Toon posts:

[Systeemvraag] AMD64 3200+ systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ben beetje hardware-noob en wil nou voor de eerste keer eigen pc bouwen.
Mijn oog is op dit systeem gevallen:

• Chieftec Dragon Big Tower Zwart
• AMD Athlon™ 64 3200+ processor
• ASUS K8V DeLuxe moederbord
• Corsair 512MB DDR geheugen
• Maxtor 120 GB (8MB cache) 7200r U133
• Sapphire ATi 9600XT 256MB videokaart
• 16x DVD-ROM speler
• 1,44MB disk drive
• Apacer multimedia card reader/writer
• 10/100 Netwerkkaart
• Computerland 480W P4/2 Fans
• Coolermaster Jet 7

Mijn vragen:
-Is dit een goed systeem of zouden jullie hier nog wat aan veranderen? (het geld groeit niet op mijn rug, ben nog maar 15)
-Is een P4 3.2 Ghz een betere keuze? ik twijfel hier nl. nog al tussen
-Waar moet ik nog speciaal opletten als ik dit in elkaar ga zetten?

Alvast bedankt Tim
Aikeleer schreef op 21 februari 2004 @ 20:23:
Als je zo'n topic opent, geef dan i.i.g. aan wat je met de PC doet. Systeemvragen zijn toegestaan in CSL, maar met regels. Deze regels kan je hier vinden.
Een paar dingen mis ik bij je topicstart, om ze even op te sommen:
Waarom heb je dit systeem gekozen
• Je budget in dit geval
• Wat je dus zoal doet
• Wat je al hebt opgezocht (bronnen, research)

Ik raad je aan om even dit in je topicstart erbij te zetten, anders gaat dit topic alsnog dicht.
1. Ik het dit systeem gekozen omdat ik snelheid en kwaliteit voor een leuke prijs wil
2. Het budget is rond de €1000-1100 (dit systeem kost €1080)
3. Ik game en internet veel
4. Ik heb al heel wat reviews op deze site gelezen en veel vergeleken van computerzakensites

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:27 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 18:49
redelijk.
Niet echt super maar het kan er mee door.
je moet 1 GB ram hebben tegenwoordig.
minstens een ATI 9800 Pro of XT inplaats van een 9600XT.
Voor de rest 'n prima systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, moet later nog een 512 DDR ram bij komen, heb ik nu geen geld voor.
Zelfde geldt voor 3d-kaart

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zou voor een PIV 3.xx HT gaan.

maar dat kan je zelf ook wel uit zoeken met de search

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hoeveel MHz is dat geheugen? PCxxxx? Dat kan namelijk wat performance schelen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 21-02-2004 20:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En wat wil je met het systeem gaan doen dan? Dat kon ik nergens vinden...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Systeemvragen: wat moet ik kopen? Is dit goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
is PC3200

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je zo'n topic opent, geef dan i.i.g. aan wat je met de PC doet. Systeemvragen zijn toegestaan in CSL, maar met regels. Deze regels kan je hier vinden.
Een paar dingen mis ik bij je topicstart, om ze even op te sommen:
Waarom heb je dit systeem gekozen
• Je budget in dit geval
• Wat je dus zoal doet
• Wat je al hebt opgezocht (bronnen, research)

Ik raad je aan om even dit in je topicstart erbij te zetten, anders gaat dit topic alsnog dicht.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
-Is dit een goed systeem of zouden jullie hier nog wat aan veranderen? (het geld groeit niet op mijn rug, ben nog maar 15)
Het is een best net systeem, zeker voor iemand van 15 jaar, maar misschien is het slim om een budget te geven, dan kunnen we daar rekening mee houden als we iets anders voorstellen :)
-Is een P4 3.2 Ghz een betere keuze? ik twijfel hier nl. nog al tussen
In veel benchmarks ontlopen de AMD Athlon 64 3200+ en de P4 3.2 Ghz elkaar niet veel, dus mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de A64 3200+.
-Waar moet ik nog speciaal opletten als ik dit in elkaar ga zetten?
Dat je niks sloopt? ;)

The devil is in the details.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik zou in plaats van die Radeon 9600XT 256MB de 128 MB versie nemen, die beschikt over sneller geheugen. Tenzij je spellen/zware graphics applcaties draait en/of op een grote resolutie (1600 x 1400, ongeveer, en groter).

En wat voor type systeemgeheugen had in gedachten, PC2100 of PC2700 of PC3200 dat scheelt nogal in prestatie namelijk.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
En ESD ;)

Maar de AMD is zeker snel genoeg voor alle games op de markt.
De radeon tja.. het is een redelijk kaartje, ik zou zelf als ik kon een radeon 9700 / pro op de kop tikken ( 2e hands dus ;) ) Scheelt zeker wat, en helemaal als je hem overcloked. Mijn Game-sys doet niet onder voor een p4 3.2 ghz met een radeon 9800.

Dit natuurlijk door het overclokken, maar persoonlijk zou ik dus voor de 9700 serie gaan :)

Als hdd zou ik zelf een WD nemen, iets beter dan de maxtors, ik heb namelijk heel wat maxtors en WD's kunnen testen, en uit ervaring werken de WD's net iets sneller en stiller.

Hoewel ik op dit moment een 200GB maxtor in mijn computer heb :)

Wat de fan betreft, zou ik zelf voor een Zalman gaan maar dat is ook zeer persoonlijk. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Roberto op 21-02-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis een PC3200
en de vragen om geen slot te krijgen zijn in de topicstart vermeld.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Xtremer schreef op 21 februari 2004 @ 20:13:
redelijk.
Niet echt super maar het kan er mee door.
je moet 1 GB ram hebben tegenwoordig.
Wat een waanzin. Ik draai al jaren met 768MB, maar het nut t.o.v. 512MB is nog altijd te verwaarlozen, tenzij ik abnormaal ga zitten Photoshoppen.
minstens een ATI 9800 Pro of XT inplaats van een 9600XT.
Voor de rest 'n prima systeem.
Hangt er maar net vanaf wat je ermee wil. Als je geen die-hard gamer bent (jaja, niet iedereen koopt z'n PC voor spelletjes) is een 9600XT zat. Bovendien ook nog een stuk stiller omdat ie veel minder warm wordt.

Overigens zou ik wel een 128MB 9600XT kaart nemen. Die 256MB is echt nutteloos en bovendien is het meestal trager geheugen. De Asus 9600XT 128MB kan ik je wel aanraden.

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 21-02-2004 20:33 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Exirion schreef op 21 februari 2004 @ 20:30:
[...]

Wat een waanzin. Ik draai al jaren met 768MB, maar het nut t.o.v. 512MB is nog altijd te verwaarlozen, tenzij ik abnormaal ga zitten Photoshoppen.

*snip snip snip snip snip*

Overigens zou ik wel een 128MB 9600XT kaart nemen. Die 256MB is echt nutteloos en bovendien is het meestal trager geheugen. De Asus 9600XT 128MB kan ik je wel aanraden.
Al battlefield 1942 geprobeerd ..... online... met .. 16 personen in een map... een GROTE map....

1Gb heeft dan HEEL VEEL zin!

There is no place like ::1

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die vragen zijn geen regels die je zo kan antwoorden. Zoals in de FAQ staat vermeld gaan vrij algemene systeemvragen op slot. Zulke eisen zijn niet echt specifiek of speciaal, gewoon gamen en wat internetten kan je vaak op de meeste gamesystemen (zoals ze vaak in winkels worden genoemd) wel. Wil je graag feedback op je keuzes zal je specifiek moeten zijn.
In de FAQ staat ook een linkje naar een voorbeeld van zo'n specifieke vraag, die veel duidelijk maakt: zie dit topic.

Alles loopt nu een beetje doorelkaar, het topic is alles behalve overzichtelijk. Ik raad je aan toch nog eens goed alles door te nemen voordat je nog een topic opent, er mist toch nog veel in je topicstart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.