Toon posts:

[wmp54g] 802.11b-antenne of 802.11-antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb thuis een WRT54G Acces Point en er zijn 4 computers wireless hierop aangesloten middels een WMP54G PCI Kaart. Nu is het geval dat 1 pc een lage signaalsterkte ontvangt. Ik wil hier graag verandering inbrengen door op de WMP54G van deze pc een externe antenne aan te sluiten i.p.v. de antenne die er nu op zit.

Ik heb een mooie antenne gezien bij de WiFishop:
Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/pawin10d.jpg
Pacific Wireless Flatpannel Antenne 10 dBi +2 meter kabel.

De aansluiting is goed voor mijn WMP54G kaartje, alleen ik vroeg me af of deze antenne ook werkt met de 802.11G standaard. Hij is [volgens mij] namelijk bedoelt voor 802.11B netwerken...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik heb al gezocht op Google
Ik heb al in de FAQ gekeken
Ik heb een mail gestuurd naar Wifishop maar na 1,5 week nog geen antwoord gekregen:(

dus nog geen specifiek antwoord gekregen op mijn vraag

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:06 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij maakt het die antenne weinig uit. Hij zou hooguit kieskeurig kunnen zijn voor een frequentie en laat die nou bij zowel b als g hetzelfde zijn.

Overigens heb ik deze antenne al twee keer probleemloos op een 802.11g AP aangesloten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
802.11b en 802.11g is op antenne gebied hetzelfde voor zover ik weet omdat ze beide op de 2.4 GHz hun werk doen.
Er zou dus geen verschil moeten zijn tussen een 802.11b en een 802.11g antenne.

overigends, 802.11g is ook backwards compatible met 802.11b dus ga er maar van uit dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt jongens _/-\o_

Verwijderd

Niet kicken na viereneenhalf uur :/ Je houdt je gewoon aan de richtlijn van 24 uur.Ik heb je kick getrashed.