Ik ben dus op zoek naar een nieuwe CD-speler, want mijn 7 jaar oude Sony CDP-XE310 raakt aan het einde van zijn Latijn. 't Ding leest gebrande CD's beter dan originele
Schoonmaak CD-tje biedt geen soelaas.
Het vervangen van de CD-speler wordt het startschot van een lange-termijn project, waarbij ik uiteindelijk ook mijn receiver (Sony STR-DE405) en speakers (Eltax Symphony 8.2) ga vervangen. Dit kan echter nog wel een jaar duren.
Aangezien de toekomstige apparatuur bij mij weer een lange tijd mee moet gaan (> 10 jaar), wil ik ook goede apparatuur. Ik luister veel muziek en geluiskwaliteit is daarom zeer belangrijk voor me. Het hoeft niet hard, maar wel mooi en goed. Mijn muziekvoorkeur ligt bij de jaren 80: Toto, Dire Straits, The Scorpions, maar ook Pearl Jam, Pink Floyd...
Vanmiddag ben ik bij Hanze Hifi in Zwolle geweest om me enigszins te oriënteren op een nieuwe CD-speler. Dit was meer een oriënterend gesprek en we hebben een afspraak gemaakt voor 6 maart om te komen luisteren. Ik neem mijn huidige speler mee en een aantal CD's. Daarna sluiten we dan andere CD-spelers aan om te bepalen welke speler mij hest best lijkt te bevallen.
Mijn budget voor de CD-speler ligt opm en nabij de 400 euro (minder mag ook
). Nu wend ik mij tot jullie. Voor de aanstaande luistertest, ben ik benieuwd naar jullie opinie: welke merken/types moet ik zeker de revue laten passeren? Zelf heb ik de volgende merken in gedachten: NAD, Denon, Onkyo. Daarbij moet in het achterhoofd worden gehouden dat deze voorlopig wordt aangesloten op een Sony STR-DE405 receiver, maar deze wordt op termijn ook vervangen. Daarom is het voor mij ook belangrijk om te weten welke merken/types versterkers de moeite waard zijn (laten het budget daarvoor gemakshalve even stellen op ca. €1000,-).
Het vervangen van de CD-speler wordt het startschot van een lange-termijn project, waarbij ik uiteindelijk ook mijn receiver (Sony STR-DE405) en speakers (Eltax Symphony 8.2) ga vervangen. Dit kan echter nog wel een jaar duren.
Aangezien de toekomstige apparatuur bij mij weer een lange tijd mee moet gaan (> 10 jaar), wil ik ook goede apparatuur. Ik luister veel muziek en geluiskwaliteit is daarom zeer belangrijk voor me. Het hoeft niet hard, maar wel mooi en goed. Mijn muziekvoorkeur ligt bij de jaren 80: Toto, Dire Straits, The Scorpions, maar ook Pearl Jam, Pink Floyd...
Vanmiddag ben ik bij Hanze Hifi in Zwolle geweest om me enigszins te oriënteren op een nieuwe CD-speler. Dit was meer een oriënterend gesprek en we hebben een afspraak gemaakt voor 6 maart om te komen luisteren. Ik neem mijn huidige speler mee en een aantal CD's. Daarna sluiten we dan andere CD-spelers aan om te bepalen welke speler mij hest best lijkt te bevallen.
Mijn budget voor de CD-speler ligt opm en nabij de 400 euro (minder mag ook
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?