Geluid bij DVIX rip+AVI in 2en hakken

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
heb gisteren een DVD-ke geript[the game, leuke movie trouwens], beeld is perfect, bijna geen verschil..alleen het geluid..is ook goed, maar alleen een beetje heel zacht..heb het geript met ac3dec, hoe krijg ik het harder???

Ohh ja, de file is 856mb groot, en nu wil ik hem in 2en delen..hoe ga ik dit doen??

THNX

Verwijderd

Waarschijnlijk is er wel een proggie voor om geluid te normalisren (max versterken zonder vervorming) 800mb is wel beetje veel, maar probeer et is met cooledit...

Verwijderd

Pak anders ff avichop . Kan je AVI's perfect splitten...

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Vanwege het zachte geluid ben ik afgestapt van ac3dec. Beter is om dan totalrecorder te gebruiken. Maar makkelijker is voortaan met flask rippen.
Avichop werkt inderdaad goed. enige nadeel is dat het op x aantal (door jou op te geven) mb knipt, dus dat kan midden in een zin zijn. Zelf gebruik ik daarom virtualdub om de avi in tweeen te knippen. Dan heb je de mogelijkheid om een 'stil' stukje van de film op te zoeken , en eventueel met enkele frames terug het tweede deel te maken.

Fakir

Verwijderd

Nog een andere mogelijkheid om geluid te rippen is, om gebruik te maken van GraphEdit. Deze is volgens mij de snelste methode om geluid te rippen, +/-10 minuten voor een film van 1:30.
Weet er iemand nog een andere snelle manier??

GrTnX Corleone.

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ja..ken iemand me dan ff uitleggen doe dat werkt met virtual dub??? want ik heb al vanalles geprobeert, maar snap er geen hol van? of moet ik gewoon de 1ste helft opnemen en de 2de ook??? en heb ik dan 2delen, ohh ja avichop had ik al en dat werkt nie..hij stopt bij mij spontaan, [draai onder win2k!]

THNX

Verwijderd

TIP:

Ga is naar http://dvd.box.sk > divX section > en dan naar encoding tools, daar staan een aantal proggies om geluid te normaliseren (zo hard mogelijk zonder vervormen) :) :)
Pagina: 1