Toon posts:

[VBScript] Data (Plaatje) kopieren van Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een textfile (bv html) wilt uitlezen kun je dat bv zo doen:

GetURL = "<FILENAAM>"
Dim Http
Set Http = CreateObject("Microsoft.xmlhttp")

Http.Open "GET", GetURL, False
Http.Send
HtmlResult = Http.ResponseText

Set Http = Nothing
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set File = fs.CreateTextFile(Path, True, False)
File.Write HtmlResult
File.Close

Maar data (Zoals bv een .gif file) kun je hiermee niet kopieren.
Wie kan mij vertellen hoe dat wel moet?

In principe is kopieren voldoende maar ook met het FileCopy krijg ik het niet voor elkaar. Ook dat is alleen voor tekstbestanden

Verwijderd

Als je zoekt op 'filesystemobject write binary files' vind je als eerste hit:

Work with binary files in VBSscript - read and write local and remote files.

Een beetje eigen initiatief had in dit geval niet overbodig geweest ;)

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar wil ik wel even op reageren, want er wordt wel vaker gereageerd in de trend van:Kijk eens bij Google.

Kijk, als ik iets wil weten kan ik natuurlijk gaan zoeken op Google. Dat weet ik ook wel. Alleen is het wel zo dat je vaak niet (meteen) de goede term hebt, op een commerciele link uit komt oid.

Daarentegen kan ik ook een berichtje plaatsen op GOT. Dan moet ik even op het antwoord wachten maar doorgaans krijg je wel een vrij goed antwoord. Meer toe de point.

In dit geval had ik al gezocht op Google maar kwam dus inderdaad niet terecht op de juiste info. Daarna moest ik weg. Oftwel even mijn "zoekopdracht" plaatsen op GOT. Nu ben ik weer thuis en ik heb meteen antwoord.

Veel effectiever dus.

Het antwoord dat ik vaak hier tegenkom (Ga eens kijken bij Google) vind ik dus meestal niet zo slim over komen. Immers de vraagsteller heeft ook wel van Google gehoord, ga daar maar van uit. Hij/zij zal dus wel zijn redenen hebben om niet bij Google te kijken maar de vraag te plaatsen bij GOT.

Draai het trouwens ook eens om. Wat zou jij ervan vinden als je een zoekopdracht intypt bij Google en Google geeft als antwoord: Ja ga maar zoeken bij GOT? Dat zou ook niet echt ergens op slaan toch?

Dus wil ik graag bij deze aan alle GOTTERS vragen om NOOIT meer een antwoord te geven in de trend van: Zoek eens bij Google.

Desalniettemin bedankt voor je antwoord!!!

DK (Die altijd wel in is voor een beetje discussie B) )

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:

nee, GoT is niet jouw persoonlijke zoekmachine; er wordt hier immers van jou verwacht dat je zelf eerst moeite ergens voor doet (daarom zijn we ook tweakers).
Dat je misschien niet 1-2-3 op de juiste steekwoorden kan komen, dat kan gebeuren, maar geef dan in ieder geval ook even aan waar je wel op gezocht hebt.
GoT is geen afhaalchinees voor antwoorden; in dit geval was het misschien wel effectief voor jou, maar voor hetzelfde geld had je een slotje gekregen vanwege te weinig zelf-initiatief, en dan gaat zo'n houding dus tegen je werken.... Mensen zijn immers eerder bereid je te helpen als je zelf ook initiatief toont.

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 22-02-2004 01:16 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 22 februari 2004 @ 01:13:
offtopic:
...GoT is geen afhaalchinees voor antwoorden....
HA HA HA, tegen zulke antwoorden kan ik niet op hoor! _/-\o_

Ik beloof plechtig in het vervolg eerst even beter bij Google te kijken ;)