Toon posts:

DVD ROM van MEDION MS-6785 niet meer open

Pagina: 1
Acties:
  • 1.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie doet zich voor:

Deze week gloednieuwe pc gekocht bij Makro; Medion MS-6785
SPECS:
-Pentium IV 3,0 Ghz, 800 mhz fsb
-Windows xp home edition
-1024 MB DDRRAM
-nVidia GeForce FX 5200 256MB
-120Gig harde schijf
-16X DVD rom
-DVD rewriter 8xdvd+r, 4xdvd+rw, 8x DVD-r, 4xdvd-rw, 24xcd-r, 16x cd-rw

Systeem gestart en alles werkte prima. Heb echter probleem met de 16x dvd rom van Afree. Wilde een dvd testen en deze in de speler gestopt. (de speler ging gewoon open en dicht zonder problemen) de film werd echter niet afgedraaid en omdat ik nog wat andere zaken aan het instellen was op mijn pc ben ik eigenlijk helemaal die cd vergeten. Nu een paar dagen later blijkt dus dat de cd nog in de speler zit. Deze wil echter niet de cd meer teruggeven. Omdat de spelers achter klepjes zijn weggewerkt in de kast van Medion, zie je totaal geen lampjes branden. Heb met de hand voorzichtig klepje naar voren gehaald en toen zag ik dat het ledje van de speler continu knipperde. Wat ik ook probeerde de cd kwam er niet uit. Opnieuw opstarten, stroom eraf, ff wachten, erop, dvd speler verwijderen in hardware overzicht, opnieuw installeren, biertje nemen, weer proberen, vloeken niets. De speler blijft knipperen en doet helemaal niets. De speler wordt wel herkend in "deze computer". Heb voorzichting handmatig cd verwijderd maar de speler blijft knipperen en gaat niet meer open. Wil ook dus ook de inhoud van een cd niet weergeven. En zoals ik al zei, de speler wordt wel weergegeven door Windows. Heb ook geen conflicten gezien/gevonden.

Ik heb de hele avond lopen zoeken op internet en hier op Tweakers voor een oplossing. Helaas niets gevonden wat er op leek. Zie wel veel foutmeldingen waarbij speler niet meer opengaat maar daarbij knippert ook vaak het ledje niet meer en wordt speler niet herkend. De site van de fabrikant bracht ook geen oplossing.

Ik wil liever de kast nog niet openmaken in verband met de garantie. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt! 8)

Jippy

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:03
Ik lees dat je garantie hebt, claimen die speler. Bij een machine van een week oud mogen dit soort dingen niet voorkomen.

[ Voor 43% gewijzigd door Teddy op 21-02-2004 21:41 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Gaat de cd-lade ook niet open als je op eject drukt gelijk nadat je de PC opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lijkt mij het beste. Heb het hele setje pas sinds woensdag dus dat is nog geeneens een week. Wel jammer, want het is geen pretje om naar de balie te gaan van de Makro. Wil liever niet hele systeem inleveren maar gewoon nieuwe speler. Zal maandag eerste wel die Medion toko inlichten. Allicht dat ze een nieuwe speler kunnen toesturen want ik heb on-site garantie voor twee jaar. <<garantie on shit :)>>>

groet

jippy :(

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op 21 februari 2004 @ 21:44:
Gaat de cd-lade ook niet open als je op eject drukt gelijk nadat je de PC opstart?
Lordsnow,

Nee zodra ik gelijk na het opstarten op de eject knop druk gebeurt er niets. Wel gaat gelijk het lampje knipperen en dat blijft continue zo tot ik mijn pc weer uitzet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 21:47:
Ja dat lijkt mij het beste. Heb het hele setje pas sinds woensdag dus dat is nog geeneens een week. Wel jammer, want het is geen pretje om naar de balie te gaan van de Makro. Wil liever niet hele systeem inleveren maar gewoon nieuwe speler. Zal maandag eerste wel die Medion toko inlichten. Allicht dat ze een nieuwe speler kunnen toesturen want ik heb on-site garantie voor twee jaar. <<garantie on shit :)>>>

groet

jippy :(
hoe het nieuwe service center het doet weet ik niet, maar het oude kon je gewoon je kopotte dvd opsturen, en binnen 2 dagen stond de postbode voor de deur met een nieuwe. moet je wel zelf voorstellen aan de helpdesk, anders doen ze het op de n00b-proof manier.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zit er niet een klein gaatje onder de la van de speler, hier kun je een dun iets als een paperclip in drukken en dan zou de la open moeten springen...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 21 februari 2004 @ 22:32:
Zit er niet een klein gaatje onder de la van de speler, hier kun je een dun iets als een paperclip in drukken en dan zou de la open moeten springen...
Ik heb met een kleine naald de dvd speler open gekregen en zo de dvd eruit kunnen halen. Deze overigens in de andere spelen perfect kunnen bekijken zonder problemen. Maar de lade gaat dan niet meer dicht. Voorzichtig dichtgeduwd maar na opstarten nog steeds niks. Lichtje blijft overigens stoïcijns knipperen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:41:
[...]

Ik heb met een kleine naald de dvd speler open gekregen en zo de dvd eruit kunnen halen. Deze overigens in de andere spelen perfect kunnen bekijken zonder problemen. Maar de lade gaat dan niet meer dicht. Voorzichtig dichtgeduwd maar na opstarten nog steeds niks. Lichtje blijft overigens stoïcijns knipperen.
Heb je de voedingkabel en IDE kabel er al eens uitgehaald en opnieuw geplaatst, misschien is een van deze twee kabels niet goed (aangesloten)?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 21 februari 2004 @ 23:19:
[...]

Heb je de voedingkabel en IDE kabel er al eens uitgehaald en opnieuw geplaatst, misschien is een van deze twee kabels niet goed (aangesloten)?
Had dus tot nu toe alles geprobeerd behalve het testen van de IDE kabel en voeding omdat ik kast nog niet wilde openmaken. Heb vandaag eerst geprobeerd het Medion service centre te bellen maar dit duurde te lang (werd in de wacht gezet) dus heb mailtje gestuurd. Kreeg keurig netjes bericht terug (kwartier later) met mededeling dat ivm drukte de gebruikelijke responstijd op mailtjes niet gehaald zou worden. Er stond echter niet bij hoe lang dit dan wel zou gaan duren. Vanavond nog steeds geen bericht maar zelf gewoon ff pc opengemaakt. Zat geen zegel op de kast dus kon gewoon openschroeven. Heb IDE kabel en voeding eruit gehaald en opnieuw ingestoken.

Guess what: DVD rom draait als een zonnetje alsof er niets gebeurd is. Probleem opgelost dus. Vreemd dat DVD rom het eerste wel deed en na dvd niet meer. De kast is niet verplaatst ofzo (door eventueel schokken ofzo). Ik heb denk ik wel een vermoeden. De DVD was een kopie (aanvankelijk dacht ik dat het een origineel was) en waarschijnlijk gaat ie daar dus van stijgeren. Iedereen bedankt voor de snelle reacties en tips. Topic kan wat mij betreft dus gesloten worden.

Greetz

Jippy 8)7
Pagina: 1