swampy schreef op 21 februari 2004 @ 19:10:
[...]
Gek, plextor is over het algemeen betrouwbaar en zou alles moeten branden. Zelfs kauwgom......
Maar het is een feit dat hoe wel het binnenwerk van goede kwaliteit is er altijd slijtage kan optreden.... Vergeet niet het gebruik van cd-branders is met de tijd verandert, en het probleem kan ook door iets als piekstromen of zo veroorzaakt zijn.
Mmm, tja toen ik een 8x Philips brander had .. vele jaren geleden brande ik nog niet zoveel. Misschien 1 cd'tje per maand! Ding is als het goed is nog steeds in leven ergens op een oude pc bij een neefje van de tweaker waarnaar ik hem verzonden heb. Natuurlijk gratis behalve de verzend kosten!
Daartegen mijn plextor brander brandt.... 20 cd's per maand..op zijn minst. En slijt daardoor sneller!
Tja, daarom 2x die keuze, dacht dat de 1e x toeval was. En om nou te zeggen dat ik echt veel brand, nee. Voedingen altijd prima hier. Dacht het misschien stof was, maar lens was super schoon helaas

. Bij de 2e had ik het wel gehad met 't merk.
Ook mijn Philips doet het nog (CDD2000) of zoiets, maarja, 2x branden :D:D.
Toen ze nog werkten pakten ze inderdaad zo ongeveer alles, maar omdat ik er m'n backups mee maak moest ik er zeker van zijn van dat de data later ook nog goed terug te halen was. Ik gebruikte daarvoor altijd Philips media, welke nu nog altijd goed lezen is, alleen is de inhoud verouderd

.
[
Voor 16% gewijzigd door
_XipHiaS_ op 21-02-2004 19:23
]