschien nog wel bruikbaar in spellen die een grove aim nodig hebben, maar zelfs daarvoor is hij in mijn mening niet goed bruikbaar, aangezien dat ding veelste klein is.
Ikzelf zal maar niet teveel zeggen over wat ik zelf heb, want anders ga je weer denken dat ik aanprijs wat ik zelf heb [een trekje dat veel mensen hebben]. Toch kan ik zeggen dat ik wel wat matten heb gehad en geprobeerd.
Bij mij blijft de FATpad toch nog wel de favoriet. Dit is eigenlijk gewoon een standaard cloth mat alleen dan met een formaat van 33 bij 42 cm en een toch iets stabieler oppervlak. De muismat is echter niet te vergelijken met andere cloth muismatten vind ik. Hij heeft toch een eigen gevoel. En hij is nog goedkoper ook.
Enige concurrent die ik ken kwa muismatten is de mTw muismat, maar helaas heb ik die nog niet kunnnen kopen aangezien deze niet leverbaar is in nederland

. Deze heeft ook een groot formaat maar heeft een iets andere oppervlak en is een stukje dunner. Ikzelf zou zeggen probeer de FATpad eens voordat je zo'n gladde mat koopt. Met zo'n gladde mat word je alleen maar onprecies. Wat het effect is is dat je je sensitivity steeds lager gaat zetten om toch nog precies te blijven.
Nu verwacht ik een fUnc eigenaar die zegt dat hij wel precies kan aimen met zijn mat en dat zal ook wel. Maar het kan beter. Ik had namelijk hetzelfde. Heb ook een half jaar of langer gezworen voor deze mat. Maar eigenlijk was dat enkel omdat andere pro's deze mat ook gebruikten.
Maar na een half jaar actief gemuis op de mat was hij ook nog versleten ook, en niet zo'n klein beetje ook. Ik gebruik namelijk geen skatez (veeeeelste glad

) dus dan slijt het best snel, en dat terwijl ik er speciaal een nieuwe muis voor had gekocht zodat ik mooi gladde voetjes erop had zitten. Doordat ik uiteraard het meeste over het midden van de mat schoof ontstond daar als het ware een vlek waar de muis een stuk langzamer bewoog als de rest van de mat. Hierdoor was de gladheid van de mat bijna op iedere plek anders was wat dus echt niet fijn werkt.
Dit is dus ook weer 1 van de redenen waarom ik de fUnc toch zeker afraad. Wat wel jammer is is dat ik waarschijnlijk veel mensen tegen me heb aangezien er veel meer fUnc bezitters zijn dan FATpad bezitters, maar dit komt naar mijn mening enkel omdat de leverbaarheid van FATpad een stuk slechter is en dat de naam van deze pad nog niet bekend is.
De steelpad kan ik weinig over zeggen helaas aangezien ik deze nog niet heb. Denk ook niet dat ik die ga kopen aangezien hij te klein is. Maar dat hij nieteens compatible is met alle logitech muisen behalve die met een mx motor zegt mij al iets over de precisie/functionaliteit die deze mat/pad je zal bieden.
Mijn inziens zou je dan het best kunnen gaan voor de Everglide Smokepad, aangezien die ook echt wordt aangeboden als een muismat geoptimaliseerd voor optische muizen. Dit is de witte versie:
Attack Optical. Voor de zwarte [Giganta] versiet moet je even
hier klikken. [Die winkel is trouwens misschien wel intressant als je wilt zien wat het aanbod aan muismatten grofweg is] Voor een Nederlandse shop raad ik
Perfect systems.nl aan.
Maar eigenlijk is deze lap tekst redelijk nutteloos aangezien het allemaal neerkomt op smaak