Toon posts:

Low budget: MSI barebone?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw/extra systeem. Dit systeem zal gebruikt worden om een beetje mee te internetten en wat textverwerken. Dus een zwaar systeem is niet nodig en ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven. nu was ik een beetje rond aan het kijken bij lokalen pc boeren. Als ik uit hun prijslijsten een Low-budget systeem samen stel kom ik op z'n laagst op de 370 ongeveer. Nu zie ik ook in die folder z'on MSI barebone (multimedia dingske) staan voor 329. deze heeft een leuk klein kastje enzo, geen floppy maar die gebruik ik toch niet. Op zich een goede optie op het eerste gezicht maar dat ding is ontwopren voor audio en dergelijke. hoe zou het zijn om dit als desktop/office systeem te gebruiken.

Iemand ervaringen?, performance, kwaliteit enzo??

Of weet iemand nog een andere goedkope leverancier?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je alleen de barebone koopt heb je dus geen CPU, geheugen en HD hè. :o Of die moeten er extra bij worden geleverd.

Over de MegaPC barebones:
[rml][ Barebone] MSI™ MEGA PC[/rml]
Wanneer MSI MegaPC voor AMD met nForce2 chipset?

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uhh, zoals gezegd bevatten barebones enkel kast, voeding en mobo, de rest moet je zelf erbij kopen. Maar Barebones zijn prijstechnisch eigenlijk altijd duurder als een gemiddeld ATX systeem. Maar mocht je toch een barebone willen, dan is de SN41G(2) van Shuttle qua prijs een hele goede optie!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:02

S913

Abusus non tollit usum

Eynstein heeft een "Office Micro" kant-en-klaar voor € 323,-:
http://www.eynstein.nl/Systemen.php?ID=3822

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waarom haal je niet ergens een cheap 2de hands systeempje? Genoeg RAM erin en gaan met de banaan :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 18:29:
...nu was ik een beetje rond aan het kijken bij lokalen pc boeren. Als ik uit hun prijslijsten een Low-budget systeem samen stel kom ik op z'n laagst op de 370 ongeveer. ...
En als je nu eens wat verder ging kijken dan de lokale pcboeren :P. Pricewatch is heel handig daarbij. En kijk eens rond op zoveel mogelijk websites want er zijn complete systemen voor minder te koop hoor. En als je zelf wat in elkaar wilt gaan zetten kun je het best onder de €250,- houden. Kijk wel voor moederborden met onboard VGA, dat is goedkoper dan los moederbord/los videokaart.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

S913 schreef op 21 februari 2004 @ 19:35:
Eynstein heeft een "Office Micro" kant-en-klaar voor € 323,-:
http://www.eynstein.nl/Systemen.php?ID=3822
Ze zijn alleen de proc vergeten :X

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die bare bones komt inderdaad iets duurder uit, maar ja wel mooie kasten en lekker klein.

Bij eyntsien staan geen proc, maar ja een systeem leveren zonder proc is ook wel stom,

iemand anders nog een idee, er moeten trouwens ook nog 2 tft schermen bij hoor ik net, liefst ook niet al te duur ideetjes??

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Ze zijn alleen de proc vergeten :X
ja en de typo "Meeerdere" komt ook niet echt proffesioneel over, en de pagina titel "komplete" komt zo ook niet in de vandale voor hoor :X

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Och, met zelfbouw kom je al een heel eind hoor. Vooral met de goedkope Duron CPU en een simpel moederbord kom je al aardig in de buurt.

Productnaam(Sub)totaal
1ASRock K7S8X, SiS746FX (Sound, Lan)€ 31,-
1AMD Duron 1400€ 35,-
1256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec)€ 35,-
1Chaintech GeForce 4 MX440 64MB€ 34,-
1Lite On DVD 16/48 (Retail)€ 29,-
1Western Digital 40GB (WD400BB, 7200rpm, 2MB)€ 51,-
1AOpen QF50C Blue (300W, Miditower)€ 40,-
Voeg deze artikelen toe aan je T.net winkelwagen€ 255,-

Een tobo/muis moet je zelf uitzoeken. Voor een prijs van ongeveer 300 Eurotjes heb je dus een vrij aardig systeem, waar je ook nog eens een spelletje als NFSU op kan spelen (gewoon op een lage resolutie dan).
iemand anders nog een idee, er moeten trouwens ook nog 2 tft schermen bij hoor ik net, liefst ook niet al te duur ideetjes??
Dat soort vragen horen niet in dit forum, kijk gewoon even rond in de pricewatch naar wat goedkope modellen en zoek wat reviews op.
Pagina: 1