Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een MP3 speler met uitstekende FM ontvangst, zodat ik in de trein ongestoord naar de radio kan luisteren, wie heeft hier ervaring mee?

groet, Quaestrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Goede ervaringen met de I-Bead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik weet niet of ie goed is, maar ik heb heel even een no name van de mediamarkt gehad, en die radio was beroerd.
Ik heb nu een MSI Megastick en die is aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik heb een iHP-100 , dat is nie alles qua ontvangst!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:04

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb een iRiver iMP 550 en ook die is niet al te best. De afstandbediening en de kabel moeten precies goed hangen anders heb je veel ruis. Op de fiets is dat erg vervelend. Ook hoor ik soms 2 zenders door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibead -> prima fm, tenminste bij m'n ibead 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IOPS heeft de beste s/n ratio (90 dB dacht ik), maar ik dacht dat de ontvangst weer iets minder is. Zoek het IOPS topic er anders maar op na! Overigens heeft de MSI Megastick van mijn moeder ook een goed ontvangst, maar ik woon dan ook in de randstad en daar valt sowieso niet te klagen over het bereik. Ik ontvang immers met mijn Nokia 8310 al goed in de trein!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nike-Philips PSAFM (portabele digitale radio) , maar die ontvangt FM zeer slecht in de trein tenzij je er meters extra koptelefoon snoer aankoppeld, ook tijdens het sporten ontvangt hij slecht (en daar is hij toch voor bedoeld)

Kortom een waardeloos apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Waarom wil je een mp3 speler om radio op te luisteren?
Ik zou gewoon een los radiotje en en mp3 speler kopen... Zo'n radiotje is niet zo duur en klein, dan kan je een mp3 speler uitzoeken die goed is in waar ie voor bedoeld is... (mp3's afspelen ;-) )

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DeeD2k2 schreef op 22 februari 2004 @ 14:03:
Waarom wil je een mp3 speler om radio op te luisteren?
Ik zou gewoon een los radiotje en en mp3 speler kopen... Zo'n radiotje is niet zo duur en klein, dan kan je een mp3 speler uitzoeken die goed is in waar ie voor bedoeld is... (mp3's afspelen ;-) )
Omdat je anders een radio én een MP3 speler mee moet nemen wat mij niet echt handig lijkt, als ze er ook als 1 geheel zijn. Bij de MediaMarkt in Utrecht heb ik ze zien liggen... Weet alleen niet het merk en type meer... Maar ze hadden 128MB geloof ik... En een radio... Klein, vierkant, en in verschillende kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Bovendien, trein en goede radio-ontvangst zijn twee dingen die meestal niet goed samengaan. Komt door het stalen omhulsel waar je inzit (kooi van farraday). En het electrische veld van de trein zorgt nou ook niet bepaald voor een betere ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Das ook weer waar. Maar over het algemeen geldt dat een radio die gemaakt is om het radio-zijn, beter is dan de radio v/e mediaspeler. (Ik heb die van mijn walkman en discman wel eens vergeleken met een gatis ding van de bioscoop. Daarvan was de kwaliteit ongeveer het zelfde!)
En hoe groot zijn die dingen nou uiteindelijk? Das tegenwoordig toch nix meer?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
ikzelf ben ook erg geinteresseerd in de FM ontvangst/weergave prestaties van de verschillende mp3-spelertjes.... FF deze topic bookmarken :)

BTW: de opmerking om een aparte FM ontvangertje te kopen is reeds gemaakt en kan voor sommige idd de oplossing zijn.

Dit topic is bedoeld voor mensen, die een MP3 speler inclusief een goede FM-radio zoeken!

[ Voor 45% gewijzigd door mmedia op 22-02-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zou echt de I-bead nemen, heb meerdere topics gelezen van andere mp3 spelers (mambox, Aiptek) en die hadden toch echt problemen met de ontvangst.
De I-bead heeft gewoon perfect geluid, en de radio is zeer goed (alhoewle hij af en toe last heeft te switchen van mono naar stereo, maar dit is sporadisch)

Ok, de I-bead is misschien prijzig, maar je zou bijvoorbeeld ook op marktplaats etc. kunnen kijken, daar heb ik mijne ook gescoord wat me mooi 60 euro heeft gescheeld, en met spelers zo als deze kun je dat echt wel wagen, dit is niet een apparaat wat na een jaar veelvuldig gebruik problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Ik heb een mobiblu dah 1000 en de ontvangst is erg zwak. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede ervaring met de n-gage van nokia, dan heb je alles in een kunt zelfs film kijken en je hebt ook nog eens een gamedeck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Nike-Philips PSAFM die ik nu heb is alleen een radio en geen mp3 speler dus dit soort specifieke apparaten is ook geen oplossing, pas zag ik iemand in de trein met een nokia mobieltje die radio aan het luisteren was (kon ik horen omdat hij zo hard stond) en volgens hem was de ontvangst goed, echter daar zat natuurlijk weer geen mp3 speler op.

Zojuist heb ik een C'T gekocht en daar staat een test van MP3 spelertjes in, volgens hun heeft de IRiver 599T een goede FM ontvangst en de Mpio FY 100 zelfs een zeer goede FM ontvangst, helaas is de IRiver behoorlijk duur (€ 485) en een beetje een overkill met 1GB flash geheugen, en is de Mpio FY 100 moeilijk of niet meer te krijgen en weet je nog steeds niet of de ontvangst voor de trein geld.

Heeft iemand ervaring met de Mpio FY100???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
I-Bead 150 :P neemt het nog netjes op ook als je wil _/-\o_

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zie veel positieve reakties over die I-Bead... Linkjes?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de Nike-Philips PSAFM en aangezien de ontvangst rond Den Haag vrij beroerd is had ik mijn twijfels, maar ontvangst is perfect hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

G F0rce 1 schreef op 21 februari 2004 @ 17:59:
Ik heb een iHP-100 , dat is nie alles qua ontvangst!
net niet nee, heb hem hier ook
geef het een 7

hopenlijk is de iHP-300 beter kwa ontvangst
(dan verkoop ik die 100 van mij direct)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbey306
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:42:
Ik ben op zoek naar een MP3 speler met uitstekende FM ontvangst, zodat ik in de trein ongestoord naar de radio kan luisteren, wie heeft hier ervaring mee?

groet, Quaestrix
Heb zelf ervaring met de EZ-AV Xen EMP 200, 256 mb versie. Zie [rml][ MP3] Xen Digital Audio Player Review'tje[/rml]

Ik reis zelf met de trein van Groningen naar Zwolle en v.v. De FM-ontvangst is op sommige delen idd vrij brak, maar dat heb ik ook in de auto of met Nokia 6610. Op een of andere manier kan ik een pruts station als SkyRadio overal en altijd ruisloos ontvangen. Ook Noordzee FM heeft goed bereik. ID&T daarentegen erg wisselvallig. Anywayzzz, kan zo wel ff doorgaan.
Kortom, FM kwaliteit hangt m.i. af van:
1. Bereik van FM zender(s) en of het Randstad is of "t groote ommeland" :)
2. Hoe wordt er ontvangen: ingebouwde receiver, of via koptelefoon? Weet eigenlijk niet wat beter is :?

3.
JazzySOB schreef op 22 februari 2004 @ 15:18:
Bovendien, trein en goede radio-ontvangst zijn twee dingen die meestal niet goed samengaan. Komt door het stalen omhulsel waar je inzit (kooi van farraday). En het electrische veld van de trein zorgt nou ook niet bepaald voor een betere ontvangst...
Owja, laatst FM beluisterd met MSI-stickie van een vriend en die was zelfs in de stad Groningen bagger. En met de Xen: no problemos.
-LA- schreef op 23 februari 2004 @ 20:56:
I-Bead 150 :P neemt het nog netjes op ook als je wil _/-\o_
Dat doet de XEN dus ook: perfecte FM-recording op diverse bitrates _/-\o_ _/-\o_

Concluderend: denk dat je met een XEN goede FM ontvangst en kwaliteit hebt, iig beter dan MSI en Nokia 6610 :*) Daarom voor mij een 8 8)

"I find your lack of faith disturbing"

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb met de ibead absoluut geen problemen qua radio, deze heeft zowel binnen mijn school (Saxion Enschede, en dat is best veel beton) als in de binnenstad Enschede absoluut geen ontvangstproblemen

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

De beste radio die je kunt hebben zit op de mobuliDAH-1000 echt superontvangst.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:49
iriver! toppie ontvangst, opnemen als mp3 ..

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

De msi megastick heeft ook hele goede fm ontvangst, en is vrij ''goedkoop''

offtopic:
@ greatgonzo: kan je ff in het budget printer topic kijken

Cons:::BB4E

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ik heb zelf ook zeer goed ervaring met mn ibead 100 radio ontvangst..

100 - 256mb hier: http://audiovideo.2dehand...8&meerinfo=1&ses=&q=ibead

100 - 128mb hier: http://audiovideo.2dehand...5&meerinfo=1&ses=&q=ibead

100 2e hands hier: http://audiovideo.2dehand...2&meerinfo=1&ses=&q=ibead

150 hier: http://www.digimania.be/en/prod_det.asp?ProductID=360

150 & 200 hier: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=40

sorry geen tijd/zin om linkjes aan te passen.
remco_k schreef op 24 februari 2004 @ 14:49:
Ik zie veel positieve reakties over die I-Bead... Linkjes?

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 26-02-2004 13:25 . Reden: edit ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

wat ik zo relaxed vind aan de i-bead ten opzichte van andere spelers, dat je hem als usb pen kan gebruiken. Ok, je kan andere spelers ook als opslagmediumgebruiken, maar dan moet je weer een kabeltje meeslepen.

Wil je dus een goeie radio, goed geluid en makkelijke opslagmogelijkheden, neem dan de I-bead. Vind je batterijen lastig, neem dan de I-bead, deze heeft een ingebouwde accu die je middels de usb poort oplaad (er zijn ook adapters verkrijgbaar waardoor je hem met het stopcontact/autoaccu kan opladen)

De MSi stick komt misschien in de buurt, maar ik weet niet in hoeverre deze echt goede support heeft. I-bead komt regelmatig met fw updates, die ook wezelijk verschil maken. Tevens heb ik me niet echt verdiept in de geluidskwaliteit

Zo, nough said, ik zou niet meer dingen weten te melden om de i-bead de hemel in te prijzen :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
greatgonzo schreef op 26 februari 2004 @ 13:34:
Wil je dus een goeie radio, goed geluid en makkelijke opslagmogelijkheden, neem dan de I-bead. Vind je batterijen lastig, neem dan de I-bead, deze heeft een ingebouwde accu die je middels de usb poort oplaad (er zijn ook adapters verkrijgbaar waardoor je hem met het stopcontact/autoaccu kan opladen)

De MSi stick komt misschien in de buurt, maar ik weet niet in hoeverre deze echt goede support heeft. I-bead komt regelmatig met fw updates, die ook wezelijk verschil maken. Tevens heb ik me niet echt verdiept in de geluidskwaliteit
Ik zit te twijvelen tussen die MSI Megastick 256 MB en de I-bead 150 256 MB. Prijsverschil is nogal groot (109,- of 195,-). I-bead is kleiner en waarschijnlijk betere geluidskwaliteit/FM ontvangst, maar is dat die 86 euro waard?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Verwijderd

Misschien de Joybee van Benq, die heeft ook een radio, ik heb gehoord dat die wel goed is.

Verwijderd

Ik heb ervaringen met de MPIO FL100, super ontvangst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een pendrive USB mp3 speler. Mijn eisen zijn:
- te gebruiken als USBstick
- redelijke kwaliteit FM ontvangst
- 128 mb geheugen

Weet iemand een speler die aan deze eisen voldoet?

P.s. Aan welke zaken moet je nog meer denken als je je keuze maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:00:
- 128 mb geheugen

Lees forum ff door, zijn veel spelers die eraan voldoen;)
Ik raad msi megastick aan, kheb um zelf ook en doet aan jou eisen.
Toen ik mp3 wou kopen had ikd e zelfde eisen als jou

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:00:
- 128 mb geheugen

en ik raad de i-bead aan, maar dat wisten jullie al :)

Je zou ook naar mambox en aiptek kunnen kijken, maar ik weet niet hoe de radio ontvangst ervan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schizophreen schreef op 23 februari 2004 @ 10:54:
Ik heb een mobiblu dah 1000 en de ontvangst is erg zwak. :/
quote]MaDLiVe schreef op 26 februari 2004 @ 10:19:
De beste radio die je kunt hebben zit op de mobuliDAH-1000 echt superontvangst.[/quote]

Erg verschillende ervaringen over de FM ontvangst van de Mobiblu, hebben jullie verschillende oordopjes soms? (ivm. ontvangst FM) maakt dat trouwens wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een i-bead, en die ondvangt radio prima :D
ik reis ook regelmatig met de trijn (woon der 30 meter van daan) en dan doet de radio het ook gewoon goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
offtopic: twijvelen = twijfelen
ondvangst - ontvangst

waar gaat het heen met de Nederlandsche taal ;)

maareh ontopic: aiptek had zwaar bagger radio hoorde ik (is sowieso extern)
mambox ook niet echt kwaliteit.. zou voor i-bead, mobiblue of mpio gaan .. ken joybee van benq (nog) niet.. msi wordt hier ook wisselvallig beoordeeld qua ontvangst.

Heb zelf ibead100 en ben zeer over ontvangst te spreken. _/-\o_
Ook ideaal dat je 20 voorkeuze zenders kunt programmeren .. weet niet of ze dat allemaal kunnen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb zelf de iMP-550 en heb geen klachten over de radio. Zelf heb ik de speler in m'n rugtas, met de kabel buitenlangs naar de voorkant van m'n jas, en dan daarvandaan m'n dopjes richting m'n hoofd. De antenne wordt dus behoorlijk uitgerold.

Overigens gebruik ik voornamelijk de MP3-speler, maar goed. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb zelf de I-Bead 100... super dingetje. De 150 is hetzelfde alleen andere buitenkant. :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb de msi megastick en dan kan heel goed fm ontvangen.. alleen luister ik daar alleen id&t mee en die mast staat niet heel ver van mij vandaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Xof schreef op 01 maart 2004 @ 13:56:
Ik heb de msi megastick en dan kan heel goed fm ontvangen.. alleen luister ik daar alleen id&t mee en die mast staat niet heel ver van mij vandaan :D
Mja, ik heb dan weer slechte ervaringen qua radio met de MSI megastick (in Eindhoven), maar ik heb dan ook weer geen vergelijkingsmateriaal ten opzichte van andere mp3 spelers. X-FM (dance-zender in Brabant en Limburg) is redelijk goed te ontvangen, dat wil zeggen met enige ruis en soms even alleen maar ruis maar een zender als Radio 1 of Radio 3 is niet te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rheptor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 16:01
Ik ben van plan de Han 320 256MB aan te schaffen, vooral omdat deze met SD mem uit te breiden is. Maar ik vraag me af of de FM ontvangst ervan goed is, as het er toch op zit kan het maar beter goed zijn.
Heeft er iemand ervaring met de FM ontvangst van deze mp3-speler ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Fok heeft een leuke review van de MSI stick, hier te lezen

Hij komt er goed uit, enig nadeel is het batterijgebruik, deze houden er na 4 uur al mee op. Wat dat betreft ben ik blij met mijn I-bead, die het ongeveer 15 uur uithoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
4uur wow.. da's niks damn!
tjah I-bead 15uur gaat mn ibead100 nie halen or.. staat op doos (max 14uur) maar ik haal denk de 10uur ofzo (ook best goe or).
greatgonzo schreef op 02 maart 2004 @ 09:36:

Hij komt er goed uit, enig nadeel is het batterijgebruik, deze houden er na 4 uur al mee op. Wat dat betreft ben ik blij met mijn I-bead, die het ongeveer 15 uur uithoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
greatgonzo schreef op 02 maart 2004 @ 09:36:

Ligt er maar net aan wat voor batterijen je gebruikt, ik heb zelf een MSI Megastick 256 MB in combinatie met GP 800 mAh accu's, dan gaat ie langer mee dan 4 uur. Met 180 mAh accu'tjes haalde ik al bijna 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 15:31
Ik heb nog niemand over Benq gehoord...
Benq maakt ook mooie apparaatjes, met FM radio ingebouwd. Ik heb zelf de Joybee 120 en 150 modellen geprobeerd, ontvangst viel mij niet tegen!
In een winkel waar een portable radio (met zo'n uitschuifantenne) nauwelijks fatsoenlijk ontvangt, kwamen de zenders behoorlijk goed door! En de prijs valt ook nogal mee: 130 - 150 euro voor 128MB, 180 euro voor 256MB, als ik me niet vergis. Dit zijn winkelprijzen, wellicht levert bestellen via internet nog wat voordeel op.
Verder: afstandsbediening in het snoer, compact en metalen behuizing!
Op deze site staat meer info over deze spelertjes...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
radio ontvangst van de BenQ 120 is acceptabel (toch wel wat ruis hoor af en toe!) maar ik ben niet zo gecharmeerd van het radio gedeelte : je kunt geen voorkeuze zenders programmeren.

Sta overigens wel te kijken hoe sterk ie is. Heb hem gisteren in mijn broekzak laten zitten tijdens het volledige 40 graden programma van de wasmachine. Nu, amper 20 uur later, doet ie het weer helemaal. De nummers staan er zelfs nog op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Ik zou voor de MSI Stick gaan. Dan heb je 256 mb voor een redelijk lage prijs, met radio en recorder.
Pagina: 1