[Shuttle] Optical output naar achterkant?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
We zijn sinds vandaag in het bezit van een Shuttle SN41G2. Deze heeft een optische output aan de voorkant. Op zich leuk, maar ik zou het handiger vinden als dat aan de achterkant zat. Is dat mogelijk? Bestaan er "omleid"-kabeltjes voor? Aan de achterkant zitten op de behuizing 2 van die kleine vierkantje doordruk insparingen die volgens mij die maat hebben. Maar de manual rept daar niet over.

Verwijderd

Dat zul je zelf moeten maken vrees ik. Zoek wat schema's op, pak de soldeerbout en doen lijkt me. :)

• Ablaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
Een optisch kabeltje is niets anders dan een kunststof kabeltje was licht kan geleiden. Als je de aansluiting aan de voorkant niet gebruikt, is overzetten van de aansluiting het makkelijkst, denk ik. Ik vrees dat een passieve splitter niet echt werkt, omdat je daarmee de lichtintensiteit naar beneden haalt.

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Hmm, die uitgang aan de voorkant is ook niet echt best. Het plugje "klikt" niet als je hem er in stopt. Het werkt overigens wel, er komt geluid uit, maar het zit niet stabiel. Het lijkt alsof die uitgang te diep verzonken zit in het paneel.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb het er zelf opgemaakt.. schema is zeer makkelijk dus dat is vast niet het probleem.

je hebt er een dingetje voor van Shuttle zelf. das deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/shuttle/spdifs.jpg

Ik heb wat ongebruikte asus spdif printplaatjes van iemand gekregen die bij mycom werkt dus ik heb t zelf ingebouwd. (alleen coaxiaal) Volgende keer doe ik het netjes. Maar het ziet er zonder flits (in werkelijkheid dus) nog redelijk uit ook :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/shuttle/shuttleback.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/shuttle/spdif.jpg

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ziet er heel aardig uit.

Zit er nog iets van electronica op dat asus bordje? (of idem dito op die van shuttle?)

Of is het gewoon simpelweg een kwestie van het spdif-out signaal aan een tulpplugje solderen?

[ Voor 8% gewijzigd door hneel op 23-02-2004 18:48 ]

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
hneel schreef op 23 februari 2004 @ 18:48:
Ziet er heel aardig uit.

Zit er nog iets van electronica op dat asus bordje? (of idem dito op die van shuttle?)

Of is het gewoon simpelweg een kwestie van het spdif-out signaal aan een tulpplugje solderen?
[na wat zoeken]

Hm, volgens mij heb ik zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.andrewkilpatrick.org/mind/spdif/spdif_circuits.gif

Dat, ofwel voor 25 € het Shuttle CA10 S/PDIF uitbreidingskaartje kopen. :X

Ofwel een optisch kabeltje kopen. (nog veel duurder??)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hneel schreef op 23 februari 2004 @ 20:52:
[...]

[na wat zoeken]

Hm, volgens mij heb ik zoiets nodig:

[afbeelding]

Dat, ofwel voor 25 € het Shuttle CA10 S/PDIF uitbreidingskaartje kopen. :X

Ofwel een optisch kabeltje kopen. (nog veel duurder??)
volgens mij was er geen schema nodig.. ik heb diverse mensen hier op got iets zelf zien solderen.. de aansluiting op je mobo is klaar om direct aan een coax of spdif aansluiting te hangen.. Als ik me niet vergis dus he.

[rml][ EL] Zelfgebakken spdif bracket (coax + optisch, met pics)[/rml]

deze user heeft ook iets zelf gefabriceerd maar ik had een plankje al liggen en had geen optische in out nodig (vond ik :))

ehm.. ik zie wel iets van weerstandjes waar ik geen verstand van heb dus misschien is dat schema inderdaad nodig

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Pixal schreef op 23 februari 2004 @ 23:43:
[...]

volgens mij was er geen schema nodig.. ik heb diverse mensen hier op got iets zelf zien solderen.. de aansluiting op je mobo is klaar om direct aan een coax of spdif aansluiting te hangen.. Als ik me niet vergis dus he.
Je hebt gelijk! :)

Ik had nog een ouwe bracket met een S/PDIF tulp-plugje liggen. Die kwam van een ouwe soundblaster AWE64. Ik heb die op de s/pdif poort van het shuttle mobo geprikt en het werkt. Er was dus geen extra electronica nodig.
Pagina: 1