[Philips DVDRW228] Unspecified target error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Situatie:

Gisteren uit een ruildeal een exemplaar van bovenstaande DVD+RW ontvangen. Ik happy, eindelijk DVD's fikken en al m'n data CD's eruit :).... niet dus.

Ik had Nero Express (5.5.?) geïnstalleerd en het branden van CD's wou al niet echt lukken. Owkeej, hupsakkee Nero 6.3.? Demo gedownload en voila, CD's op maximale snelheid (12x) waren geen probleem meer (merk CD's: Platinum). Ik vandaag lege DVD's halen van het merk Imation (de keuze was óf Imation, óf That's Bagger Write). Met That's Bagger Write hebben veel vrienden en kennissen giga problemen (na een paar weken ineens 2 DVD's :p) dus die vielen al meteen af.

Vol goede moed liep ik dus vanmiddag naar boven om eens een DVD'tje te fikken. Nero gestart, data geselecteerd en fikken maar.... en toen kwam er dus de leuke error: Unspecified target error. Branden mislukt met 2,4 speed :'(

Nu is mijn vraag dus: WTF is er mis ?

Wat ik heb gedaan:

nou jah, Nero geupdate, firmware upgrade uitgevoerd (alvorens te beginnen met branden, de DVD-fikker zou d00d kunnen gaan aan de DVD's zonder update), windhoos geupdate.

Specs:

Gigabyte mainboard GA-8DL533
Intel Celeron 2,4 GHz
VGA-kaart: onboard 8Mb (i845GL sjipset)
2x256 Mb DDR-SDRAM pc2100
primary master: 60 Gb HDD Maxtor 5400rpm
primary slave: 32 x Goldstar CDRom speler
secondary master: de "gewraakte" DVDRW228 van Philips.
Voeding: ADT 350 Watt

Andere media ist nicht im frage, daar heeft ik geen centjes voor :(

[ Voor 6% gewijzigd door lameeuw op 21-02-2004 18:11 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
De bal ligt op de stip.....hij neemt een aanloop......KICK !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

probeer es met de laatste chipset drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Anoniem: 53533 schreef op 22 februari 2004 @ 20:44:
probeer es met de laatste chipset drivers
laatste chipset drivers van intel zijn geïnstalleerd, heb ook maar even een ander OS (win2k pro in plaats van WinXP Pro) geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. De melding onder 2k pro is wel iets anders: SCSI target error. Ik heb met wat mazzel andere schijffies kunnen krijgen (Philips 2,4x) maar dat geeft geen verschil. Ik las ergens iets over adaptec ASPI-zooi en heb dat ook geïnstalleerd, maar dat geeft ook dezelfde error :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

tsja Nero heeft voor zover ik weet altijd z'n eigen ASPI drivers gehad, dus het installeren van de Adaptec ASPI drivers zal iig voor Nero geen fluit uitmaken.

Heb je het ook al met andere software, zoals Alcohol 120% of CopyToDVD, geprobeerd? Dit kan ik uit je startpost niet opmaken :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 21:40
weet je zeker dat ie dvd+r aankan, want ik heb er 1 gehad met ongeveer hetzelfde typenummer en die kon alleen DVD+RW aan!

ik weet het niet zeker hoor, ik doe maar een gok

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Nou... hij zal wel d00d zijn, ook onder Alcoholisch branden krijg ik allerlei "toegangs errors" alsmede bij het gebruik van CopyToDVD. Ik vrees dat ik maar een nieuwe moet kopen :'(

Pagina: 1