Taal selecteren op basis van IP

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik kwam net http://www.ip2nation.com/ tegen, daar kan je gratis een database downen waarmee je IP's kan omzetten naar land.

Nu leek het me wel handig om dit te gebruiken voor m'n huidige site om mensen te redirecten naar hun eigen taal (nl, en, de), maar zijn dit soort databases wel betrouwbaar genoeg hiervoor?

[ Voor 9% gewijzigd door plakbandrol op 21-02-2004 16:58 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Die zijn flink betrouwbaar, de IP range's die aan Nederlandse Providers worden toegewezen krijgen dus ook de taal Nederlands opgegeven, je hebt natuurlijk altijd kans dat er een Engelsman in Nederland woont dus altijd even een verwisselknop fixen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Laat mensen zelf hun eigen taal kiezen, dat werkt veel beter. Want als iemand nou achter een Duitse proxy zit, maar echt geen Duits kan? ;)

Standaard je site op Engels zetten en de mogelijkheid geven om de taal te veranderen lijkt me de meest professionele oplossing :)

The devil is in the details.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Nee, IP's laten zich niet binden aan landsgrenzen dus die database is per definitie niet betrouwbaar. In de praktijk is ie best aardig te vertrouwen overigens :)

Maar dit topic is al dermate vaak langs geweest dat ie nu op slot gaat. Doe eens [search=op IP automatisch goede taal selecteren in php] ;)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.