Toon posts:

Welke muismat voor mijn mx700 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede gamers. Ik weet sinds kort dat er muismatten zijn die je optische muis nog meer verbeteren.
Ik ben er zelf al een paar tegen gekomen Gegoogled maar kan echt geen keuze maken.

Deze ben ik al tegen gekomen.
Icemat Black
Steelpad 4D
Everglide Galactica
En nog wat oudere versie's .
Welke raden jullie mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 09:10

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Een kammeraad heeft een IceMat gekocht op Netgamez 2003b dat bevalt hem goed. Lekker glijden .... hehe. Ik ga er ook 1 kopen denk ik. Die andere ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik heb de Func Surface 1030 voor mijn MX500 (beter dan die MX700 :r), en deze bevalt super. :)
Heb er trouwens dan nog wel Skates onder.

[ Voor 19% gewijzigd door M@NIC op 21-02-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M@NIC schreef op 21 februari 2004 @ 22:43:
Ik heb de Func Surface 1030 voor mijn MX500 (beter dan die MX700 :r), en deze bevalt super. :)
Heb er trouwens dan nog wel Skates onder.
Mjah, ik ben geen kabeltje fan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb al een fUnc sUrface 1030 versleten en vind het maar niets [heb hem trouwens versleten met een IE 1.1 ~> IE3.0 ~> MX300]. Je wilt wel een mat die je optische muis verbeterd. Eerlijk gezegd geloof ik niet veel van die theorie. Kan best waar zijn hoor maar dan zou het verschil wel miniem zijn. En daarnaast is een hedendaagse muis met bijvoorbeeld een MX motor in mijn menig goed zat.

Wat ik ook niet snap is dat steeds meer mensen een relatief gezien grote muis kopen om vervolgens een gladde pad kopen en ook nog skates. Leuk die snelheid maar je moet ook denken aan je precisie in mijn mening. Zo'n fUnc is leuk en aardig, en misschien nog wel bruikbaar in spellen die een grove aim nodig hebben, maar zelfs daarvoor is hij in mijn mening niet goed bruikbaar, aangezien dat ding veelste klein is.

Ikzelf zal maar niet teveel zeggen over wat ik zelf heb, want anders ga je weer denken dat ik aanprijs wat ik zelf heb [een trekje dat veel mensen hebben]. Toch kan ik zeggen dat ik wel wat matten heb gehad en geprobeerd.

Bij mij blijft de FATpad toch nog wel de favoriet. Dit is eigenlijk gewoon een standaard cloth mat alleen dan met een formaat van 33 bij 42 cm en een toch iets stabieler oppervlak. De muismat is echter niet te vergelijken met andere cloth muismatten vind ik. Hij heeft toch een eigen gevoel. En hij is nog goedkoper ook.

Enige concurrent die ik ken kwa muismatten is de mTw muismat, maar helaas heb ik die nog niet kunnnen kopen aangezien deze niet leverbaar is in nederland :(. Deze heeft ook een groot formaat maar heeft een iets andere oppervlak en is een stukje dunner. Ikzelf zou zeggen probeer de FATpad eens voordat je zo'n gladde mat koopt. Met zo'n gladde mat word je alleen maar onprecies. Wat het effect is is dat je je sensitivity steeds lager gaat zetten om toch nog precies te blijven.

Nu verwacht ik een fUnc eigenaar die zegt dat hij wel precies kan aimen met zijn mat en dat zal ook wel. Maar het kan beter. Ik had namelijk hetzelfde. Heb ook een half jaar of langer gezworen voor deze mat. Maar eigenlijk was dat enkel omdat andere pro's deze mat ook gebruikten.

Maar na een half jaar actief gemuis op de mat was hij ook nog versleten ook, en niet zo'n klein beetje ook. Ik gebruik namelijk geen skatez (veeeeelste glad :r) dus dan slijt het best snel, en dat terwijl ik er speciaal een nieuwe muis voor had gekocht zodat ik mooi gladde voetjes erop had zitten. Doordat ik uiteraard het meeste over het midden van de mat schoof ontstond daar als het ware een vlek waar de muis een stuk langzamer bewoog als de rest van de mat. Hierdoor was de gladheid van de mat bijna op iedere plek anders was wat dus echt niet fijn werkt.

Dit is dus ook weer 1 van de redenen waarom ik de fUnc toch zeker afraad. Wat wel jammer is is dat ik waarschijnlijk veel mensen tegen me heb aangezien er veel meer fUnc bezitters zijn dan FATpad bezitters, maar dit komt naar mijn mening enkel omdat de leverbaarheid van FATpad een stuk slechter is en dat de naam van deze pad nog niet bekend is.

De steelpad kan ik weinig over zeggen helaas aangezien ik deze nog niet heb. Denk ook niet dat ik die ga kopen aangezien hij te klein is. Maar dat hij nieteens compatible is met alle logitech muisen behalve die met een mx motor zegt mij al iets over de precisie/functionaliteit die deze mat/pad je zal bieden.

Mijn inziens zou je dan het best kunnen gaan voor de Everglide Smokepad, aangezien die ook echt wordt aangeboden als een muismat geoptimaliseerd voor optische muizen. Dit is de witte versie: Attack Optical. Voor de zwarte [Giganta] versiet moet je even hier klikken. [Die winkel is trouwens misschien wel intressant als je wilt zien wat het aanbod aan muismatten grofweg is] Voor een Nederlandse shop raad ik Perfect systems.nl aan.

Maar eigenlijk is deze lap tekst redelijk nutteloos aangezien het allemaal neerkomt op smaak B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowpad is ook erg goed. Die heb ik nu, en ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het niet helemaal ......... waarom moet die muismat zo groot zijn ??? als ik aan het gamen ga ...... beweeg ik m'n muis maar een beetje !

Of mis ik iets ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb een FatPad heb besteld een tijd geleden. Dit is een stoffen matje (formaat 2 keyboards boven elkaar :+), afegleidt van de Alsop mat, maar dan ietsie groter.

Andere pad die veel top spelers gebruiken is de IceMat. Als je die wilt halen raad ik je aan die bij clanbase te bestellen, gloof dat hij daar het minste kost :)

[ Voor 23% gewijzigd door UltimateB op 22-02-2004 04:53 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik had die Optical smoke van "ever"glide.. maar die slijtte al heel snel :/ . Ook waren mijn votjes snel erdoor aande slijtage. Dus ik wou een stoffen mat hebben. Na een paar topics te hebben gelezen heb ik de Snowpad besteld. Groot, Glad, Wit en wasbaar. En het is goed voor de voetjes. Want een muis met zere voetjes loopt niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 02:41:
Ik begrijp het niet helemaal ......... waarom moet die muismat zo groot zijn ??? als ik aan het gamen ga ...... beweeg ik m'n muis maar een beetje !

Of mis ik iets ?????
Niet iedereen speelt hetzelfde maat! Ik heb mijn muis gevoeligheid laag staan bij UT2k4, 1.00 en dan beweeg je iets meer. Dan is een grotere mat wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ik heb zelf een Icemat icm een MX500 en ik wil nooit meer iets anders.

Vooral de icemat icm die teflon stukje onder je muis is ideal.

Ik heb ook het idee dat ik beter ben gaan aimen, maar dat kan ook tussen m'n oren zit. Maar dan nog, ik maak wel meer kills dan voor m'n icemat... Dus hij werkt wel :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 02:40:
Snowpad is ook erg goed. Die heb ik nu, en ik ben er erg tevreden mee.
Ik zat laatst naar die Snowpad te zoeken op internet, omdat die me toch het meest trekt, maar hij is echt nergens meer te vinden. Zelfs op snowpad.nl is er geeneen reseller meer te vinden die 'm ook echt daadwerkelijk verkoopt...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MX500 ->
Ik heb zelf 2 everglides, een icemat en een funcpad.
de icemat is niet bepaald geschikt voor opticals (ik heb een zwarte icemat, zou goed moeten zijn maar het merendeel van de opticals werkt er voor geen meter op)
de 2 everglides zijn wel OK maar slijten VEEL te hard, koop ik nooit meer. De funcpad is voor mij echt het beste, aimed lekker, slijt niet zo snel, en geeneens duur.

ps: er zijn dus mensen die goed aimen met icemat...kan ik ook wel..punt is dat als je een gamer bent die erg snel aimed/reflexshots dan kan je mx500/700 op een icemat toch nog wel eens rare dingen doen..not for me dus..

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 22-02-2004 11:06 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-10 09:59
Ik heb hier de Snowpad, bevalt er goed, je kan hem ook gewoon in de was gooien als hij niet meer zo wit is ;)

Ik heb ook nog een Everglide giganta optical smoke liggen, dat ding was na 2 maanden al zo ver afgesleten dat ik net zo goed de muis op mijn bureau kon gebruiken.

Oja, ik gebruik een mx500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

MaxBurn schreef op 22 februari 2004 @ 11:04:
ps: er zijn dus mensen die goed aimen met icemat...kan ik ook wel..punt is dat als je een gamer bent die erg snel aimed/reflexshots dan kan je mx500/700 op een icemat toch nog wel eens rare dingen doen..not for me dus..
hier heb ik eerlijk gezegt nog nooit last van gehad

(speel mohaa, cod en ut2k4)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Phydomir schreef op 22 februari 2004 @ 12:18:
[...]

hier heb ik eerlijk gezegt nog nooit last van gehad

(speel mohaa, cod en ut2k4)
Dit komt omdat dat ook weer afhankelijk is van de type gamer die je bent en wat je voor sensitivity/accel je hebt. Sommige mensen reageren wat sneller en hebben een lage sensitivity, zodat ze met een snelle reactie zo 10cm verschuiven. Als je dat op een gladde pad doen is het moeilijk je reactie toch nog precies te houden.

ff wat pics van een fatpad:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/FATpad1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/FATpad2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Roet op 22-02-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Roet schreef op 22 februari 2004 @ 12:35:
[...]

Dit komt omdat dat ook weer afhankelijk is van de type gamer die je bent en wat je voor sensitivity/accel je hebt. Sommige mensen reageren wat sneller en hebben een lage sensitivity, zodat ze met een snelle reactie zo 10cm verschuiven. Als je dat op een gladde pad doen is het moeilijk je reactie toch nog precies te houden.
Ik speel met extreem hoge mouse speeds ;d(heb misschien 3cm verschuiving nodig voor 180 graden draai) icemat kan gewoon er voor zorgen dat je optical niet ALTIJD goed reageert (dus misschien een half uur wel en dan 1 seconde niet maar dat is voor mij te veel)
lees de vele mousepad reviews staat vaker hetzelfde probleem in..

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 22-02-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

MaxBurn schreef op 22 februari 2004 @ 12:50:
[...]

Ik speel met extreem hoge mouse speeds ;d(heb misschien 3cm verschuiving nodig voor 180 graden draai) icemat kan gewoon er voor zorgen dat je optical niet ALTIJD goed reageert (dus misschien een half uur wel en dan 1 seconde niet maar dat is voor mij te veel)
lees de vele mousepad reviews staat vaker hetzelfde probleem in..
IC, ik speel altijd met een vrij lage mouse speed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Misschien nog interessant: ik ken zo ongeveer 6-7 funcpad gebruikers (clans..etc) en ze zweren er allemaal bij. Dezelfde mensen hebben ook vaak hiervoor een everglide enz gehad maar zijn veel tevredener over hun func :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
MaxBurn schreef op 22 februari 2004 @ 12:56:
Misschien nog interessant: ik ken zo ongeveer 6-7 funcpad gebruikers (clans..etc) en ze zweren er allemaal bij. Dezelfde mensen hebben ook vaak hiervoor een everglide enz gehad maar zijn veel tevredener over hun func :)
Hier geld hetzelfde. Paar ervaren CSers in de buurt die al meer dan 4 jaar spelen en die hadden ook een fUnc maar toen ze de FATpad hadden geprobeerd wilden ze ook weinig anders meer hoor. Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het toch vooral om de smaak en om wat iemand denkt dat goed is. Meestal beschouwt men een fUnc als zeer goed omdat men daarvoor een veel slechtere/geen muismat heeft gehad. Ikzelf heb ook iets van 4 jaar geCSed en ik blijf er toch bij dat een lage senitivity icm met een niet te gladde muismat resulteren in de smoothste aim.

En ik blijf het zeggen: smaak :>

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 22-02-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Roet schreef op 22 februari 2004 @ 02:29:
Heb al een fUnc sUrface 1030 versleten en vind het maar niets [heb hem trouwens versleten met een IE 1.1 ~> IE3.0 ~> MX300]. Je wilt wel een mat die je optische muis verbeterd. Eerlijk gezegd geloof ik niet veel van die theorie. Kan best waar zijn hoor maar dan zou het verschil wel miniem zijn. En daarnaast is een hedendaagse muis met bijvoorbeeld een MX motor in mijn menig goed zat.

Wat ik ook niet snap is dat steeds meer mensen een relatief gezien grote muis kopen om vervolgens een gladde pad kopen en ook nog skates. Leuk die snelheid maar je moet ook denken aan je precisie in mijn mening. Zo'n fUnc is leuk en aardig, en misschien nog wel bruikbaar in spellen die een grove aim nodig hebben, maar zelfs daarvoor is hij in mijn mening niet goed bruikbaar, aangezien dat ding veelste klein is.
Wat heeft precisie met de wrijfing te maken ? O_o
Ik kan er prima mee werken en mijn grafisch werk is er ook echt niet slechter of minder precies van geworden.
Komt trouwens nog eens bij wat je snelheid van je muis is, sja... heb je 'm laag dan mag je idd wal een voetbalveld hebben als muismat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de func is een van de betere ?
Wilde voor de everglide gigantica gaan of de icemat :)
Of raden jullie mij aan om te wachten totdat ik weer op een lan kom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik heb de everglide attack optimal smoke is zeer relaxt.
Was niet zo duur maar duurder als de standaard mousepads

[ Voor 48% gewijzigd door Rody op 22-02-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:51:
Dus de func is een van de betere ?
Geen idee, ik heb veel reviews gelezen en toen besloten om deze te kopen.
Verder heb ik geen andere "merk" muismatten, en deze doet het prima voor mij.
Maar mocht je idd zoals sommige mensen hier een voetbalveld nodig hebben als muismat dan moet je 'm niet nemen.
Maar voor mij is hij meer dan groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een FATpad, wordt nog altijd vaak "uitgelachen" vanwege zijn grootte ( ;) ) maar ik vind hem zelf echt geweldig :Y) _o_

de waarheid is imho echter dat er voor iedereen een andere "perfecte" muismat is .. als je graag @ high sens speelt is een func of steelpad oid denk ik veel relaxed'er, ik speel zelf op low sens en dan waardeer je het oppervlak en de wrijving van de FATpad wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
M@NIC schreef op 22 februari 2004 @ 13:51:
Wat heeft precisie met de wrijfing te maken ? O_o
Ik kan er prima mee werken en mijn grafisch werk is er ook echt niet slechter of minder precies van geworden.
Komt trouwens nog eens bij wat je snelheid van je muis is, sja... heb je 'm laag dan mag je idd wal een voetbalveld hebben als muismat. |:(
Met wrijving bedoel ik gewoon de stroefheid van de mat. En misschien is precisie dan wel het verkeerde woord.
Maar bijv. in cs aimt het een stuk makkelijker aangezien je dan je muis beter onder controle hebt. Als je bijv. tussen een kiertje moet schieten en je moet daar aimen wil je met zo'n gladde pad/hoge sensi weleens mis aimen, dat bedoelde ik dus met precisie. Maarja, dat vind ik.

Ikzelf vond de fUnc trouwens te klein, en de voetjes haakten dus regelmatig aan de rand van de muismat, wat nou niet bepaald fijn is :/.

En dat je er prima mee kan werken geloof ik graag, aangezien het toch een betere mat is dan de standaard matten. Ook raak je eraan gewend, waardoor je aim naar mate je de mat hebt ook steeds beter word.

Maar als jij de fUnc prima vind, vooral zo houden :) . Ik geef alleen mijn mening over de fUnc, die ik met 3 verschillende muizen een half jaar heb gebruikt.
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:20:
ik heb zelf een FATpad, wordt nog altijd vaak "uitgelachen" vanwege zijn grootte ( ;) ) maar ik vind hem zelf echt geweldig :Y) _o_

de waarheid is imho echter dat er voor iedereen een andere "perfecte" muismat is .. als je graag @ high sens speelt is een func of steelpad oid denk ik veel relaxed'er, ik speel zelf op low sens en dan waardeer je het oppervlak en de wrijving van de FATpad wel :)
Jep 100% gelijk, ieder zijn eigen smaak, zijn eigen mat :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Roet op 22-02-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 17:36
Zit atm met een MX500 op een fUnc, maar ga over naar een Fatpad.
heb er ff op kunnen spelen, en vind em heerlijk :)
De fUnc slijt te snel vind ik, er ontstaan inderdaad irritante plekjes waar je muis veel stroever op beweegt. Heel irritant als je ff snel wilt omdraaien ofzo.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowpad is wel te krijgen bij The Syndicate in Rotterdam. Daar heb ik hem gehaald in ieder geval. Waar is die FatPad te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:14:
Snowpad is wel te krijgen bij The Syndicate in Rotterdam. Daar heb ik hem gehaald in ieder geval. Waar is die FatPad te halen?
Daar zat ik vanmiddag nog te kijken, maar online kon ik 'm nergens bestellen, moet je 'm soms bij hun afhalen ofzo?

De Fatpad is trouwens bij Perfect Systems te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook nog een toffe muismat voor opticals, als ik mijn mx500 binnen heb.

Ik volg het allemaal een beetje, maar wat mij opvalt is dat iedereen andere wensen heeft, omdat men andere games speelt (en daar dus zijn eisen aan verbindt: mohaa bijv. is nou niet het spel met de snelste gameplay en heeft dus minder behoefte aan een nauwkeurige mat).
Ik ben vooral benieuwd naar wat de mensen vinden die de quake series (1,3) spelen en aanverwante spellen die even snel of sneller gepaced zijn, want daar ondervind je het verschil tussen de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 22 februari 2004 @ 23:17:
[...]
Daar zat ik vanmiddag nog te kijken, maar online kon ik 'm nergens bestellen, moet je 'm soms bij hun afhalen ofzo?

De Fatpad is trouwens bij Perfect Systems te vinden :)
Thnx! Ja, ophalen, heb ik ook gedaan, op een nogal koude zondag, maar ik moest hebben hehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De icemat werkt niet zo goed met de mx700 en verder is het ook erg irritant dat je steeds teflon tape onder je muis moet plakken om dat irritante geluid te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surface muismat is al jaren het beste 'matje' wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik werk nog steeds op 2 witte a4-tjes die met plakband op mn buro zitten :+
Mn buro reflecteerd namelijk een beetje vaag, waardoor ik niet zonder mn muis kan bewegen :P
Maar het werkt perfect :Y)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
www.padz.nl
Iemand nog suggesties
-Ik speel op hoge sens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 15:34
Hier nog iemand met een Mx500 en een Func op de ruige kant en ik vind het super, wel een hard stabiel kunststof oppervlakte maar de ruwe kant geeft toch genoeg weerstand zodat je niet overdreven veel met je aim gaat "glijden" waar ik last van heb bij die hele gladde muismatten. Het is ook wel fijn dat de func niet zo dik is want dikke muismatten kunnen vaak wel is irritant zijn (everglide bv. :)).

Ik zelf speel trouwens CS met een aardig lage sens (2.1 zonder acceleratie) maar aangezien ik puur uit me pols speel heb ik totaal geen problemen met de grote van de func.

Naja de keuze is puur persoonlijk maar het is wel een feit dat je met een goede muismat veel beter mikt, ik raad je aan probeer ze ergens even te testen en maak dan je keuze of bedenk wat je wil en maak met behulp van reviews je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-10 17:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

* Demo is na anderhalf jaar al flink door zijn Everglide Giganta Optical Smoke heen geschuurd.. Afgezien daarvan vind ik het een hele fijne muismat :) De slijtage schijnt bij de huidige revisie overigens een stuk minder te zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk mis met een gewoon zwart Fellowes matje??? Die doet het prima met mijn Logitech Dual-Optical muis.

Ik heb gemerkt dat optische muizen met andere matjes in de war kunnen raken van textiel-patronen en kleuren. Mijn Dual-Optical deed namelijk nogal vreemd met een standaard rood muismatje (heen en weer schietende cursor).

@ Roet (4e post dit topic): Ik krijg van jouw verhaal een beetje een deja-vu gevoel. Copy-paste? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 00:23:
Wat is er eigenlijk mis met een gewoon zwart Fellowes matje??? Die doet het prima met mijn Logitech Dual-Optical muis.

Ik heb gemerkt dat optische muizen met andere matjes in de war kunnen raken van textiel-patronen en kleuren. Mijn Dual-Optical deed namelijk nogal vreemd met een standaard rood muismatje (heen en weer schietende cursor).

@ Roet (4e post dit topic): Ik krijg van jouw verhaal een beetje een deja-vu gevoel. Copy-paste? :-)
Hoezo? Ok het meeste lijkt ook op elkaar jah, dat klopt :P maarja beetje onderbouwing is ook nooit weg. Ik beschreef gewoon waarom ik de fUnc niet helemaal top vind, dat ik redelijk wat ervaring met muis/muismatten heb en ik raad hem een muismat aan met onderbouwing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de ICEMAT glad of net iets onder glad. Heb namelijk geen zin om uiteglijden als ik net die Headshot nog moet maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik heb dan geen mx700, maar wel een mx500.

Ik gebruik gewoon een blauw Fellowes matje. Loopt perfect, niet stroef, gaat lang mee en nog goedkoop ook.

Nog niks te klagen gehad. Vandaag heb ik 'm na 4 jaar vervangen voor precies dezelfde. De oude was een beetje smerig geworden en begon een beetje te rafelen. Heb ik gelijk naar mijn andere PCtje verhuist en de mat aldaar weggekieperd (irri plakkend toeristengeval).

Heb echter niks om te vergelijken.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 02:41:

Of mis ik iets ?????
Ik denk zij meer de muis vanuit de heup bewegen Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/354.gif

Mijn bureaublad functioneerd goed als mousepad.
(Het blad van mijn bureau! Niet dat er gedacht wordt dat ik mijn muis over m'n beeldscherm rag)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ik heb onder mijn mx500 een stoffen muismat zijn vet goedkoop en is perfect voor deze muis. echt het proberen waard toch mar 3 euro en waarschijnlijk beter dan die dure dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 25-10 14:42

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Stoney187 schreef op 28 februari 2004 @ 01:40:
ik heb onder mijn mx500 een stoffen muismat zijn vet goedkoop en is perfect voor deze muis. echt het proberen waard toch mar 3 euro en waarschijnlijk beter dan die dure dingen
Nadeel van stoffen muismatten, is dat ze makkelijk kunnen beschadigen en stroef kunnen zijn

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 00:57:
Is de ICEMAT glad of net iets onder glad. Heb namelijk geen zin om uiteglijden als ik net die Headshot nog moet maken :P
pst, ICEmat ;) wat denk je zelf :P
Al is je bureau niet waterpas glijd je muis er bijna vanaf :P
Ok, beetje overdreven :P maar hij glijd heel erg goed en licht.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Nu online
mduijvendijk schreef op 28 februari 2004 @ 10:33:
[...]

Nadeel van stoffen muismatten, is dat ze makkelijk kunnen beschadigen en stroef kunnen zijn
ja heb je gelijk in ook de zijkantjes laten soms snel los maar die van de mediamarkt zijn en glad en beachadigd niet snel! en voor dat geld kun je er gelijk 10 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 26-10 21:19
ff tussen door:
Welke muis + muismat moet ik kopen ?

Ik game vaak, het meest CS dat speel ik al 3 jaar...
En ik speel al heel lang op sensetivity 3.

Ik zat zelf te denken aan Logitech MX 500 en Snowpad? moek dat doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 28-02-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 00:57:
Hij is net iets onder glad, een klein beetje stroef matglas.. Het glijd echt super.. Maar het is niet aan te raden voor een optical muis, alleen de Intelli serie van microsoft doet het er goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.everglide.de/e...e_id0=1&kategorie_id1=121

ik heb sinds vandaag deze mat. de everglide gigantica :) Hij is groot en doet het fantastisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 19-10 07:34
Ik heb een Func 1030 met een MX500, deze gekocht op Drome X, half Drome heeft die muismat toen gekocht :)
Hij is niet super groot maar groot genoeg voor mij. Me MX500 glijd er super over nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 22:06:
http://www.everglide.de/e...e_id0=1&kategorie_id1=121

ik heb sinds vandaag deze mat. de everglide gigantica :) Hij is groot en doet het fantastisch :)
Deze heb ik ook gehad, alleen na een aardig tijdje HEEEEEEEEEEL intensief quaken was hij versleten... das dus een beetje jmmr. Daarbij gingen de voetjes van mijn muis (toendertijd een dual optical) naar de kloten. Vandaar dak nu dus een FatPad (alsop) heb.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Aan skates heb je toch niks als je een stoffenmad hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 19:30
ik gebruik voor m'n MX700 de Speedpad Rev. 2, ooit eens gekocht bij xxlcases.nl d8 ik

werkt trouwens uitstekend :)

[ Voor 19% gewijzigd door vogeltje op 29-02-2004 10:55 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GleNnoS_ schreef op 29 februari 2004 @ 10:50:
Aan skates heb je toch niks als je een stoffenmad hebt ?
Waarom niet? Het zal misschien wat minder glijden dan bij een gladdere ondergrond, maar dat is logisch. Je zult er wel op vooruit gaan qua glijen/wrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Hier kan je mTw pad kopen
Hier een review _/-\o_ http://www.godsofchaos.nl/review.php?iid=218

[edit]
als je um besteld ziet dat er zo uit
1 mTw Pad 22.95
1 Shipping 8.89

TOTAL: 31.84

[ Voor 21% gewijzigd door GleNnoS_ op 29-02-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Flapmo

and back is gigi!

Kheb een snowpad en een icemat black. Ligt aan de game, ut speelde ik op snowpad --> lekker groot voor al dat snelle draaien (igib) en cs toch lekkerder met icemat..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 15:34
Stoney187 schreef op 28 februari 2004 @ 01:40:
Waarschijnlijk ook niet :S.
GleNnoS_ schreef op 28 februari 2004 @ 17:05:
ff tussen door:
Welke muis + muismat moet ik kopen ?

Ik game vaak, het meest CS dat speel ik al 3 jaar...
En ik speel al heel lang op sensetivity 3.

Ik zat zelf te denken aan Logitech MX 500 en Snowpad? moek dat doen ?
Ik zou zeggen lees de threads door die over de betere muizen/muismatten gaan.
Er zijn een paar muizen en muismatten erg goed voor op niveau gamen maar de beste keuzen blijft persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik zou zeggen lees de threads door die over de betere muizen/muismatten gaan.
Er zijn een paar muizen en muismatten erg goed voor op niveau gamen maar de beste keuzen blijft persoonlijk.
Hmmz, ik heb net ff bij me broer zijn MX 500 + Icemat black + skates geprobeert ik vind um fijn en je glijd echt niet uit ofzo.
Ik heb zelf de goedkoopste logitech lasermuis en stoffenmat. Stoffenmat is tog hetzelfde als snowpad alleen er staat snowpad op en hij kan in de was ?
Als dat zo is ga ik toch voor een harde muismat vind ik tog fijner maar ik kan alleen niet kiezen tussen:
- Icemat
- fUnc 1030
- Steelpad 4S

Ergens in een oud topic kwam ik dit tege:

1. Icemat Black:
+slijtvast
+lekker glad
-zonder teflon maakt je muis een pokkeherrie
-schadegevoelig
2. fUnc1030:
+ heerlijk oppervlak
-slijtgevoelig
-de rubberen rand die om het oppervlak zit vervormt nogal eens
3. Steelpads:
+fijn oppervlak
+slijtvast
-Soms problemen met optical, ook de MX generatie

Steelpad valt zowiezo af als ie problemen heeft met MXjes van van logitech

Ik moet kiezen tussen icemat en func ... weet iemand nog goeie verschillen ?

[ Voor 6% gewijzigd door GleNnoS_ op 29-02-2004 19:40 . Reden: Te veel type fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
GleNnoS_ schreef op 29 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Hmmz, ik heb net ff bij me broer zijn MX 500 + Icemat black + skates geprobeert ik vind um fijn en je glijd echt niet uit ofzo.
Ik heb zelf de goedkoopste logitech lasermuis en stoffenmat. Stoffenmat is tog hetzelfde als snowpad alleen er staat snowpad op en hij kan in de was ?
Als dat zo is ga ik toch voor een harde muismat vind ik tog fijner maar ik kan alleen niet kiezen tussen:
- Icemat
- fUnc 1030
- Steelpad 4S

Ergens in een oud topic kwam ik dit tege:

1. Icemat Black:
+slijtvast
+lekker glad
-zonder teflon maakt je muis een pokkeherrie
-schadegevoelig
2. fUnc1030:
+ heerlijk oppervlak
-slijtgevoelig
3. Steelpads:
+fijn oppervlak
+slijtvast
-Soms problemen met optical, ook de MX generatie

Steelpad valt zowiezo af als ie problemen heeft met MXjes van van logitech

Onzin (?) best lang gebruikt, 0% vervorming, vraag me af hoe je daar op komt? :s
Meer weet ik niet, tis ook jouw smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Roet schreef op 29 februari 2004 @ 21:08:
[...]

Onzin (?) best lang gebruikt, 0% vervorming, vraag me af hoe je daar op komt? :s
Meer weet ik niet, tis ook jouw smaak...
Er staat ook "Dit kwam ik tegen in een oud topic." ik heb ut niet getypt. Hmmz dus dat is niet waar ...

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 29-02-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
GleNnoS_ schreef op 29 februari 2004 @ 21:58:
[...]

Er staat ook "Dit kwam ik tegen in een oud topic." ik heb ut niet getypt. Hmmz dus dat is niet waar ...
Ik ken toevallig dat topic nog en als ik het goed onthouden heb staan er ook reacties onder van "Hoe heb je dat voorelkaar gekregen?? :?" en derglijke :). Is ook wel knap als je dat voorelkaar krijgt zoals die gast dat had gedaan ( hij had pic gepost) Als ik dat zou willen creeeren zou ik nog moeite hebbe om dat voorelkaar te krijgen. Is mij in ieder geval niet gelukt. Zelfs nadat de rubbere base meerdere malen in de was was geweest. Verder slijt de fUnc wel redelijk snel. Maar als je goed je teflon bijhoud dan valt dat denk ik reuze mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 29-02-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb hier een Steelpad en een fUnc, maar ik vind de fUnc toch wel een stuk fijner, op de steelapd krijg ik vaak zweetplekken en daarvan gaat mijn muis [MX500] compleet van flippen, met de fUnc geen last van. Ik heb mijn sens redelijk laag staan in de meeste games en hij is groot zat voor me. Ook issie lekker glad [iig een stuk gladder dan de steelpad] en het mousecord houdertje is best handig ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 00:02
Ik heb een lange tijd een func gehad, leuk ding, maar sinds kort een fatpad.
echt wat een superding, lekker groot en slijt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hier de steelpad liggen. Er komen plasjes water op alsik hem gewoonweg met blote hand gebruik. Kheb er de gaming glove bij: nog minder frictie, ligt lekker op de muis, geen plasjes water en een warme hand: TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
GleNnoS_ schreef op 29 februari 2004 @ 19:34:
snip*
Ik zou gaan voor de Icemat. De fUnc is in het begin lekker maar slijt te snel vind ik.
heel irritant om een ruweplek op je muismat te hebben.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook icemat black, en ben wel tevreden...
Mja, heb intellimouse :)

Heerlijke aim, perfecte precisie.

1 nadeel:
Die mouseskates slijten als een gek bij mij, en zijn snel vies. Die moet ik ipc elke keer vervangen, maar heb maar 1 stripje erbij gekregen :X
Ook is hij elke keer koud als je net begint ;)

Kun je teflon tape niet gewoon bij doeetzelfzaak halen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
hihi, waarom zijn mensen zo pro icemat, dat ding is echt minder accurater dan de fuNc (volgens veel resenties en uit mijn eigen ervaring) en dan nog het belangrijkste, hij maakt echt een KUT geluid als je je muis beweegt.

fuNc>icemat
en je hebt ook nog de steelpad4d, die ook best goed is, maar nog niet zo goed als good ol` fuNc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 08:56:
Kheb ook icemat black, en ben wel tevreden...
Mja, heb intellimouse :)

Heerlijke aim, perfecte precisie.

1 nadeel:
Die mouseskates slijten als een gek bij mij, en zijn snel vies. Die moet ik ipc elke keer vervangen, maar heb maar 1 stripje erbij gekregen :X
Ook is hij elke keer koud als je net begint ;)

Kun je teflon tape niet gewoon bij doeetzelfzaak halen? :D
Dat zegt mijn broer ook ;)
CommanderKeen schreef op 01 maart 2004 @ 09:10:
hihi, waarom zijn mensen zo pro icemat, dat ding is echt minder accurater dan de fuNc (volgens veel resenties en uit mijn eigen ervaring) en dan nog het belangrijkste, hij maakt echt een KUT geluid als je je muis beweegt.

fuNc>icemat
en je hebt ook nog de steelpad4d, die ook best goed is, maar nog niet zo goed als good ol` fuNc :)
Dat van "minder accurater" is soms toch handiger? Het is maar wat je fijn vind de snelheid van je muis heen en weer .. Er was toch iets aan dat geluid te doen ?

Ik ga voor de icemat ;) Omdat die FuNc sneller slijt en ik heb icemat geprobeert bij me broer en ik vond hem fijn!

Trouwens was het verschil tussen Icemat 2nd edition en de normale ? tis 10 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 00:02
ahhhhh icemat, mijn god lijkt wel of er een boeing 747 naar beneden komt donderen, wat een verschikkelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, na deze reply's gelezen te hebben en ik eens een vergelijking maak met mijn muismat, is dit een grote loL :) ikke zelf heb een ruitjesblok van het formaat A5 (wit natuurlijk) , goed genoeg om te gamen, goed genoeg voor nauwkeurigheid, aangezien ik veel photoshop.

en dan denk ik in mezelf, waarom een super muismat kopen :D

maar echt, het werkt perfect en heb natuurlijk de MX700, anders zou ik ier niet zitten ;)
Pagina: 1