Toon posts:

[After Effects 6] 2 filmpjes door elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay een beetje een vage topic titel... kwist niet beter hoe ik het moest formuleren. Maar ik moet dus voor school een filmpje maken en we zijn al bezig geweest met opnemen. Nou is er ook een stukje film waar een meisje zeg maar in het beeld moet worden geplakt (Hetzelfde effect zeg maar wat ze ook hebben gedaan bij die neger in die dubbelfris reclame).

Ik heb dus dit beeld zeg maar (is een screenshot van de opname van het meisje dat op het andere filmpje moet komen)
Afbeeldingslocatie: http://www.ravensberg.nl/filmpje.jpg en nou moet die witte muur dus worden uitgeknipt. Kheb echt geen idee hoe ik dat moet realiseren.

Kheb al wel de search gebruikt enzo, maar kon niks vinden :(. Als iemand btw ook weet of dit eventueel realiseerbaar is in première, dan hoor ik het graag.

Grtz. Plankje

Verwijderd

http://www.theforce.net/t...bson_tutorial/index.shtml

Zie maar of je zoiets kunt toepassen. Ik kan je wel vertellen dat je niet handig bezig bent geweest door al van tevoren te gaan filmen, en dan te bedenken wat je met videobewerking kunt bereiken.
Waarom denk jij dat ze in de filmwereld een blauw scherm gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:55:
http://www.theforce.net/t...bson_tutorial/index.shtml

Zie maar of je zoiets kunt toepassen. Ik kan je wel vertellen dat je niet handig bezig bent geweest door al van tevoren te gaan filmen, en dan te bedenken wat je met videobewerking kunt bereiken.
Waarom denk jij dat ze in de filmwereld een blauw scherm gebruiken?
ik wou in eerste instantie ook een blauw scherm gebruiken, alleen was er niet een dergelijke achtergrond van dat formaat beschikbaar. Alleen maar rood, maar dat gaat al helemaal niet, omdat ze een rode trui aan had :+
Iig bedankt voor je hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het effe geprobeert, en ben toch tot de conclusie gekomen dat de opnames over moeten met een blauw scherm. Ik vind er wel wat voor ofzo denk ik :). In ieder geval bedankt!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt natuurlijk gezellig gaan masken, maar dan ben je een jaar bezig; ik gebruik deze voor mijn bluescreen spul: http://www.ultimatte.com/products/product_windows.jsp

lees even wat tutorials over bluescreenen, het is namelijk echt niet gemakkelijk!
ik denk trouwens dat dat meisje met die whitescreen wel redelijk te keyen is toch?

lees hier over mijn bluescreen avonturen:

en check hier wat je met zo'n scherm voor leuke dingen kan doen :)

[ Voor 35% gewijzigd door XangadiX op 21-02-2004 18:35 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op 21 februari 2004 @ 18:24:

lees even wat tutorials over bluescreenen, het is namelijk echt niet gemakkelijk!
ik denk trouwens dat dat meisje met die whitescreen wel redelijk te keyen is toch?
Hmz... ik ga het vanavond nog maar eens proberen op zich. Even wat klooien met instellingen enzo en misschien dat er toch nog iets bruikbaars uitkomt :). Het gaat ook maar om een stukje van zo'n 50 seconden ofzo.

Btw jij hebt wel skillz als ik dat filmpje zo zag :D

Verwijderd

Trefwoord voor meer info is chromakey. ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

skillz? kwestie van goed oefenen, maar thanx O+

50 seconden?!! dat is 50x25 = 1250 plaatjes, dat is VEEL (het bluescreen shot dat je in mijn filmpje ziet is ongeveer 10 seconden, en dat was al veel werk)

omdat ik zo'n toffe jongen ben (en omdat ik graag te koop loop met mijn l33t bluescreen skills :X 8) )

heb ik even zitten prutsen op het plaatje dat je postte (let wel, jouw resultaten zullen ietsje beter zijn want de kwaliteit van je source materiaal is hoger)

Ik heb eerst even zitten spelen met een chromakey, maar die wil niet goed omdat de hoeken van je filmpje erg donker zijn; hij kan niet goed een edge bepalen en omdat er (te) weinig kleurverschil in zit loopt het vast

Dus ben ik maar even overgestapt op advantedge en hier is mijn resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/bluescreen.jpg

waar het het ergst mis gaat is (zoals altijd) het haar; dat de muur waarvoor je het doet structuur heeft helpt ook niet erg mee; die 'spikkels' die je rechts ziet komen door die structuur. De schaduw van je muur is donkerder dan de randen van het haar, daar snapt een keyer niks van. Ook moet je werken aan je belichting; rechts zie je een schaduw van het meisje en dat kan natuurlijk niet goed gaan.

Wat je ook nog net kan zien (ik heb het niet omcirkelt) is dat d'r voorhoofd een zelfde intensiteit heeft als de muur. Dat betekend dus dat je een gat in d'r voorhoofd slaat als je gaat keyen (je kunt nog wat spikkeltjes zien, ik heb geprobeert het zo goed mogelijk weg te keyen)

Wat nog erg kan helpen is een blanke achtergrond erin stoppen (alleen de achtergrond zonder meisje dus). Een goede keyer kan dan de achtergrond matchen met je materiaal en ziet het verschil tussen een leeg bluescreen en een gevulde.

Maar software helpt je maar een klein eindje op weg; het belangrijkste is dat je je scene goed uitlicht. Zorg dat de muur helemaal effen is (of ie nou blauw is of niet). Zorg er ook voor dat er zo min mogelijk licht weerkaatst van de muur op je object. Je object (meisje) moet je daarna nog apart uitlichten en hier is het dus omgedraait; zorg dat er zo min mogelijk restlicht op de achtergrond valt.

In bluescreen land geld 1 belangrijke regel: 'everytime you say 'we'll do it in post'; you add 2 days of labour to your workschedule'. Zorg dus dat je opnames zo goed mogelijk zijn.
Als je een hardware mixer hebt die matte kan inkleuren (V4, MX-50) gebruik die dan zovast om de spills in je sourcemateriaal te verwijderen. Bijvoorbeeld de hoekjes in het plaatje dat je postte kunnen er al uitgehaald worden door een hardware mixer.

nou, genoeg gebralt, ik ga douchen!
succes!

[ Voor 12% gewijzigd door XangadiX op 21-02-2004 19:19 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1