skillz? kwestie van goed oefenen, maar thanx
50 seconden?!! dat is 50x25 = 1250 plaatjes, dat is VEEL (het bluescreen shot dat je in mijn filmpje ziet is ongeveer 10 seconden, en dat was al veel werk)
omdat ik zo'n toffe jongen ben (en omdat ik graag te koop loop met mijn l33t bluescreen skills

)
heb ik even zitten prutsen op het plaatje dat je postte (let wel, jouw resultaten zullen ietsje beter zijn want de kwaliteit van je source materiaal is hoger)
Ik heb eerst even zitten spelen met een chromakey, maar die wil niet goed omdat de hoeken van je filmpje erg donker zijn; hij kan niet goed een edge bepalen en omdat er (te) weinig kleurverschil in zit loopt het vast
Dus ben ik maar even overgestapt op advantedge en hier is mijn resultaat
waar het het ergst mis gaat is (zoals altijd) het haar; dat de muur waarvoor je het doet structuur heeft helpt ook niet erg mee; die 'spikkels' die je rechts ziet komen door die structuur. De schaduw van je muur is donkerder dan de randen van het haar, daar snapt een keyer niks van. Ook moet je werken aan je belichting; rechts zie je een schaduw van het meisje en dat kan natuurlijk niet goed gaan.
Wat je ook nog net kan zien (ik heb het niet omcirkelt) is dat d'r voorhoofd een zelfde intensiteit heeft als de muur. Dat betekend dus dat je een gat in d'r voorhoofd slaat als je gaat keyen (je kunt nog wat spikkeltjes zien, ik heb geprobeert het zo goed mogelijk weg te keyen)
Wat nog erg kan helpen is een blanke achtergrond erin stoppen (alleen de achtergrond zonder meisje dus). Een goede keyer kan dan de achtergrond matchen met je materiaal en ziet het verschil tussen een leeg bluescreen en een gevulde.
Maar software helpt je maar een klein eindje op weg; het belangrijkste is dat je je scene goed uitlicht. Zorg dat de muur helemaal effen is (of ie nou blauw is of niet). Zorg er ook voor dat er zo min mogelijk licht weerkaatst van de muur op je object. Je object (meisje) moet je daarna nog apart uitlichten en hier is het dus omgedraait; zorg dat er zo min mogelijk restlicht op de achtergrond valt.
In bluescreen land geld 1 belangrijke regel: 'everytime you say 'we'll do it in
post'; you add 2 days of labour to your workschedule'. Zorg dus dat je opnames zo goed mogelijk zijn.
Als je een hardware mixer hebt die matte kan inkleuren (V4, MX-50) gebruik die dan zovast om de spills in je sourcemateriaal te verwijderen. Bijvoorbeeld de hoekjes in het plaatje dat je postte kunnen er al uitgehaald worden door een hardware mixer.
nou, genoeg gebralt, ik ga douchen!
succes!
[
Voor 12% gewijzigd door
XangadiX op 21-02-2004 19:19
]