Toon posts:

garantie bij plaatsen koeler?(9800pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al genoeg topics geopend over dit onderwerp, maar nergens wordt echt de vraag beantwoord die ik me afvraag.

Ik krijg binnenkort de club3d radeon 9800 pro en las dat er nogal wat problemen zijn met de koeler op dat ding. Nou zit ik er erg sterk aan te denken om er de ZM80C-HP + fan op te zetten, als ik hem eenmaal binnen heb en als hij problemen gaat geven. Nou zit er wel garantie op de kaart (2 jaar), maar ik heb geen zin om dat ding elke keer terug te gaan sturen, als er problemen zijn.
De vraag is dus, of mijn garantie vervalt, als ik die ZM80C-HP erop zet en als er iets mis zou gaan bij de montage ervan, hiermee dus mijn geinvesteerde spaarcentjes verlies?
Ook vroeg ik me af of de mensen die een keer problemen hebben gehad met deze kaart en hem teruggestuurd hebben, een kaart terugkregen hebben die geen problemen gaf, of gewoon zelf een andere koeler erop gezet hebben? De reden dat ik het me afvraag voordat ik de kaart uberhaupt heb is, omdat ik binnen zeer korte termijn een lanparty heb en ben beetje bang dat ik daar dan met een kapotte kaart zit.

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 11:05

Mark Lor

...

Nee, als je je koeler hebt vervangen kun je opzich wel fluiten naar de garantie omdat het heel aannemelijk is dat als de kaart kapot gaat dat het is gebeurd door het vervangen van de koeler.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik draai sinds november 2003 (HCC 2003) een Radeon 9800 PRO 128 mb van Club3D. Ben er verder heel tevreden over, zelfs met de standaard koeling, die nu nog zijn rondjes draaid... :)
Ik kreeg toen bij de winkel waar ik hem kocht (Computerland) te horen, dat als ik hem zou overclocken de garantie verloor... Dus ik vroeg verder, of dat dat ook betrekking had, op de cooler. En dit was ook het geval. Dus naar je garantie kan je dan fluiten, aangezien je een werkend product hebt gemodificeerd... :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2004 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je nou niet gaat overclocken of wat dan ook (eitje bakken op je kaart ofzo?) blijft de kaart dan wel goed draaien of moet ie regelmatig vervangen worden? Ik zit erg te twijfelen tussen die twee zaken namelijk....ook omdat het misschien wel goed is, als ik er een koeler op wil zetten, dit meteen aan het begin te doen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Stel dat ie in der loop der tijd stuk gaat... dan monteer je toch gewoon weer de oude koeler erop en gaat ie zo voor rma :?

Alleen doen natuurlijk als de hardware het begeven heeft waar jij niets aan kunt doen. Wanneer je zelf de kaart sloopt heb je geen recht op rma.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de koeler vervangt vervang je (als je het goed doet) ook de koelpasta. Als de fabrikant ziet dat er andere koelpasta op zit ben je al het haasje lijkt mij.

Andere koeler monteren is prima, maar dan zal de fabrikant wel moeilijk doen met garantiezaken :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Mits je er zelf aangezeten hebt, op wat voor manier dan ook vervalt de garantie. De zaak staat iig in zijn volle recht als ie het weigert.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 21:32
Ik heb zojuist mijn 2e Radeon kaart uit mijn systeem gehaald, vanwege het verrot gaan van de cooler op de kaart. Begon weer eens kuren te krijgen, maak de kast open en zie gewoon dat de koeler van de kaart af hangt :|

blijkt dat de plastic pinnetje die de cooler vasthouden, gewoon van plastic zijn en die waren door de extreme hitte gewoon gesmolten en uit gaan rekken. was van 1 cm, zomaar naar 3 gegaan of zo :|

Nu maar hopen dat ik de garantie dit keer WEL kan krijgen, want vorige keer had ik gezeik met onze leverancier (ik noem geen namen *KUCH*powerline*KUCH*) en moest ik een totale nieuwe kaart aanschaffen (het was een Sapphire Radeon 9700 pro).

Deze kaart is een Radeon 9800 Pro en weer hetzelfde probleem dus. Ook weer van Radeon.

Trouwens, ik zie totaal geen beeldverschil met de Radeon 9700 Pro en de 9800 Pro. Dit was dus ook zonde van mijn geld :S

Maar ik hoop dat ik genoeg ontopic gereageerd heb.

Succes ermee !!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.....weer even lichtelijk ontopic....de garantie vervalt inderdaad...maar de vraag is of ze het merken als ik de koeler eraf haal en er weer op zet als ie kapot zou gaan, maar de meneer van de computerwinkel beweert dat er vooral bij de eerste versie club3d kaarten problemen waren met de koeler en die inmiddels verholpen zijn doordat er betere koelers opzitten......heeft iemand hier meer info over?
Pagina: 1