[Suse 9.0 Pro] Internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na veel geklooi met debian en het toch niet helemaal lekker voor elkaar kunnen krijgen, heb ik van de week besloten om toch maar suse 9.0 te installeren om als beginende linuxer eerst maar eens wegwijs te worden met een makkelijkere variant.

Dit ging eigenlijk feilloos met behulp van YaST2 en alle hardware werd probleemloos herkend. :)
Internet werkte nog niet, maar na verder alles ingesteld te hebben, dacht ik laat ik dit maar eens gaan proberen.

Na via YaST2 de netwerkkaart ingesteld te hebben met het vaste ip adres: 192.168.1.4 en subnetmasker 255.255.255.0 dacht ik dat ik probleemloos kon internetten, nou vergeet het maar. Er is een verbinding naar de router toe, want ik kan via konqueror inloggen op mijn router, maar wanneer ik probeer tweakers o.i.d. te openen, krijg ik de volgende reply:

"Er deed zich een fout voor tijdens het laden van http://www.tweakers.net:

Onbekende host: www.tweakers.net"

Nu heb ik het systeem waar suse 9.0 op draait via een 3com ethernet kaartje aangesloten op een e-tech router die vervolgens weer verbonden is met een kabelmodem en internet via @home. (Alles bedraad btw)
Op deze router zijn nog 3 andere pc's met internet verbonden d.m.v. statische ip's. (Deze draaien overigens allemaal XP) en vandaar dat ik ook de netwerkkaart in Suse 9.0 op een statisch IP wil hebben. (192.168.1.4)
Vervolgens ook nog geprobeerd om 192.168.1.4 via de router in de DMZ te zetten maar alles zonder resultaat.

Het vervelende is ook dat ik dus geen updates e.d. op kan halen, is hier een oplossing voor of wil ik nu gewoon iets dat niet kan, wat zou betekenen dat ik dus alle XP computers en de router op DHCP moet zetten en dan zou moeten kijken of het werkt?
Ik vind het alleen zo vreemd dat ik dus wel op de router kan inloggen maar geen enkele internetpagina kan openen en nog veel erger zelfs de updates voor Suse niet binnen kan halen.

PS: Heb reeds gezocht op google en hier op GoT, maar iets dergelijks ben ik niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik hoef hier met SuSe 9.0 personal helemaal niks te doen om het internet op te komen, word allemaal vanzelf herkend, kzit achter een SiteCom routertje met Kabel van @home.....

Kunje wel sites pingen??

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, als ik een site ping b.v. www.tweakers.net dan krijg ik: "unknown host www.tweakers.net" als ik naar een extern IP adres ping krijg ik: "network is unreachable".

Maar als ik dus naar de router ping die IP 192.168.1.1 heeft dan krijg ik gewoon respons, en ik krijg ook gewoon antwoord van de bak die suse 9.0 draait als ik ernaar toe ping vanaf een van de XP bakken 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook ADSL scripts te downloaden van www.xs4all.nl zie helpdesk en dan Linux.
Als je tenminste ADSL hebt.

Groeten

Loek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:02
Staat de DNS ook goed?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel proberen is het gelukt, ben nu updates aan het binnenhalen op m'n Suse bak :D

Het was toch noodzakelijk om de router om te gooien naar DHCP en alle XP bakken automatisch een IP te laten ophalen en de Gateway handmatig per systeem in te voeren, de Suse bak werd als een van de eerste systemen herkend in de DHCP client table van de router, de XP systemen zijn nu ook voorzien van automatische IP adressen.

Ben blij dat het met deze router gelukt is trouwens.

Thanks voor jullie hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 23:43 ]

Pagina: 1