Dit heb ik echt nog nooit gezien, in de bijna 7 jaar dat ik met Delphi werk. Ik gebruik Delphi 7, en heb een for-loopje gemaakt. Simpeler kan bijna niet:
MAAR: als ik dit run, blijkt dat de I helemáál niet loopt zoals ik opgeef. Hij loopt nml van 18 t/m 1, maar waar schrijf ik "for I := 18 downto 1"? Nergens! Als I in de for-loop nou niet gebruikt werd, dan is het optimizer-werk. Maar hij wordt dus wel gebruikt en het is niet alleen van belang dat die GEEN 18 kan worden, maar ook de volgorde moet zijn zoals ik aangeef.
Hoe kan dit in godsnaam??
Delphi:
TFontColor is een object die ik later in OnDrawText gebruik. ColorNames en ColorValues zijn arrays met resp. string en TColors die van 0..17 lopen. Colors is een TObjectList.1
2
3
4
5
6
7
| for I := 0 to 17 do begin Color := TFontColor.Create; Color.Color := ColorValues[I]; Colors.Add(Color); cmbFontColor.Items.AddObject(ColorNames[I], Color); end; |
MAAR: als ik dit run, blijkt dat de I helemáál niet loopt zoals ik opgeef. Hij loopt nml van 18 t/m 1, maar waar schrijf ik "for I := 18 downto 1"? Nergens! Als I in de for-loop nou niet gebruikt werd, dan is het optimizer-werk. Maar hij wordt dus wel gebruikt en het is niet alleen van belang dat die GEEN 18 kan worden, maar ook de volgorde moet zijn zoals ik aangeef.
Hoe kan dit in godsnaam??
日本!🎌