Toon posts:

Prosessor klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zo juist me producten binnen gekregen van Alternate.nl
Ik heb een Gigabyte 7VT600-L besteld en een AMD athlon XP (barton) box 2500+ processor.

Nu keek ik op het moederbord en er staat Gigabyte 7VT600 en geen 7VT600-L
Klopt dit nu?

Ik heb het moederbord er al inzitten en heb de pc al draaien maar tot me grote verbazing zie ik als ik me pc aan zet in het dos venster dat het geen 2500+ is ik kan het niet zo snel lezen en met pauze kom ik er ook niet achter.
Ik heb dus even AIDA32 erop gezet en even de gegevens van de CPU opgevraagt met het programma.

Het programma geeft aan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paas-haas/cpu.jpg

moet ik nou nog wat instellen of hebben ze mij een andere cpu gegeven?
Oww ja op die mooie plastic doos staat op dat het een 2500+ is with 333Mhz front side bus. Of kan dit ook aan Windows 98se liggen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Software is niet te vertrouwen, je moet gewoon kijken naar wta er op je CPU en mobo staat.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eens even wat basiskennis gaan vergaren door bijv. de FAQ grondig te lezen. Zeker weten dat je tot de ontdekking komt dat je het BIOS goed moet instellen.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk maar tussen je pci sloten wat daar staat en ga daar maar vanuit. Software is idd niet te vertrouwen wat dat betreft ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:20
Haal je cooler eraf en kijk naar de eerste regel van de zwarte sticker op de processor, als daar 2500 tussen staat, is het de goede :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:45:

Nu keek ik op het moederbord en er staat Gigabyte 7VT600 en geen 7VT600-L
Klopt dit nu?
-L is met LAN, jij hebt zonder LAN onboard gekregen. Moet je wel ff nagaan op de doos en op het bord enz. Want in principe zijn het 2 dezelfde borden, dus herkent Aida ze ook al 1 bord...
Ik heb het moederbord er al inzitten en heb de pc al draaien maar tot me grote verbazing zie ik als ik me pc aan zet in het dos venster dat het geen 2500+ is ik kan het niet zo snel lezen en met pauze kom ik er ook niet achter.
Ik heb dus even AIDA32 erop gezet en even de gegevens van de CPU opgevraagt met het programma.

Het programma geeft aan:
[afbeelding]

moet ik nou nog wat instellen of hebben ze mij een andere cpu gegeven?
Oww ja op die mooie plastic doos staat op dat het een 2500+ is with 333Mhz front side bus. Of kan dit ook aan Windows 98se liggen?
Front Side bus op 166 zetten ipv 100,

je hebt het boekje toch wel gelezen of niet soms???? ;) ;) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 21-02-2004 17:50 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
1. Je FSB staat waarschijnlijk op 100Mhz (=200Mhz DDR). Dit moet dus zijn 166Mhz voor jouw 2500+, deze heeft een FSB van 333Mhz DDR.

2. Zit er onboard LAN op je mobo? Zo ja, dan heb je de goede 7VT600-L te pakken. Die L staat alleen maar voor LAN. Er bestaan namelijk meerdere varianten van dat moederbord, met/zonder LAN met/zonder RAID. En dat duiden ze aan met letters achter het feitelijke typenummer.

suc6 :)

* stylezzz komt net achter dreeke aan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 21-02-2004 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan de CPU host frequency(mhz) instellen die staat op 100 en kan hem maximaal op 132 zetten
of de Dram clock (mhz) die staat nu op auto en kan op 133-DDR266 gezet worden

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Als je CPU host frequency niet hoger kan dan 132 Mhz dan zal er wel een jumpertje op je moederbord fout zitten, dat zal vast wel in de handleiding van je moederbord staan :)

The devil is in the details.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
Juissst. Komop, pak dat boekje er eens bij. Doen ze niet voor niks.... ;)

2500+ needs 166Mhz FSB. Dat is je doel...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

weer op zn Nederlands, eerst doen, dan nog het boekje moeten lezen. Als je gewoon de stappen van de settings in het boekje volgt dan kan je alles naar wens instellen, maar gewoon ff het hele boekje doorlezen. Zodat je je FSB goed kan instellen maar ook andere instellingen naar wens instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem opgelost.

er zat een klein blauw jumper die op on stond on = 100mhz off = auto

bedankt jongens

ik zal de volgende keer beter kijken voordat ik meteen ga posten.
Pagina: 1