[netwerk] geen internet op mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
ok ik zit met het volgende probleem:

ik heb voor de pc's hier thuis een netwerkje liggen die via een ethernet modem/router internet delen. tot zover geen enkel probleem. op alle pc's kan ik internetten en data van en naar elkaar zenden. maar nu het volgende: ik heb ook een neiuwe laptop (centrino) en wil dus gebruik maken van die mogelijkheid. nu heb ik nog eenoude PCMCIA WIFI liggen die in de pc beneden bij ons past (een sony vaio die is opgebouwd met veel notebook komponenten. die ene die je kunt opklappen).maar het lukt me niet om het draaiende te krijgen. ik kan niet instellen dat mijn laprop een verbinding maakt met de pc via die wifi zender en dan via de ethernetmodem/router te kunnen internetten. alle pc's werken onder windows xp.

ik heb de search nagekeken en daar heb ik geen oplossing kunnen vinden. ben al de hele dag bezig.

Verwijderd

Je moet ergens in je netwerkinstellingen je netwerkkaartje op ad-hoc zetten. Dat is een verbiiding tussen 2 wifi kaartjes.

Als dit gebeurd is moet je een verbindingsbrug/netwerkbrug maken tussen de wifi en de lan/internet verbinbing.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:05 ]

Verwijderd

En hoe doe je dat precies? Ik heb hetzelfde probleem! Ben geen expert!!