Toon posts:

[java applet] java.lang.NoSuchMethodError: main *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit simpele programma compile dan gaat alles goed. Alleen als ik em run krijg ik deze foutmelding in de linker balk: java.lang.NoSuchMethodError: main
Exception in thread "main"
Process java exited with code 1

Ik krijg dit overigens bij ieder programma wat ik wil runnen. Wie weet waar de fout zit?

Afbeeldingslocatie: http://www.lindert.nl/fout/hallo1.jpg

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je moet applets met een appletviewer bekijken, niet runnen als applicatie.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe doe je dat dan?
Want in Jedit heb ik ingesteld bij "choose browser" Dat het ‘actieve’ bestand zal geopend wordt met behulp van de appletviewer.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Dat doet 'ie dus niet. Je ziet dat hij toch echt java aanroept. Ik ken verder dat JEdit niet, maar moet je niet in je project een html-file opnemen met een applet-tag?

Alternatief: met de hand runnen via appletviewer: html-file maken, applet-tag erin gooien en appletviewer <html-file> aanroepen. Wel ervoor zorgen dat je environmentvariablen goed ingesteld staan (path naar je bin directory en classpath naar je lib). Of makkelijker: na compilen die html-file openen met je webbrowser.

[ Voor 55% gewijzigd door Infinitive op 21-02-2004 18:07 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]