Toon posts:

Installatieprobleem Windows -> software? -> bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Thuis heb ik een Pentium III - 500 Mhz, het moederbord was stuk en die heb ik nu vervangen. Alles mooi aangekoppeld en alles werkte tot hiertoe.
Nu: ik heb de HD geïnstalleerd en nu wil ik XP installeren. De cd van windows in de cd-rom en klaar is kees zou je denken. Windows setup start op. Als hij aan "windows executive laden" komt, springt mijn beeldscherm uit na een 10-tal seconden als windows-setup aan het starten is. De cd-rom boot verder en er is ook een HD-activiteit. Op een bepaald moment floept het scherm weer aan en komt het venster tevoorschijn voor Windows Installeren ENTER drukken, windows niet installeren... Als ik op ENTER wil klikken om te installeren, dan geeft mijn toetsenbord blijkbaar geen signaal door. Nu: resetten dan maar niet? Reset-knop werkt niet, power-knop werkt niet enkel de pc uitschakelen dmv de stroom af te koppelen.
Er zit enkel een AGP-kaart in de kast en een HD en een cd-rom. 393 MB-ram.
Iets fout in het bios?

ACPI function: Disabled
PM control by APM: YES
Video off method: DPMS
Video off after: standby
Doze mode: disabled
standby mode: disabled
suspend mode: disabled
hdd power down: disabled
hdd down when suspend: disabled
throttle duty cycle: 75%
soft off by power-button: instand off

Hopelijk weten jullie raad!

Jesse

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

ACPI function: Disabled > Enabled :)
Nieuw mainboard, heb je ook nieuwe voeding erbij, denk namelijk dat je ouwe voeding je nieuwe niet mainboard aan kan :(

[ Voor 5% gewijzigd door MadEiHCS op 21-02-2004 17:05 . Reden: Zinsopbouw verkeerd :s ]

Verwijderd

Topicstarter
Ouwe pc was stuk, de voeding heb ik opnieuw gebruikt want die was voordien niet stuk. Oud moederbord van PIII 500Mhz werkte er nog op, dus waarom nu niet met een ander moederbord?
Tip zal ik uitproberen.

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:04:
....... Oud moederbord van PIII 500Mhz werkte er nog op, dus waarom nu niet met een ander moederbord?
.....
je hebt dus ander moederbord zelfde processor of begrijp ik het verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde resultaat ivm power management