[XUL] Opvragen data uit iframe voor gebruik in toolbar

Pagina: 1
Acties:

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 09:49
Ik ben bezig met een mozilla toolbar en een deel van die toolbar wil ik vullen met gegevens van een bepaalde website waar op ingelogd dient te worden. Op het moment probeer ik dat voor elkaar te krijgen door een iframe in de toolbar te plaatsen. In de onload van het iframe probeer ik alle relevante data uit het iframe document te halen om zo m'n toolbar verder op te bouwen. Daarna maak ik de toolbar hidden, omdat die verder toch geen nut heeft.

Het probleem: ik krijg het niet voor elkaar om het document in het iframe te benaderen.
Misschien is er ook een veel slimmere methode om data uit een andere pagina in een toolbar te krijgen, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Dus als iemand 1 van deze 2 dingen kan oplossen zou ik erg geholpen zijn

stukje toolbar wat ik nu heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?xml version="1.0"?>
<window
    id="Toolbar"
    orient="vertical"
    xmlns="http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul">

<script>
    function GetInfo(iFrameWindow)
    {
       // attempt to read data from the iframe document span object 'statusLine'
       var status = iFrameWindow.document.getElementById('statusLine');

// display status info
      document.getElementById('statusLabel').value = status.nodeValue;

// hide the browser
      iFrameWindow.setAttribute('hidden', true);  
    }

</script> 
  <toolbox flex="1">    
    <toolbar id="devedgeToolbar">
      <iframe id="documentWindow" 
              src="url"
              width="0"
              maxheight="0"
              onload="GetInfo(this);" />
      <label id="statusLabel" value="Deze tekst vervangen door tekst uit de iframe pagina"/>
    </toolbar>
  </toolbox>    
</window>

[ Voor 15% gewijzigd door bras op 22-02-2004 12:14 . Reden: wat code toegevoegd die al geprobeerd is en niet wil werken ]

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• bras
*kick* niemand met enig idee?

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

bras schreef op 22 februari 2004 @ 18:53:
*kick* niemand met enig idee?
Volgens mij loopt hier niet zoveel XUL-ervaring rond. Heb je het al op het XULPlanet forum en de xul-dev nieuwsgroep geprobeerd?

Ben wel zeer geinteresseerd in waar je mee bezig bent, als ik het een keer zou mogen bekijken graag. :)

Rustacean

• bras
Dank voor de forum link, ik zal daar eens wat gaan posten. Het gaat om een toolbar die gekoppeld is aan een site waar op ingelogd moet worden. Een bookmark pagina, omdat ik elke keer m'n bookmarks kwijt ben :) en om dat allemaal handig te laten verlopen (ook gelijk categorien toekennen en korte beschrijvinge bij een link) wil ik zelf dus een toolbar in elkaar prutzen in plaats van gebruik temaken van bijvoorbeeld een bookmark naar een pagina die de back pagina uitleest (wat schijnbaar niet altijd kan)

en idd van die bookmark dingen bestaan al, maar wielen uitvinden is ook wel eens leuk ;)

Zodra ik er uit ben, post ik nog wel iets...

Het lijkt er op dat ik rdf gebeuren moet gebruiken ipv zo'n raar iframe...
* bras zoekt verder

[ Voor 9% gewijzigd door bras op 23-02-2004 09:58 . Reden: iets gevonden denk ik... ]