Toon posts:

Geloof en Relaties (verkering)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag van mensen willen weten of ze gelovig zijn en bv een relatie hebben met een niet gelovige en hoe dat dan gaat, wat zijn de moeilijke punten in de relatie? waar blijf je op hangen? Kan ook zijn bv moslim met een christelijke persoon etc...
Vinden jullie dat zulke relaties kunnen slagen of zeggen jullie van je kan er beter niet aan beginnen? Hoe zouden familieleden of vrienden reageren als je thuis zou komen met iemand van een ander geloof? Zou dat uitmaken? etc...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Checklist voor het goed starten van een discussie op W&L

0. Voldoet topic aan eisen algemene FAQ?
1. Valt onderwerp van topic onder wetenschap of levensbeschouwing?
2. Valt er over het onderwerp op W&L te discussiëren?
3. Bevat topicstart een expliciete stelling?
4. Bevat topicstart een eigen mening?
5. Bevat topicstart een argumentatie?
6. Bevat topicstart een conclusie?
7. Voldoet je net geschreven tekst aan W&L policy?
8. Dekt topictitel de lading?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zelf heb een vriendin die uit een redelijk streng katholiek gezin komt voor Nederlandse begrippen. Ik heb zeker respect voor deze mensen ookal ben ik zo atheïstisch als het maar kan. Uiteraard komt het wel eens aan de orde met mijn vriendin. Maar eens worden doen we het toch niet, het geloof is voor een vorm van de reinste indoctrinatie door kerk en opvoeding. Zij ziet zelf ook in dat het alles te maken heeft met de opvoeding.

Zijzelf is niet zo rechtzinnig als haar ouders, eigenlijk 180 graden anders. Ze is het ook met heel veel dingen niet eens mbt haar ouders en de kerk.

Maar bij mij zou het niet werken(denk ik) als mijn vriendin echt gigantisch streng/orthodox was. Overigens hebben haar ouders nergens problemen mee dat ik niet gelovig ben, maarja ookal was dat zo dan zou het ons niet in de weg staan.

Oh of het een kans van slagen heeft? Nou we zijn al meer dan een jaar gelukkig samen dus het kan wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Y0ur1 op 21-02-2004 20:16 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:02:
Ik zou graag van mensen willen weten of ze gelovig zijn en bv een relatie hebben met een niet gelovige en hoe dat dan gaat, wat zijn de moeilijke punten in de relatie? waar blijf je op hangen? Kan ook zijn bv moslim met een christelijke persoon etc...
Vinden jullie dat zulke relaties kunnen slagen of zeggen jullie van je kan er beter niet aan beginnen? Hoe zouden familieleden of vrienden reageren als je thuis zou komen met iemand van een ander geloof? Zou dat uitmaken? etc...
Hoi HiLaL,

Ik ben blij met je enthousiaste deelname hier in de discussies in W&L, maar ik zal dit topic helaas moeten sluiten, omdat deze vraagstelling in het forum Stuffis Generalis thuishoort. Hoewel dit topic kan uitlopen in discussie over bepaalde onderwerpen, is het allereerst een inventarisatietopic over ervaringen van anderen en daar is W&L niet voor bedoeld. Normaalgesproken zou ik het verplaatsen, maar jij hebt nog geen toegang tot SG (zie de FAQ voor meer informatie).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.